Tequila op haar best!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TheLoes

Re: Tequila op haar best!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:26

ik vind het wel een fijn beeld geven, en al heb je het gezegd maak ik toch even een opmerking over je schoenen, want het is gewoon niet echt veilig om met schoenen zonder hak te rijden ;) ik vind wel dat er wat spanning is, en dat je je hand wat vast zet, probeer vanuit de ontspanning te rijden, en niet de pony als het ware 'in de krul te trekken' je hakken mogen ook wat lager. ik vind je absoluut niet te groot voor de pony, en afgezien van de kleine verbeterpuntjes ziet het er goed uit! :D

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:39

ik denk dat het ook gespannen oogt omdat je je handen heel dicht bij je hebt :) misschien teugels een ietsje korter en dan je handen wat naar voren? probeer erop te letten dat de pony nog wel met het neusje eruit blijft lopen en lekker actief (niet snel, maar actief) loopt.
schoenen met een hak zouden tien keer zo veilig zijn. als je een keer door je beugel glijdt en/of je valt, wil je niet weten wat voor een stunt je dan gaat maken ;)
zadel is wel genoeg over gezegd denk ik, ik denk dat het lastig is omdat het zadel voor de pony groot is, en voor de amazone wel aardig op maat.

vind jullie wel een leuk setje samen :) ik heb wel de indruk dat je overal goed over nadenkt (of bokt het ermee eens is, is iets anders) maar je bent goed bezig met het commentaar :)

succes!

xDebra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:49

jumpiewumpie schreef:
Roweentje89 schreef:
Te groot ben je niet echt hoor. Maar ik vind het er wel niet ontspannen uitzien. Je ziet de spanning in haar nek en die loopt door, over haar rug tot haar staart. De foto waar jij zegt dat ze ontspannen over haar rug loopt, loopt ze dus ook niet ontspannen. Je hebt haar te streng in de hand, probeer los te laten tussendoor. Door van voren los te laten en je handen naar haar mond te volgen en dan van achter erbij rijden daar krijg je haar ontspannen mee over haar rug. Probeer dus op stukken als ze omlaag loopt je hand mee te geven naar voren en niet vast te houden. Door het vasthouden komen de spanningen. Op het moment dat je je hand naar voren kan brengen en erachteraan rijd (drijven) krijg je haar over haar rug.

Hoop dat je er wat mee kan. Succes, is wel een leuk paardje. :)

Sorry dat ik het vraag maar van waar heb je het idee dat ik streng ben met m'n handen? Ik hoef haast niets met m'n handen te doen om te zorgen dat ze nageeft, ik hou ze dan ook continu stil, zoals je ook op de foto's ziet dacht ik? :D Mag ik vragen wat je er niet ontspannen aan vindt want m'n nieuwe instructrice zei dat het heel goed ging vandaag!

Ze is niet de enigste die het ziet mij viel het ook al gelijk op. Je hebt er boven staan dat ze sterker met haar acherbeen moet lopen dus meer eronder moet zetten. Dat gaat lastig als jij haar van voor vast houdt, probeer met je been te rijden je hand naar voor en aan te voelen als elastiekjes. Dan is het voor je pony al veel makkelijker van achter door te komen. Verder enorm leuke pony.
:)

Edit: Het zadel viel mij ook op, een paardenzadel hoort niet op een ponyrug. Misschien is dat ook wel de oorzaak dat het er zo gespannen uitziet.

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:55

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:58

Daphaan schreef:
ik denk dat het ook gespannen oogt omdat je je handen heel dicht bij je hebt :) misschien teugels een ietsje korter en dan je handen wat naar voren? probeer erop te letten dat de pony nog wel met het neusje eruit blijft lopen en lekker actief (niet snel, maar actief) loopt.
schoenen met een hak zouden tien keer zo veilig zijn. als je een keer door je beugel glijdt en/of je valt, wil je niet weten wat voor een stunt je dan gaat maken ;)
zadel is wel genoeg over gezegd denk ik, ik denk dat het lastig is omdat het zadel voor de pony groot is, en voor de amazone wel aardig op maat.

vind jullie wel een leuk setje samen :) ik heb wel de indruk dat je overal goed over nadenkt (of bokt het ermee eens is, is iets anders) maar je bent goed bezig met het commentaar :)

succes!

