bibi ( v. rhodium) weer eens @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flamon

Re: bibi ( v. rhodium) weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:55

soo dat paardje van jou sjouwt lekker door. jullie zijn erg veel vooruit gegaan tegen over je vorige topic. echt super om te zien. Wens je heel veel suc6 in je komende wedstrijden want wat zullen jullie daar stralen en je tegenstanders wat laten zien ;)

ik kijk al weer uit naar je volgende topic

Stiekem heb ik nog wel een klein puntje. Je meisje is super mooi maar voor het geheel is het net iets mooier als je voor je uit kijkt dat maakt het plaatje helemaal af, want je meisje sjouwt wel lekker door ;)

Geke_Lizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 11:15

Wat een mooie merrie,!
Ik kan alleen zeggen iets meer rechtop blijven zitten.

Veel succes met de wedstrijden!

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 22:02

bedankt allemaal voor de leuke reacties!!
hellaas staat bibi alweer een week stil door de kou... dus een nieuw topic zal even op zich moeten laten wachten.
heb wel het idee dat het haar goed doet even rust, al hoe wel ik er niet vrolijker op wordt...

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:19

Dat ziet er inderdaad veel meer ontspannen uit!
Let er zelf op dat je bovenlichaam niet naar voren kukelt.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 00:38

Dit dier loopt van nature al heel vloeiend, dit is erg lekker, hoef je zelf niet zoveel aan de achterhand te werken. Echter dit betekend niet dat je haar aan de voorkant in een houding kan zetten en ze de boel zelf oplost. Vind je het toevallig niet zo heel prettig om haar te rijden? Je lijkt haar een beetje vast te houden. Probeer toch echt de neus er meer uit te krijgen, zoals mijn instructie ooit zei: liever 1 meter voor de loodlijn dan een minimeter erachter, op ieder moment en ik ben het met haar eens.
Je hebt een paard wat heel erg naar voren trekt in je lichaam. Heb je het gevoel alsof je haar terug kan rijden met je zit en dus ook kan ontspannen op haar? Ik heb het idee dat ze wat over jou tempo heen loopt (lijkt hier en daar ook niet helemaal haar passen af te maken) en jij hierin meegaat maar toch vasthoud van voren. Leer los te laten (lessen, lessen, lessen, ben er zelf ook nogsteeds mee bezig: zit goed --> loslaten!). Wees ook niet bang haar koppie een keertje omhoog te trekken (1 hand naar boven) zodat ze er even uitkomt. Het paard kan veel beter de achterhand eronder zetten met de nek iets getrekt en dan te buigen (het trekken aan de bovenlijn in principe) dan in de houding waar ze nu in loopt, dit kan alleen maar blokkades veroorzaken en misschien ook stress en frustratie bij jou (wat je paard overneemt). Dit kan bij een gevoelig paard problemen gaan opleveren.

Tips van mij aan jou:
Neem aan van je paard: ze is te vertrouwen, haal goed adem door je buik heen (dus inademen: buik uitzetten) ontspan je schouders en ga lekker zitten. Beweeg af en toe een arm of een been om jezelf weer even te ontspannen en niet alleen maar met je paard zijn houding bezig te zijn. Heb je het idee, ze wordt ontspannen en loopt fijn gun haar een paar cm teugel laat haar nek even strekken maar blijf wel been geven, hierdoor zal ze gaan aannemen en geen druk proberen te vermijden (wat ze nu doet). Dat is de verkeerde manier van rijden.

Ik zeg wel: dit is wat ik zie van de foto's en correct me if I am wrong ;)

hr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:37

ik denk dat er al genoeg "tips" gegeven zijn,dus neem mee wat je eraan denkt te hebben.
en ga vooral zo door,het geeft mij geen verkeerd beeld en je hebt een leuk paard !

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 23:23

ik reageer haast nooit, maar nu wel!

vind het echt een heel fijn plaatje! en dat te diep? het is training! en zo vanaf de foto's lijkt het alsof je haar echt prima traint. mooi rond , maar zeker niet te laag in de hals, je ziet haar bovenlijn mooi aanspannen, vanuit de schoft. prima training dus!

