Eerste keer op Bokt: Armario met S&T (niv. M/Z/?)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:05

Armario schreef:
Bedankt voor jullie tips. Ik vind ook dat mijn handen op een redelijk juiste hoogte gehouden worden, behalve dan op die eerste draffoto. Ik heb denk ik een redelijk rechte lijn van mijn elleboog naar zijn mond :) . Mijn problemen zitten eerder bij mijn zit. Ik heb een beetje last van stoelzit, als iemand hier tips voor heeft?

benen lang maken en hakken uitdrukken... :) Dan gaat je stoelzit vanzelf een stuk minder worden! Kom je nl ook op het juiste punt van het zadel te zitten enz. :)

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:05

Poeh wat een prachtige omgeving waar je rijdt zeg en mooie bak! *D Het ziet er al erg netjes uit, ik denk dat je leuk kunt presteren met dit paard, met nog wat oefening, succes! :)

_Nien_Dais

Re: Eerste keer op Bokt: Armario met S&T (niv. M/Z/?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:51

Ziet er echt heel goed uit, handen zitten op goede hoogte idd. En verder mooie bak! jammer dat je zo weinig tijd hebt!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:41

Stoelzit? Dat valt op zich nog wel mee. Nog meer je hakken uitdrukken zou ik in ieder geval niet doen, dan kom je wel nog meer in de stoelzit. Wel zou je kunnen oefenen om meer op je schaambeen te gaan zitten dan op je billen. Beugels wat langer en dan wat meer gaan "staan". ;)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:40

Wat een geweldig leuk paard! Mooie combi :D Spijtig dat je er nu minder tijd voor hebt want je zou er nog ver mee kunnen komen! :)
Ik vind je stanggebruik correct.
Zoals al gezegd: door hem meer lager en ronder te rijden tijdens het losrijden gaat hij soepeler worden

Ik zit nu ook op kot (of op kamers) in Leuven en het rijden is bij mij ook een pak minder.

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 00:59

Dankjewel voor de complimentjes en de tips! Zal ze zeker eens uitproberen.

@ JessicaD88 en _Azar_: ja frustrerend is dat he, hoewel je het echt zou willen op die twee dagen per week dat je rijd kan je echt problemen waar je tegenaan loopt niet zo gemakkelijk meer oplossen. Maar ja, ik hou mij voor dat dit in de toekomst wel weer beter zal lukken;).

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:06

En is laten bijrijden geen optie?

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 17:47

Jawel dat is wel een optie maar ik vind zo moeilijk mensen. Of als ik dan iemand vond, stopten ze zonder iets te laten weten...

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:56

je moet je beugels dan juist korter doen, niet langer!!!
En je bekken naar voren kantelen en binnenkant van je bovenbeen moet tegen zadel liggen.
succes

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:57

Stoer paard! Mooie combinatie. Volgens mij is het wel een groot paard?
In je SB mag je wat meer lengtebuiging hebben en hij mist wat souplesse naar mijn mening. Misschien kun je dat opzoeken door hem met losrijden wat ronder en dieper (niet lang en laag) in te stellen? Dus proberen of hij de hals wil laten vallen en dan de neus iets naar je toe te halen.
Verder zit je 'm goed aan z'n veter met alle oefeningen zo te zien. 8-) Ga zo door! :D

En wat een supermooie buitenbak!

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 18:02

Dankjewel!

Wat betekent "goed aan z'n veter", die uitdrukking ken ik precies niet :P ?

En die buitenbak is echt een droom: olympische afmetingen, volledig gedraineerd en met geopat. Ik rij er als dressuurruiter heel graag in natuurlijk!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:05

Oh, haha. Da's niet echt een uitdrukking. :P
Bedoel ermee te zeggen dat je 'm achter z'n vodden aanzit. Nog niet echt duidelijk denk ik. :+ Uhm... Dat je 'm goed aan het werk zet en niet zo tuttig a la Z dressuur rijdt. Je rijdt er echt aan!

Wow en echt super zo'n bak!

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 18:10

Achter z'n vodden ken ik wel ;) !