Jumpiewumpie; Ja, dat klopt, ik heb er express op gelet omdat ik meestel mijn ellebogen te hard naar voren houdt, en ik heb uit een boek dat je ze dan express ver naar achteren hebt, het is wel even wennen maar mijn armen zijn al wel beter zo. (:

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:01

Hier ook het bewijs van dat van het zadel :)

Afbeelding Afbeelding

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:09

Spijt me...ik zie nog steeds een pony die niet ontspant en in de "krul"word gereden.
Zadel kan je op deze foto's slecht beoordelen omdat ze niet het hele paard laten zien.
Enige wat ik wel al zie is een sjabrak dat niet in de kamer is getrokken en dus zal gaan drukken op de schoft.
Maar wie ben jij Jull_ pony 123??
Ben jij de lesgeefster misschien?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:43

Ben het met Aerdenhout eens.
Je bent veelste veel met de voorkant bezig en behoorlijk streng met je handen. De volgorde die jij aanhoud is precies andersom dan zoals het zou moeten zijn. Een paard rij je naar je hand toe en niet andersom.
Vind dat je je ellebogen niet mooi langs je lichaam en te ver naar achter hebt. Zou je ook niet wat fijner zitten als je je beugels een gaatje of 2 langer doet trouwens?

En wat betreft het zadel tja dat is op deze foto's nog steeds niet te zien.
Op de filmpjes vind ik hem nog steeds behoorlijk over de schouder liggen.

yaelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:17

ziet er leuk uit als combi, probeer alleen meer te ontspannen in je binnenhand! (:

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:24

aerdenhout1 schreef:
Spijt me...ik zie nog steeds een pony die niet ontspant en in de "krul"word gereden.
Zadel kan je op deze foto's slecht beoordelen omdat ze niet het hele paard laten zien.
Enige wat ik wel al zie is een sjabrak dat niet in de kamer is getrokken en dus zal gaan drukken op de schoft.
Maar wie ben jij Jull_ pony 123??
Ben jij de lesgeefster misschien?

Nee,ik ben niet de lesgeefster :) Ik help haar met doorrijden. De lesgeefster is btw al boven de 40 :+
Jumpiewumpie; Misschien komt het door de slechte kwaliteit maar als je goed kijkt kan je zien dat mijn binnenteugel vaak doorhangt en er ik dus niet eens contact heb...

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:34

jumpiewumpie schreef:
Joycebunny schreef:
allereerst over dat zadel. Het past écht niet. Je kan wel zeggen dat het een zadelpasser is van degelijke kwaliteit, maar dat dacht een vriendin van me dus ook. Zadelpasser zei dat het zadel goed paste, maar dat was dus niet zo. Gevolg ; pony z'n rug helemaal vast, 2 maanden niet rijden en elke 2 weken bakkenvol geld kwijt aan een osteopaat. Probeer misschien eens een andere zadelpasser?
Ten tweede over je handen: vind ik ook dat je te streng bent. Je zet je handen vast, heb ik het gevoel. En ik vind het er persoonlijk niet ontspannen uitzien, eerder 'gedwongen' en geforceerd. Misschien moet je proberen om je teugels iets losser te laten en meer met je vingers mee te 'veren' met de beweging. Ga je ook meer focussen op het van achter naar voren rijden, ontspanning dmv overgangen en oefeningen etc. :)

Ik vind het echt vreemd dat iedereen zegt dat ik m'n handen vastzet/te streng heb. Ik had net het gevoel dat ik niks in m'n handen had, je moet toch steeds wel een licht contact hebben of hoe zit dat nu. :D En ook vooral omdat m'n instructrice zei dat het vandaag erg goed ging. Achja, jullie zullen het wel beter weten dan mij, al vind ik dit erg vreemd. xp

Het is niet óf streng zijn óf geen contact. D'r zit daar wat tussen in. Weetje überhaupt wel wat het inhoud dat je je handen vastzet? Want je hebt ze gewoon op je knieën gelegd en er zit geen beweging in. En dat heet vastzetten. Als jij wilt bewijzen dat wij nu onzin banketstaaf, zou ik best een filmpje willen zien, dan hebben we een duidelijker beeld.