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 09:10

wat een onwijs lekker dier heb je daar zeg! Vergeleken met je vorige topic ook zéker vooruit gegaan.. je paard is ook veel meer paard geworden :)
Let wel dat je je onderbeen niet naar achteren gaat leggen en naar voren blijft kijken ;)
verder ziet het er erg fijn uit!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:36

knappe combinatie en knap paardje!
Er is al veel gezegd, dus zal ik maar niet in herhaling vallen. Een toevoegingkje : probeer je binnenbeen meer aan de singel te houden.

Succes verder!

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:10

Wat een kwijlbeest!! Super mooi ding zeg!
Ik heb zelf ook een albion sinds kort en ik ken het gevoel (als rijden op wolkjes)... Met dit zadel kan je echt zoveel beter inwerken!
Wat een vooruitgang heb je al geboekt, ik schrik er echt van. En om ze dan nog maar een jaartje te hebben!
Misschien toch een puntje van kritiek: Let zelf wat op je houding, vooral je schouders mooi achteruit. In de stap toont ze wel wat lang, maar ze is nog jong natuurlijk. De draf en galop ziet er echt super uit. Volgens mij wordt dit een beestje om iedereen mee naar huis te rijden als je zo doorgaat! Veel succes en plezier op de clinic!
Edit: je hebt de clinic al gereden lees ik net! Nog veel succes naar de toekomst toe dan maar!

femkexx16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:04

neusje mag er een stuk meer uit, probeer daarom zelf ook rustig ontspannen te gaan zitten. wat een gaaf paardje zeg :)

festilavano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:55

Ontzettend mooi paard heb je daar zeg, die ook ontzettend goed beweegt!
Je houding vind ik alleen om eerlijk te zijn best storend, maar daar valt natuurlijk aan te werken!
Probeer je hakken uit te drukken en ze op de singel te houden, nu steek je ze een beetje af naar achteren
en je schouders naar achteren en borst wat meer vooruit,
als dit beter word is wordt het plaatje nog mooier, want jullie zijn echt een leuke combinatie denk ik!
Zeker een mooi beest met potentie!

123Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:57

Hoi!
Probeer het paard iets meer lengte in de hals te geven!
Groetjes

keeliie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:34

Ziet er goed uit!
Soms loopt ie iets te diep naar mijn mening. Als je hem dan wat meer activeert en zijn neusje eruit rijdt, komt dat helemaal goed denk ik!:D

kim2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:30

Heel mooi beeld, fijn paard. Niks aan trekken van wat sommigen zeggen van te diep of te rond. Zolang jij de controle hebt kan je haar ook elk moment weer hoger zetten of neusje eruit laten komen. En dat Albion zadel...fijn he, heb er ook sinds een half jaar 1. Mijn paard loopt er veel fijner door. Moest alleen wennen aan zit: breder en verder naar achter. Heb jij dat ook?

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 18:01

jah ik heb ook het gevoel dat ik helemaal achterop zit,, maar dat valt allemaal heel erg mee als je m er gewoon op ziet liggen,, maar het zit wel enorm lekker!

Pleuniaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:35

je paard staat leuk bij je laarzen :P

scientifica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 07:47

Wat een ontzettend mooi paard. Ik hoop dat je gauw weer van je eigen spanning af bent. Het lijkt op de foto's alsof de spanning je houding in de weg zit. Als jullie allebei wat meer ontspannen zijn, komt haar neusje ook wel weer aan de ll.
Veel succes en nogmaals: wauw, wat een prachtpaard!

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:05

prachtig paardje inderdaad! commentaar geef je zelf aan, af en toe misschien wat schijnovergangen zodat ze van voren ook wat meer naar boven komt :) jullie zijn een mooie combi!

WoodyThePug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:51

Wauw, mooi paard! Je lijkt echt super vooruit te zijn gegaan!(vergeleken dat vorige topic)