Weet niet hoe hij hiervoor liep.
Oh enne, je zegt het wijken precies verkeerd om geloof ik. Zoals het op de foto's laat zien heeft hij moeite met wijken voor het rechterbeen. Probeer hem daar inderdaad wat beter te begrenzen.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
integendeel, er werd vaak tegen mij gezegd 'haha, bitloos, je wil met je sportpony tussen de haflingers en de tinkers gaan rijden begrijp ik? kom nou toch!' wat ik onwijs gemeen vond gezien ik zelf een haf heb gehad en vele andere hafs heb gereden, dit is dus absoluut niet mijn mening!
Wat voor soort heb je nu? ik ben nog steeds opzoekn naar de perfecte bitloze optoming...
KarinvdM schreef:laura1987 schreef:@karinvdm sorry voor mijn offtopic vraag, maar hoort zo'n neusriem dan net zo hoog te zitten als een niet-bitloos hoofdstel???
Nee, hierbij moet de neusriem daar liggen waar je op de neus kan voelen waar de botloze inhammen beginnen. Als je voor je paard gaat staan en met je vingers vanaf beide neusgaten omhoog gaat, heb je tussen je vingers een stuk bot zitten en je vingers op een botloos deel. Daar waar je de botloze inhammen stoppen, daar overheen moet de neusriem liggen.
Hij ligt hier wat te laag op het neusbeen en dat is best een gevoelig stukje.
Edit, toevoeging: Hier een linkje naar een stukje van de site van http://www.bitloos.nl , daar staat het duidelijk uitgelegd: http://www.bitloos.nl/downloads/bruikle ... riem_a.pdf
Waar ben ik onaardig Megg? TS geeft zelf elders aan dat ze commentaar op de neusriem zwaar irritant vindt.
KarinvdM schreef:Dat het wijken niet goed gaat is niet de schuld van je pony, maar je moet hem zelf beter begrenzen aan de buitenkant en zelf minder stelling vragen.
Jammer dat je de neusriem nog steeds te laag hebt hangen, hij werkt nu onnodig scherp in.

NicoleHorses schreef:Hé! Bedankt allemaal!
Maar even over die neusriem, ik hoef hier echt geen commentaar meer op hij zit nu hoger en zowizo dit is mij hier al zo vaak verteld dat ik het nu wel zolangzamerhand weet.
Klopt er zijn nog heel erg veel werkpunten, kantelen wil die soms ook nog wel eens doen etc. maar dit krijgen we er wel steeds meer uit!
Ik rijd met een Side-pull de Kieffer lindell op precies te zijn
xxsamm_x schreef:Coldplay90 schreef:Ik vind je openingszin niet zo geslaagd, zo lijkt het net alsof Haflingers, Fjorden en Tinkers minder zijn. Je hebt een mooi paard en ik vind het knap van je dat je zo rijdt, maar op sommige foto´s loopt ie echt wel een heel stuk te diep, zoals al vaker gezegd is. Wat het wijken betreft gebruik je je binnenteugel te veel, je vraagt veel te veel stelling, waardoor je paardje zo ´scheef´ gaat lopen.
Hier ben ik het mee eens.
Als je nog niet helemaal het wijken beheerst (iig op de linkerhand), probeer de oefening dan ook niet te rijden, maar zorg eerst dat je basis in orde isOefening baart kunst zeggen ze, dus met wat oefenen komt dat wel goed