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:42

Jumpiewumpie; Ik heb jammer genoeg geen enkele foto gevonden waarbij ik mijn handen op mijn knieën leg én vastzet. ;) Er zijn filmpjes trouwens. Ik weet goed wat handen vastzetten betekent, en ik doe het ook helemaal niet, misschien denk je dat omdat ik met mijn ellebogen achter mijn heupen heb gereden. Waar ik allessinds heel zeker van ben, is dat ik ze helemaal niet vastzet. Ik sta open voor commentaar maar hier ben ik absoluut zeker van.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:53

Wat ik op de filmpjes zie zijn handen die met jou bewegingen meegaan en niet met de bewegingen van je pony. Als jij gaat staan komen je handen mee omhoog, ga je weer zitten komen ze weer omlaag. Ik kan zelfs zien dat je energiepunt (van waaruit je rijdt) niet je middel/buik/billen zijn maar je bovenarmen. Hier zitten spanningen en die breng je over op je pony. Probeer zelf eens goed te ontspannen, echt overdreven en probeer dat in het rijden op je pony over te brengen door heel zacht je spieren te gebruiken en ze niet overal aan te spannen.

Coldplay90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:44

Ik zie op de filmpjes nog steeds een pony die behoorlijk gespannen loopt. Zoals hierboven inderdaad gezegd wordt, je rijdt enorm veel met je 'armen'. Bovendien heb je je ellebogen echt te ver naar achter, niet ontspannen. Over het zadel valt weinig te zeggen vanaf de foto's die je geplaatst hebt, daarvoor zul je de foto's van verderaf moeten maken. Maar alsnog heb ik het idee dat het zadel te ver over de schouder ligt. Een paardenzadel hoort gewoon niet op zo'n kleine pony. Ik denk overigens dat jij ook prima in een 16 a 17 inch zadeltje past. Ik zou wat rijden betreft écht aan ontspanning gaan werken, vooral bij je zelf, dan doet je pony vanzelf mee.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:49

Wat een leuke pony! Daar kan je ver mee komen. Vind niet dat je veel te groot bent voor dr hoor.
Over je zadel is genoeg gezegd...

Rijtechnisch sluit ik me aan bij wat al is gezegd. Ik zag gelijk veel spanning, en de foto waar je zegt dat je pony over de rug loopt, dat zie ik niet terug. De pony buigt niet in vanuit de schoft, een voorwaarde om ontspannen over de rug te lopen. De hals is een gespannen boog.
Op foto 3 zie je goed wat mensen bedoelen met de handen vastzetten en je strenge hand. Je binnenhand is hier streng, waarbij het hoofd van de pony zelfs lijkt te kantelen. Ook dit is geen ontspannen beeld.
Ik vind daarbij dat je teugels te kort zijn, in combinatie met je armen die je teveel bij je houdt.
Tipjes: Probeer de pony eens met langere teugel te rijden, en naar je hand te RIJDEN, en niet druk zetten op de teugels.
Door veel overgangen te rijden kan je de achterhand versterken, waardoor de impuls meer van achter komt, hierdoor heb je een betere voorwaarde om de pony ontspannen door de rug te laten lopen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:20

Tja, vind het ook geen prettig beeld. Zadel ligt idd niet lekker, wipt achter steeds omhoog tijdens het draven. Dat het zweetblad iets over de schouder valt is normaal bij een vzh zadel, als de boom maar achter de schouder ligt. Maar zadel op zich lijkt gewoon niet fijn te passen. Wat al eerder aangegeven is, je handen/armen gaan mee op en neer bij het lichtrijden, oftewel je hebt geen onafhankelijke zit. Op het filmpje lijkt het ook of dat de pony zo nu en dan wat teugel kreupel loopt. Fijn ontspannen is die zowiezo niet, houdt zich veel te veel vast in de bovenlijn. De passen zijn kort en te vlug. Wel een superleuk diertje.

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:37

Coldplay90 schreef:
Ik zie op de filmpjes nog steeds een pony die behoorlijk gespannen loopt. Zoals hierboven inderdaad gezegd wordt, je rijdt enorm veel met je 'armen'. Bovendien heb je je ellebogen echt te ver naar achter, niet ontspannen. Over het zadel valt weinig te zeggen vanaf de foto's die je geplaatst hebt, daarvoor zul je de foto's van verderaf moeten maken. Maar alsnog heb ik het idee dat het zadel te ver over de schouder ligt. Een paardenzadel hoort gewoon niet op zo'n kleine pony. Ik denk overigens dat jij ook prima in een 16 a 17 inch zadeltje past. Ik zou wat rijden betreft écht aan ontspanning gaan werken, vooral bij je zelf, dan doet je pony vanzelf mee.

