Pony niet goed aan het been

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 09:23

lovehannah schreef:
ShannonJuul schreef:
Ja ik dacht het eerst zelf ook maar ze stond zo ontzettend te hijgen in de bak. En ze heeft net zo'n dikke wintervacht als mijn shetties. Ik heb gewoon doorgezet maar het was oh zo moeilijk haar in de draf te krijgen. In de zomer als het 30 graden is houdt ze dit wel vol, maar nu met wintervacht wordt het voor haar al heel zwaar. Het is geen sportpony dus conditie zal vast een rol spelen. Kan ik dit met haar opbouwen?

Tuurlijk kan je conditie opbouwen, maar dat doe je niet door door te gaan totdat zij het begeeft. Bijv. begin je met een kwartier te rijden totdat je na 5 maanden drie kwartier kan rijden. Zoiets moet je dus voorzichtig uitbouwen. En als jij denkt dat het met d'r wintervacht te maken heeft, mag ik dan vragen waarom je geen deken hebt?

Ze is heel vroeg begonnen met haar wintervacht. Ik geloof dat ze al zo'n dikke had halverwege september, en om dan al zo'n deken op te leggen. Tsja ik zit ook niet helemaal in de dekens.. Ze heeft na mijn idee altijd 24/7 buiten gestaan.