Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:MAAk de beweging van de stap in je onderug/heupen af, geef wat been dan maak je de beweging van de stap groter in je onderrug/hep en geef de hand mee naar voren
dus:
been, heup, hand
in die volgorde
svdijk86 schreef:Citaat:MAAk de beweging van de stap in je onderug/heupen af, geef wat been dan maak je de beweging van de stap groter in je onderrug/hep en geef de hand mee naar voren
dus:
been, heup, hand
in die volgorde
Ben het met Moll eens, vergt wat oefening maar als je in het juiste
ritme meebeweegt lukt het vanzelf
MagicDay schreef:svdijk86 schreef:Ben het met Moll eens, vergt wat oefening maar als je in het juiste
Heb ik dus net even geprobeerd en een collega mee laten kijken en het lukte!! Mooi ontspannen, nageeflijk en voorwaarts!! Ben dus blij...
MagicDay schreef:Whaaaaaaaaaaaa!! Ik stond ingeschreven op de reservelijst van de knhs wedstrijd as zondag in Eersel, maar nu keek ik even of er al iets bekend was, en wat denk je? We staan erbij!!! Slik....is wel even wat anders dan een fnrs wedstrijdje...mijn paard heeft ooit M1 gelopen dus hij kan het wel!
Nu ons prbleem:
Hoe laat ik mijn paard een goede middenstap maken??
Hij kent het wel, alleen ik nog niet met hem samen, hoop hier wat nieuwe tips te horen!
Hij gaat nu korter en sneller stappen, heel af en toe een pas goed ertussen, het ligt aan mij dat weet ik!!
Alvasyt bedankt!!
listiglistje schreef:Ik zou hem niet wakker maken met je kuit...zo gaat hij idd sneller en korter stappen
(zeker als hij voor wat tegen gehouden wordt) en dat is niet de bedoeling
Middenstap moet altijd vanuit de ontspanning, van achter naar voor, ruiter volgt in de beweging
en geeft het paard halslengte/ruimte, de hals daalt en het paard volgt de hand van de ruiter!
Mijn ervaring is dat je voor een correcte middenstap juist niet te veel moet doen. Hand wat openen, toestaan te verlengen en klein beetje aanvullen met been is 9 van de 10 keer voldoende. Jij geeft waarschijnlijk te veel been in combinatie met te veel tegenhouden voor, waardoor hij de kans niet krijgt te verruimen.

svdijk86 schreef:Citaat:MAAk de beweging van de stap in je onderug/heupen af, geef wat been dan maak je de beweging van de stap groter in je onderrug/hep en geef de hand mee naar voren
dus:
been, heup, hand
in die volgorde
Ben het met Moll eens, vergt wat oefening maar als je in het juiste
listiglistje schreef:En aanleuning levert het al wat bokt klanten op![]()
vraagje: waarom is (onder het mom van) klassieke les altijd zo onbeschoft duur?
Ik zie dat je zelf in een heel erg grijs verleden een keer Z1 en Z2 hebt gereden en 1 Orun diploma hebt,
is imo niet zo bijzonder![]()
ik ken er veel die meer gepresteerd hebben (internationaal) die een stuk minder vragen voor een pak meer kennis & ervaring.
aanleuning schreef:listiglistje schreef:En aanleuning levert het al wat bokt klanten op![]()
vraagje: waarom is (onder het mom van) klassieke les altijd zo onbeschoft duur?
Ik zie dat je zelf in een heel erg grijs verleden een keer Z1 en Z2 hebt gereden en 1 Orun diploma hebt,
is imo niet zo bijzonder![]()
ik ken er veel die meer gepresteerd hebben (internationaal) die een stuk minder vragen voor een pak meer kennis & ervaring.
Beste listig lijstje.
Ja, sommige hebben het anders aangepakt en zullen daardoor ook meer gepresteerd hebben.
Maar staat de beste stuurlui niet aan wal.{met een zeer goed rijkunstig gevoel}
Ik hoef de wereld niet te laten zien hoe goed we zijn.
Instructie /onderwijs geven vindt ik leuker.
Combinaties helpen dus.
Het is knap in mijn grijs verleden dat ik Z1- Z2 wou rijden op gewone paarden toen des tijd.
Heb je ook mijn oude Wilson in de piaffe gezien. En jawel op zijn 29 ste.Ken jij nog paarden van deze leeftijd? Ik heb er genoeg gezien in mijn verleden (ik heb op een internationale stal gewoond en gewerkt en heb daar heel wat gezien)
Nooit mijn paarden verkocht omdat ik verder wilde. Teleurstellende blik van L v Olfen Internationaal jurylid. Deze dame coachste ons.
En jij wel is een pony of paard verkocht omdat het niet ging?En weer een andere. Nooit
Maar wie houdt zijn paarden tegenwoordig tot zijn laatste adem. Ik, mijn huidige paard blijft tot zijn dood
En O, ja ik was afgerond met achtnes en negens voor mijn instructie opleiding afgerond. één Orun papiertje zegt mij niet zo veel
En Internationaal ruiter/amazone heeft vaak meer bedrijfjes voor inkomen. nee hoor die ik ken niet, vragen maar 30 tot 50, zelf heb ik ook bij Douwe Rinkes gelest en die vroeg € 70 incl reiskosten en die kwam van ver!
Ik geef alleen dressuur instructie.
En de prijs is voor jouw een vraag en voor mij een weet.
Nooit gehoord van het spreekwoord.
Goedkoop is vaak duurkoop. Kijk goed om je heen.! ik deel die mening niet, ik vind je erg duur ahv je ervaring + één papiertje, overal waar klassiek voor staat moet imo veels te veel geld kosten...beetje hype volgens mij.
Als je minder vraagt komen er misschien ook meer mensen bij je lessen en kun je veel meer mensen je kennis en kunde bijbrengen, beide partijen hebben hier dus baat bij, dus ik zou zeggen gooi die absurd hoge prijzen omlaag
Mvg Mevr C de Borst.
Mvg mevr C de Borst.