Ik zit hier met een probleempje, namelijk: Mijn 4-jarige friesje (ongeveer 3/4 jaar onder het zadel) vindt galloperen erg lastig.
Rechtsom gaat wel aardig, daar springt hij normaal aan en vaak ook wel in de goede galop. Linksom daarentegen, springt hij 9 van de 10 keer overkruist, verkeerd of niet in galop aan.
In het begin uitte dit probleem zich in heel hard rennen en proberen de andere kant op te gaan/ de bak proberen uit te breken. Tegenwoordig is het andere kant op racen minder geworden en springt hij wel aan in galop. Het probleem is, dat hij wel dus wel aanspringt, maar niet in de goede galop.
Ik heb van alles geprobeerd, extra veel stelling (in draf gaat alles heel soepeltjes, stelling, buiging enz. geen probleem), vanuit schoudervoor op de volte aanspringen in galop, extra naar binnen hangen tijdens aanspringen, vanuit heel langzame draf aanspringen enz enz.
Het is zo zonde dat hij die galop nog niet snapt/kan, mijn instructeur weet het af en toe zelfs niet meer!
Als desperate Bokker dacht ik toen: Laat ik eens een topic openen met dit probleem en misschien komt iemand wel met de gouden tip
Dus Bokkers: Brand los!