Ik zou haar eerst wat lager gaan rijden, aangezien je haar hals nu heel kort maakt.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Echt jammer van de hulpteugel..
Wendy1991 schreef:Ik snap wel waarom je een stiek hebt omgedaan.. mijn fjord wil ook totaal niet aan de teugel.. dus als je een stiek omdat maak je niet veel kapot want ze wil toch al niet aan de teugel.
Marjoow schreef:Zodra Vriska loopt waar ze moet lopen, ontspant het stie en staat er us geen druk op. Mijn instructrice, egt at Vriska makkelijk nageeflijk kan lopen (wat ook zo is, want voor de kar doet ze het ook), maar gewoon niet wil, en omdat ze al zo sterk is (mepaard + luchtzuiger) krijg je dat de onderhals alleen maar sterker word, en de bovenste spier niet veranderd. omdat die spier getraind moet worden, hebbn we het stiek erom gedaan. Ik vind trouwens dat er nu gennoeg over het stiek is gezegd, dus wanneer je ni
http://www.bokt.nl
madelein schreef:Marjoow schreef:Zodra Vriska loopt waar ze moet lopen, ontspant het stie en staat er us geen druk op. Mijn instructrice, egt at Vriska makkelijk nageeflijk kan lopen (wat ook zo is, want voor de kar doet ze het ook), maar gewoon niet wil, en omdat ze al zo sterk is (mepaard + luchtzuiger) krijg je dat de onderhals alleen maar sterker word, en de bovenste spier niet veranderd. omdat die spier getraind moet worden, hebbn we het stiek erom gedaan. Ik vind trouwens dat er nu gennoeg over het stiek is gezegd, dus wanneer je ni
Ik weet niet wat er verder moest staan, maar wil het volgende tegen je zeggen:
Het commentaar over het gebruik van het elastiek is absoluut niet aanvallend bedoeld, maar alleen maar om jou en je paardje verder te helpen. Er zijn op bokt een hoop ervaren ruiters te vinden, die deze ervaring met je willen delen. Als je daar geen behoefte aan hebt is dat wel jammer, het zou je een stuk verder kunnen brengen. Nogmaals, het was alleen bedoeld om je te helpen!
Marjoow schreef:Zodra Vriska loopt waar ze moet lopen, ontspant het stie en staat er us geen druk op. Mijn instructrice, egt at Vriska makkelijk nageeflijk kan lopen (wat ook zo is, want voor de kar doet ze het ook), maar gewoon niet wil, en omdat ze al zo sterk is (mepaard + luchtzuiger) krijg je dat de onderhals alleen maar sterker word, en de bovenste spier niet veranderd. omdat die spier getraind moet worden, hebbn we het stiek erom gedaan. Ik vind trouwens dat er nu gennoeg over het stiek is gezegd, dus wanneer je ni
daegonna schreef:Al die reacties op die elastiek.
Nog nooit gehoord van succesverhalen, met de elastiek?
Zo heeft mijn paard 5 jaar op manege gelopen, met een elastiek aan der hoofd.
Zonder elastiek stond ze de sterren te tellen. Met elastiek liep ze rustig haar gangetje, zonder dat de elastiek gespannen hing.
Maar bij haar is het net even het idee, ik heb iets rond mijn hoofd, ik ben niet alleen. Nee ze gaat er niet gaan in hangen, ze leunt er niet op, ze trekt niet tegen. Hangt helemaal mooi los!
Doe ik er die vanaf, dan gaat ze gelijk even hoger gaan lopen. Maar rij der ook zonder elastiek en na een eind gaat ze net zo lopen als met.
Waarom hang je die er dan nog aan denk je zo? Wel als er even moeilijkere oefeningen komen, voor mezelf, misschien dom, maarja...
Verder voor HAW, leuke pony! Doe vooral zo voort, let inderdaad wel dat de elastiek niet te gespannen is. Dat je pony bij het strekken van zijn hals nog de mogelijkheid heeft om deftig naar beneden te kunnen, zonder dat ie in de krul wordt getrokken.
). Ik heb namelijk zelf ook een fjord en die loopt ook niet een twee drie aan de teugel. Dan ga je er hulpteugels aan hangen om je fjordje mooi te laten lopen. Zo heb ik zelf een paar jaar geleden ook gereden. Ook mijn instructeur zij: Slofteugel erom, of een thiedeman. Dan loopt het wel mooi in een krul, maar zodra de hulpteugel er weer af is loopt ie weer 'normaal'. Dit is dus geen oplossing. Dan kijk je naar de tweede oplossing: Friemelen/zagen (auw..), loopt je pony mooi in een krul, maar op een begeven moment reageerd je fjordje er niet meer op. Dan heb je nog de laatste optie: Gewoon er niet aan denken, gewoon lekker meebewegen met je paard en licht contact houden. Achterhand er goed bijhouden en veel figuren rijden. Je zal merken dat je niet meer in de strijd met je pony bent, je pony leniger word in z'n lijf, en er ook plezier aan heeft. Dat laatste werkt voor mij goed
.
.