Testresultaten en foto's van hoefschoentjes....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 10:34

vraagje, wat voor optoming heb je op de 1e foto's?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 12:10

stef schreef:
vraagje, wat voor optoming heb je op de 1e foto's?

Mn Emiel Voest collectie: barebackpad en bitloos hoofdstelletje, beide zeer aan te bevelen.... Haha!

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 12:19

Ze zijn echt een uitkomst he? Bij ons op de menvereniging hebben er ook al een aantal hoefschoenen aan laten meten. Grootste voordeel is dat je ze op kleine ritten of ritten waarbij je niet/nauwelijks op de weg komt niet aan hoeft te doen, en als je weet dat je wel veel over de weg komt, doe je ze wel aan. En anders kun je ze altijd op de kar nog meenemen (onder het zadel is dat minder handig....)

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 18:32

Gaaf zeg!!!! Echt tof om te zien!! Wij gaan ook 12 Augustus!! Haha!

-X- Anja

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 18:33

B.T.W ben ik helemaal vergeten te vragen aan Gerrit, wanneer betaal je de schoenen?? Na de proefmaand of gelijk als je ze hebt of bij het aanmeten??

minkieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:42

Leuk om te horen dat ze je goed bevallen
Nu de buitenritten nog OK dan!
Is echt super handig he die hoefschoenen,ik gebruik ze alleen maar op de lange ritten,echt ideaal OK dan!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 07:44

AnjaKos schreef:
B.T.W ben ik helemaal vergeten te vragen aan Gerrit, wanneer betaal je de schoenen?? Na de proefmaand of gelijk als je ze hebt of bij het aanmeten??

Je betaald ze pas na de proefmaand, anders blijft het zo'n heen en weer geboek als je ze terug wilt sturen Haha! . Zit netjes een factuurtje bij je schoentjes......

Ik ga ze vanavond buiten testen......
Viv

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:25

Da's mooi want dat scheelt weer een maandje in de kosten Knipoog

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:34

Ik zou ontzettend bang zijn dat mijn paard struikelt, omdat dat rubber op de weg "stropt"...Of is dat niet zo...Het lijkt me overigens een geweldige oplossing. Dreamer heeft nogal slechte voeten en een ijzer eronder zou het erger maken, volgens mijn smid. Wie weet begin ik er ook nog eens aan....

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 13:56

Nee hoor dat rubber stropt niet, alleen bij holletje naar beneden heb je wat meer grip (handig) maar verder loopt het zoals normaal, alleen een andere sound (plof plof ipv klap klap, hihiii).

h_henkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 01:29

Hai vippie
Leuk schoentjes. Je zegt gympies maar ik vind het meer sandalen Lachen Zouden ze die ook in mijn maat hebben? Knipoog
Maare wat ik me afvraag is hoe tjo deze dingen nou vind? Was het raar dat ze die dingen nou aan had.
Mijn ega ziet het ook wel zitten voor rhona maar wat ik me dus afvraag is of het ook prettig is voor het paard.

gegroet henkie

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 08:07

Heeej Edje,
Ik zou zeggen kom ff buurten dan kun je het zien, hihiihi ze worden op maat gemaakt dus ze zijn er zeker in jouw maat, GRIJNZZZZ
Tjo vindt ze super, loopt er mee weg of ze nooit anders gedaan heeft, doet er alles mee en heeft er geen last van.
Nou tot binnenkort dan maar he?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:27

Zo te zien zijn ze van Smit uit Rijssen. Het nieuwste model zonder rood vetertje Lachen
Het rubber lijkt me heel flexibel. Wel fijn rond de hoef, maar waar is de zool van gemaakt, want die moet toch wel een stukje slijtvaster zijn Verward

Zelf gebruik ik al jaren Old Mac's. Die zijn niet zo zwaar en de paarden lopen er mee weg alsof ze nooit anders gehad hebben.
Afbeelding

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:49

Ik hoop zo dat Miro wel zijn ruime gang terug krijgt met de schoenen, sinds vorige week maandag dat hij zonder ijzers loopt neemt hij zulke kleine pasjes, echt walgelijk. Komt ook omdat het nog gevoelig is hoor maar ik hoop dat over een maandje we lekker weer kunnen draven op de weg zonder dat ik bang hoef te zijn dat Miro uitglijdt of steentjes in zijn voetjes krijgt Haha! De afspraak is overigens 2 daagjes later geworden want mijn vervoer heeft afgezegd omdat haar zoontje dan voor het eerst naar school toegaat maar goed Dinsdag of Donderdag maakt ook niets meer uit Knipoog Tong uitsteken

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 14:06

Nou Anja,
Tjo dr gangen zijn alleen maar ruimer geworden dus even geduld hebben.

