Te dikke onderhals.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 23:29

@ Shenavallie: Ik bedoel gewoon consequent zijn, niet je onmacht op je pony afreageren...
Been = reactie. En met een klein tikje kom je niet ver met een flegmatiek paard (wat ik aanneem dat het daarom gaat).
En ja, ik kan mijn paard best een flinke jetsa verkopen omdat ik weet dat ze mij loopt te zieken.
Als er iemand op zit die "slaan zielig vind" krijgen ze haar niet eens in draf, want zij kiest de weg van de minste weerstand ;).
Kom ik daarin tegen de bak inlopen dan weet ze dondersgoed dat ze moet doorlopen.

En ondanks dat ik heel erg blij met mijn "toverstokje" ben is mijn pony zonder hoofdstel en zadel op stem en zithulpen te rijden.
Bij mij is het ook: Been, ondersteundende "doordraven!" en dán pas een tik.
Daarnaast probeer ik ook heel eerlijk te rijden.
Als ik draaf en ik leun iets teveel naar achter en zij vertraagd ga ik niet meteen slaan. Dan is dat een fout van mij en geef ik gewoon weer been en beloon ik dat ze goed geluisterd heeft ipv afranselen ;).

Dit allemaal lijkt mij ook heel vanzelf sprekend als ik de reacties zo lees :)

(verder stond "prutmuts" wel heel vaag in die zin, net alsof je met je pony aan het prutsen bent :') )

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 23:36

Nog een tip mbt het aandrijven: je drijft alleen aan als je reactie wilt, en tussendoor ligt je been rustig van je paard af of er tegenaan maar zonder enige druk. Zodra je reactie wilt, geef je druk met beide benen, dit houdt je aan tot je reactie komt, dus niet druk-stop-druk-stop, maar echt onophoudelijk druk geven, steeds harder (beenspieren!) tot er reactie komt. Desnoods heel zacht met je zweepje alert maken, maar niet slaan. Meer verduidelijken, mijn zweep is mijn aanwijsstok en dat heeft enorm effect.
Veel ruiters geven een korte beenhulp die ze herhalen of gaan zelfs schoppen, maar dan geef je juist een verkeerd signaal, nl door de rust tussen de hulpen door, beloon je dat ze geen reactie geeft. Het is dus eigenlijk een verwarrende hulp die je dan geeft, helemaal als ruiters daarna nog een tik met de zweep geven.
Echt, als je dit consequent volhoudt, ben je in een paar dagen van het drijven af. Veel succes!