We hebben een nieuw ponyzadeltje gekocht. We maken morgen foto's.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:44

Waarom een nieuw zadel gekocht? Er hebben toch drie 'echte' zadelpassers gezegd dat het zadel goed ligt? Daar zou ik eerder naar luisteren dan naar Bokkers die vanaf een foto oordelen dat het zadel niet goed ligt. Nu ga ik twijfelen, hebben jullie er echt drie zadelpassers naar laten kijken?

SweetCalypso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:02

ik had ook een super mooi zadel! Euroriding diamond 16 inch. vanaf de telefoon zeiden ze dat tie me pony welsh a ook zou passen. Zelf had ik hem erop gelegd en vond ik dat hij te ver op zn rug lag. Ben nu voor een 15 inch wintec aan het kijken, Voorlopig om hem alvast mee in te rijden ivm spieren etc etc. kan die nog lekker in groeien.
Voor de rest vind ik jullie een goeie combi. En laat ik mijn comentaar liggen want ben zelf ook geen held en ik doe ook wel eens wat verkeerd.

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 12:06

Mloes schreef:
Waarom een nieuw zadel gekocht? Er hebben toch drie 'echte' zadelpassers gezegd dat het zadel goed ligt? Daar zou ik eerder naar luisteren dan naar Bokkers die vanaf een foto oordelen dat het zadel niet goed ligt. Nu ga ik twijfelen, hebben jullie er echt drie zadelpassers naar laten kijken?

Er zijn inderdaad 3 zadelpassers komen naar kijken, we hebben dit geruild tegen een zadel met minder inch.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:47

Inch zegt alleen iets over het zitvlak van je eigen bips.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:00

Inderdaad.. Qua inches vind ik het zadel dat je er eerst op had liggen niet heel verkeerd voor jou.
Maar jullie blijven erbij dat er drie zadelpassers hebben gezegd dat het paardenzadel goed lag op de welsh? Dus dat betekent dat jullie hebben geluisterd naar de mensen hier op bokt, die vanaf een foto even oordelen.. Wel erg raar hoor. Ik zou meer waarde hechten aan een zadelpasser (laat staan drie!) dan aan bokkers die vanaf een foto oordelen.

Coldplay90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:45

Ik vind het ook nogal een raar verhaal. En inches is inderdaad alleen van belang voor jou, niet voor je pony. Maar dan nog vind ik het raar dat drie zadelpassers zeggen dat een paardenzadel goed ligt op zo´n klein ponytje.. Ben wel benieuwd naar een volgend topic :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:04

Ik heb een mooi beeld gezien!
Het stukje in de laatste film waar je je pony de hals laat strekken :D Je pony heeft een geweldige mooie lange hals en kan haar hoofdje dus mooi dragen! Ga hier van uit verder werken, zorg er voor dat je pony de lengte in de hals houdt en houdt haar voorwaards door met je benen te drijven. Op deze manier krijg je de achterhand er onder. Let er op dat je je teugels niet los gooit, altijd contact houden ;) Eerst lang laag, van daaruit omhoog werken (dat hoort je instructrice te weten).

Fijn dat je een nieuw zadel hebt! Ik hoop dat het beter past.
Je bent zeker niet te groot! Leuke pony!!!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:01

No_No schreef:
Ik heb een mooi beeld gezien!
Het stukje in de laatste film waar je je pony de hals laat strekken :D Je pony heeft een geweldige mooie lange hals en kan haar hoofdje dus mooi dragen! Ga hier van uit verder werken, zorg er voor dat je pony de lengte in de hals houdt en houdt haar voorwaards door met je benen te drijven. Op deze manier krijg je de achterhand er onder. Let er op dat je je teugels niet los gooit, altijd contact houden ;) Eerst lang laag, van daaruit omhoog werken (dat hoort je instructrice te weten).

Fijn dat je een nieuw zadel hebt! Ik hoop dat het beter past.
Je bent zeker niet te groot! Leuke pony!!!

Drijven met je bovenbenen dan he ;), dus eigenlijk met je zit.
Je onderbenen komen pas in actie bij hulpen voor bepaalde oefeningen en eventueel als extra ondersteuning van je bovenbenen maar probeer dat wel tot het minimum te beperken.