En om op je vorige post nog te antwoorden: hij is inderdaad wel groot (eigenlijk vind ik alle andere paarden klein), 1m75. Toen hij nog een jong paard was, was hij echt een grote slungel. Hij wist toen precies niet goed wat hij met z'n lichaam en lange benen aanmoest.
Wat bedoel je trouwens precies met die lengtebuiging of hoe zie je dit op de foto?

Vandaag ga ik trouwens iedereens tips eens uitproberen, vooral diep en rond rijden. Ben benieuwd of ik aan het einde van de les al wat verbetering voel.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:52

Das zeker aan de maat!
Met je schouderbinnenwaarts schaart hij achter. Dit hoort niet. Hij moet dus nog net iets meer om je binnenbeen heen buigen. De achterhand moet nog iets meer om je binnenbeen heen zegmaar.

Maar eigenlijk had ik weinig commentaar hoor, maar aangezien je het topic op HAW hebt geplaatst ben ik verplicht rijtechnisch commentaar te geven. :P
En die foto van de SB is slechts een momentopname... Maargoed, ik noem toch maar even wat ik gezien heb, want anders wordt mn post verwijderd. Vandaar. :P

hr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:38

ik vind het geheel een fijn en rustig beeld geven,mooi met de oortjes de op.t oogt voor mij als een prettige combinatie !

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:27

Ik had hetzelfde als Anne_GTI, ik was aangenaam verrast toen ik de eerste foto's zag, wat een stoer beest heb je! :j
Hou lijkt inderdaad wat strak, maar als je weinig rijdt is dat te verklaren. Ik viond ook dta je mag proberen wat meer mee te zitten in de zijgangen, soms hang je wat tegen aan de verkeerde kant.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 00:48

Ontzettend stoer paard zeg.. :j Heel mooi!

Puntjes:
- Waarom rij je met S&T? Ik mag dan wel weer een zeikerd zijn hierover, maar vind het jammer dat, zeker als hij niet lekker in zijn vel zit en niet los in z'n lijf is, je hem dan juist op zo'n hard en streng bit rijdt.
- Probeer minder naar een kant te hangen tijdens je zijgangen (zie bijv laatste foto)
- Je hebt veel te veel stelling tijdens de renvers, probeer hem rechter in zijn lijf te houden. Hij lijkt zich af en toe dubbel te moeten vouwen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 00:53

eeen een.. wandelpaard? tjeezzz.. ik had een of andere verlepte knol verwacht :+
wat een ontzettend gaaf dier is dit zeg! en ooh ooh wat loopt hij onwijs!

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 14:47

@ KarinvdM: Ja ik zit inderdaad wat tegen in zijgangen en ik voel dit ook als ik rij. Maar ik vind het wel moeilijk om wel mee te zitten...

@ Vue: ik rij ook met trens hoor en ik longeer hem ook regelmatig om hem wat losser te krijgen in zijn lijf. Als ik een tijdje niet gereden heb dan rij ik ook enkel ontspannen (veel cirkels, overgangen, goed proberen los te rijden). Ik vind ook dat een stang niet hoeft te betekenen dat het paard dit ook als hard en streng ervaart... Ik rij graag met stang en trens omdat alles dan net iets beter gaat dan met een trens :) .
Over de renvers heb je wel gelijk, dit zag ik ook op de foto's. Maar ik had dit niet door toen ik met hem reed want ik heb vaak het gevoel dat ik niet genoeg stelling heb in deze zijgangen. Nu zie ik dit wel op de foto's dus dan kan ik ook wel minder vragen ;) .

Little_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:18

Wat een mooi paard, wat zijn jullie een mooie combi! Wat ikzelf altijd fijn vindt om te doen is tempocontrole tijdens de zijgangen, zo kun je het nog beter verfijnen en krijg je hem heerlijk aan je hulpen. Denker gewoon steeds aan dat elke pas door jou gereden moet zijn! Succes met je mooie dier!

witchy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:37

wauwie leuk paard
jammer dat je weinig tijd hebt
maar gelukkig is je zus er nog.
ook afwisselen he lekker buitenrijden als je tijd hebt, goed voor paard en amazone.