Sugarmiss schreef:
Zo te zien zijn ze van Smit uit Rijssen. Het nieuwste model zonder rood vetertje
Het rubber lijkt me heel flexibel. Wel fijn rond de hoef, maar waar is de zool van gemaakt, want die moet toch wel een stukje slijtvaster zijn

De hele schoen is van hetzelfde rubber gemaakt (slijtvastheid van autoband erug sterk dus) alleen de binnenzool kan verschillen qua hardheid zoals eerder vermeld in een van mijn topics hierover.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:41

Ik krijg er steeds meer zin in!! Haha! Haha! Haha!
Ik ben ook heel erg benieuwd hoeveel mensen ons zullen volgen met de schoenen. Ik sta op een pensionstal met 60 paarden en allemaal recreatie ruiters.. Cool Van de winter hoop ik met de schoenen ook lekker in de sneeuw te kunnen rijden terwijl iedereen dan problemen heeft met gladheid...hehe Tong uitsteken Lijkt me heerlijk in de sneeuw rijden 's morgens om 6 uur als er nog niemand sporen heeft gemaakt...heb ik altijd al willen doen maar nooit gedurft vanwege het glijden Scheve mond

-X- Anja

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:59

Ik heb het al gedaan. in de sneeuw kun je er prima mee rijden, maar op ijs (bevroren plassen) zijn ze wel glad.
Nu heeft mijn paard geen al te grote voeten, maar gezien het profiel onder de Old Mac's (tankzolen) lijkt het net of Giant Bigfoot langsgeweest is Lachen

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 23:12

Heej schoentjes van Smit uit Rijssen! Ziet er mooi uit hoor, zo nieuw met nog superglimmende gesp! Ik heb ze zelf nu bijna een jaar alleen lijken Pjelks hoeven veranderd en nu schuurt hij zijn hoefballen open Ach gut . Moet dus waarschij lijk weer nieuwe voor hem laten maken Frusty .

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 23:53

Nou kei mooi dat ze bestaan en dat je fjord er gelukkig mee is..
en ze zien er inderdaad niet lelijk uit..

ene zit je nou op een barrepad of zo iets????

Monique

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 07:40

Heeeej Moon,
Ja een barebackpad, heerlijk rijden zo'n ding!
Viv

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 08:03

Ik had al eerder een reactie willen plaatsen, maar om de 1 of andere duistere reden verdween deze telkens.

Ik vroeg mij hoe de vervorming van de hoef door het aangroeien opgevangen wordt. Iedere 6-8 weken wordt je paard bekapt, en is de vorm van de hoeven weer anders (het verschil tussen de eerste en de achtste week).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:52

De schoenen die ik heb (Old Mac's) zijn aan de achterkant voorzien van een meeverende achterkant dmv dik elastiek.
Verder houd ik zelf de breedte bij dmv af en toe wat vijlen.
Geen probleem met te wijde hoeven dus Lachen

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 12:05

imker schreef:
Ik had al eerder een reactie willen plaatsen, maar om de 1 of andere duistere reden verdween deze telkens.

Ik vroeg mij hoe de vervorming van de hoef door het aangroeien opgevangen wordt. Iedere 6-8 weken wordt je paard bekapt, en is de vorm van de hoeven weer anders (het verschil tussen de eerste en de achtste week).

In de schoen heb je zowizo een paar milimeter speling tbv het hoefmechanisme, een gezonde hoef vervormt niet zo erg binnen 6-8 weken dat de vorm danig verandert (de rest van de tijd loopt hij op blote voetjes en slijt de hoef natuurlijk af). Tussendoor kun je zelf de vijl erlangs halen maar dat hoeft in princiepe niet.

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 12:29

Vippie schreef:
Heeeej Moon,
Ja een barebackpad, heerlijk rijden zo'n ding!
Viv

Heey Viv,

Wil ook ook hebben......maar ik heb hem nog steeds niet..
Ik heb toen van 1 van jullie volgens mij even mogen uitproberen.
Ik vind dat bitloos hoofdstel van emiel voest ook helemaal te gek eigenlijk.

Ik moet ff sparen, en voorlopig is al het geld al gereseveerd wéééééééé

Ik ben heel blij voor jou dat je die schoentjes nu hebt voor je paardje, en ik hoop dat ze uitstekend gaan werken, is echtte gek dat ze die hebben uitgevonden..
Ik wens je er heel veel geluk mee joh..
en geef een dikke knuffel aan je fjordie van me..

Monique

Jojanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 13:36

Ik kon alleen de easy boots, maar deze zien er top uit. De easy boot heeft zo'n uitstekende aansnoer klik waarmee ze zichzelf lelijk kunnen aantikken als je ze achter gebruikt.