Wie herkent dit probleem?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 14:56

MeFlower schreef:
Thuis rijd ik altijd in een buitenbak. Paard erg voorwaarts, gaat heel goed.
Kom ik op wedstrijd (deze tijd van het jaar binnen dus): niet vooruit te krijgen. Nouja....overdreven hoor, want de jury zei afgelopen vrijdag nog dat 'ie genoeg voorwaarts was (soms zelfs gehaast oeps), maar voor mijn gevoel heb ik die lekkere swing niet en moet ik veel te veel bijprikken met m'n spoortje. Ik rijd trouwens M1.
Mén....zo frustrerend. Ten eerste ben ik gewend het paard meer in te houden en op wedstrijd moet ik 'opeens' anders gaan rijden, namelijk veel meer voorwaarts. Ik ben hard bezig om het paard beter aan m'n been te maken, want dat is niet super....zeg ik er eerlijk bij.

Paar opties:
- onbewust (boven-)benen gespannen ivm zenuwachtig
- paard vind het niet leuk ( jury zei met oefendressuur dat ie voor me wilde werken...ik verbaasd)
- weinig krachtvoer
- matig aan been

Wat denken jullie? A.s. zaterdag 1e officiele M1. Wat kan ik het beste doen?

Opties:
- Voel je jezelf zenuwachtig op wedstrijd? Ben je meer gespannen, etc?
- Heb je zelf het gevoel dat hij het niet leuk?
- Wat geef je hem te eten? Al denk ik zelf niet dat dit het is.
- Wat moet je op wedstrijd wél doen wat thuis niet hoeft?

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 09:26

Citaat:
Opties:
- Voel je jezelf zenuwachtig op wedstrijd? Ben je meer gespannen, etc?
- Heb je zelf het gevoel dat hij het niet leuk?
- Wat geef je hem te eten? Al denk ik zelf niet dat dit het is.
- Wat moet je op wedstrijd wél doen wat thuis niet hoeft?

- Ja, meer gespannen dan normaal. Ook best nieuw voor paard & mij en 'geregel' erom heen vind ik niet leuk.
- Soms wel degelijk, want als ze een bak zit dan wordt ze daar niet bepaald enthousiast van. Buiten loopt ze veel vrolijker.
- Het paard is niet van mij en staat 24/7 in de wei. Binnenkort 's nachts op stal, maar de stal wordt nieuw gebouwd en is nog niet helemaal af (bijna wel). Ze kreeg volgens de eigenaar af en toe biks. Ik zei dat ik niet wedstrijd M1 kon rijden met een paard dat alleen wat gras krijgt en soms biks. Ik heb afgelopen weken gezeurd maar ik zag nog nergens sportbiks. Ik had zelf nog sportmueslie en dat heb ik elke dag gevoerd. Ik weet dat daar minder in zit dan in sportbiks maar ik mag van mezelf en m'n vriendje niet zoveel geld uitgeven aan het paard dat niet van mezelf is. Vandaag ga ik weer overleggen... :(
- Poeh....in zo'n raar pak rijden hahaha....alles achter elkaar rijden zonder dat ik even lang kan laten (behalve uitgestrekte stap die dus ook goed gaat :+ )....binnen rijden ipv buiten........met de trailer op pad (paard meer stress).......mensen die staan te kijken :o .

MeFlower

Re: Wie herkent dit probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 09:27

Vorig jaar in L2 kreeg ze sportbiks en had ik precies hetzelfde probleem overigens.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:13

Als ze sportbiks krijgt, hoeveel krijgt ze daar dan van?

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 16:56

Nu niks, vorig jaar wel sportbiks.
Kan ook niet zomaar via bokt worden toegeschreven, want dat is per paard zo verschillend.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:17

Nou, als je paard zonder die sportbiks niet veranderd, kan je het hem net zo goed niet geven.. :p

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 18:42

kimberly1995 schreef:
Nou, als je paard zonder die sportbiks niet veranderd, kan je het hem net zo goed niet geven.. :p

Voor wat hoort wat en om uit te sluiten dat het paard niet genoeg energie zou hebben, kun je maar beter wel voeren.
Maargoed....ik krijg de eigenaar op dit moment nog niet zo ver. Stop ook met wedstrijden, ga pas over een tijd weer.
En in de winter krijgt ze altijd wel biks dus t gaat hopelijk snel veranderen..

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:09

Toen hij wel biks kreeg, hoeveel krijg hij dan elke dag?

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 18:56

0,5 kg.

Heb nu les van een zeer goede instructrice en het probleem zijn we aan het aanpakken. Bedankt voor de tips.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:08

Graaggedaan. Ik zou het eigenlijk ook niet weten. Succes ermee verder!