Een dresseur poging met Bunny, tips a.u.b.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 19:20

Er is al veel gezegd. Vind het een super pony, maar altijd als ik je erop zie zitten vind ik dat toch een gek gezicht. Ik vind je zelf te lang (misschien niet te zwaar hoor!!!!!). Niet alleen qua benen. Maar ook qua bovenlichaam (dat viel me heel erg op bij de 2e foto).

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 19:23

Ja dat heb je nogal gauw he bij de kleintje's Knipoog Gaat mij meer om het gewicht of het een gek gezicht is maakt mij niet echt veel uit.
Ik kan nog harstikke veel met haar doen en ze heeft er veel plezier in! Lachen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 19:27

Dan is het prima!!!!
Zolang je maar lol hebt. Maar als je zelf te groot bent is het denk ik moeilijker om ook echt goed met haar te dressuren. Maar zolang je maar lol hebt. Dat is het belangrijkste (en dat je pony het aankan natuurlijk). Die zwemfoto's waren bijv. geweldig Haha!.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 19:30

Ow we dresseuren ook niet vaak hoor, 1x in de 2 weken ofzo. Verder buitenritje's en dan een beetje stelling vragen. Maarja ze wou op de buitenrit nu een beetje te hard en was zo moeilijk in de houden dus ik denk ga maar weer een beejte dresseuren Knipoog

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 19:34

Ja dressuur is altijd belangrijk he. Maar ik dacht dat je misschien echt heel serieus met haar bezig was.
Het is sowieso belangrijk dat je een gehoorzame pony hebt. En oefeningen met stelling is ook erg goed om haar soepel te houden. Ken genoeg paarden die alleen maar buiten gereden worden en die gebruiken hun "moeilijke kant" nooit en die wordt daardoor alleen maar moeilijker en nog minder soepel.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 19:39

whaahah nee joh, als ik heel serieus bezig was ziet het er wel wat netter uit Knipoog NA een weekje loopt ze maastel al stukken beter. Maarja ze was bijna niet meer te houden, zeker niet met andere paarden en wou niet stilstaan dus weer wat manieren leren Tong uitsteken
Ja idd vind ik ook belangrijk om haar soepel te houden omdat ze ook al 16 of 17 is Lachen
En bij haar is har moeilijke kant heel erg te merken, ze valt aan 1 kant heeeeel erg naar binnen, heeft ze altijd al gehad en niet zo makkelijk op te lossen.":\

celinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 21:59

Echt een leuke pony'tje zeg Knipoog , super lief!

(ah wat lief! wat mooi! Knipoog Tong uitsteken )

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 22:08

Leuke foto's hoor Lyd Haha!
Alleen de teugels, maarja...
Kizzz Mirriej

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 22:11

Ziet er goed uit hoor!
Als je kijkt wat je allemaal al met haar bereikt hebt!
Super

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 22:13

Ik meen me een 'tips svp'-topic van jou te herinneren waarin ik volgens mij zo'n beetje hetzelfde zei:

Om te beginnen maar eens fatsoenlijke rijkleren aan doen. Je zal nooit een fatsoenljke beenligging krijgen als je met gympen rijdt. Over de veiligheid zullen we het maar niet hebben. Voor de verandering heb je je haar zowaar vast, dat is al een hele verbetering. Paardrijden is geen modeshow..?

Verder denk ik dat je lengte je flink zal beperken in het dressuren. Waar je wel op moet letten is dat je je hand niet laag vastzet zoals je op de laatste foto doet. Van je been naar je hand toerijden, en hand een stuk hoger.
Laatst bijgewerkt door Laura op 21-07-03 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Tomm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 22:13

hehe toch wel grappig zo'n klein paardje bij jouw Lachen , maar mooi hoor.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 22:17

verana schreef:
Ziet er goed uit hoor!
Als je kijkt wat je allemaal al met haar bereikt hebt!
Super

Thx! OK dan! Haha!

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 22:26

Laura schreef:
Ik meen me een 'tips svp'-topic van jou te herinneren waarin ik volgens mij zo'n beetje hetzelfde zei:

Om te beginnen maar eens fatsoenlijke rijkleren aan doen. Je zal nooit een fatsoenljke beenligging krijgen als je met gympen rijdt. Over de veiligheid zullen we het maar niet hebben. Voor de verandering heb je je haar zowaar vast, dat is al een hele verbetering. Paardrijden is geen modeshow..?

Verder denk ik dat je lengte je flink zal beperken in het dressuren. Waar je wel op moet letten is dat je je hand niet laag vastzet zoals je op de laatste foto doet. Van je been naar je hand toerijden, en hand een stuk hoger.

Jaj ik leer het al Pling Knipoog Bedoel het ook niet hoor als een modeshow, Bunny showt al genoeg Haha! Opzich vind ik zlef mijn bene wel aardig liggen die kunnen trouwens nooit goed leggen op zo'n kleine pony.
ja ik zag het ook op die laaste foto Scheve mond Domme fout op dat alle 1e topic van mij deed ik nou precies het zelfde.....

Ik moet gewoon proberne om die lijn arm en teugel recht te houden. Ben er trouwens nu pasachter hoe goed ze naar mijn been luisterd zonder teugel hulpen, heb ik haar toch onbewust geleerd. Lachen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 00:26

Laura schreef:
Opzich vind ik zlef mijn bene wel aardig liggen die kunnen trouwens nooit goed leggen op zo'n kleine pony.

Is dat dan geen teken dat je gewoon te groot bent. Sorry ik wil niet zeuren hoor! Maar vind het altijd een prachtig gezicht van dit soort pony's met van die kleine ruitertjes.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 12:47

manzano"]
[quote="Laura schreef:
Opzich vind ik zlef mijn bene wel aardig liggen die kunnen trouwens nooit goed leggen op zo'n kleine pony.

Is dat dan geen teken dat je gewoon te groot bent. Sorry ik wil niet zeuren hoor! Maar vind het altijd een prachtig gezicht van dit soort pony's met van die kleine ruitertjes.
[/quote]

Moet dat geen quote van mij zijn Verward i.pv. Laura.

Ik snap jou niet een bericht hiervoor zeg je dat het prima is er nu begin je dat je te groot ben. En mijn benen liggen er te ver onder voor een goede beenligging ja. Ik zit haar nooit in de weg met mijn benen i.i.g.
Tja met kleine ruitertje's ik vind het zelf ook super Haha! haha en Bunny is nou niet echt een pony voor kleine kinderen hoor, de grote vallen er al af Knipoog

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:52

Ja met die quote ging idd even verkeerd. Oeps!!!
Ik reageerde zo omdat je zelf vond dat je niet te groot bent en dan wel zegt dat je beenligging niet goed is omdat ze zo klein is. Dat spreekt elkaar nogal tegen. Maar ik vind het ook allemaal prima hoor. Maar aangezien je om serieuze tips vraagt, kan je ook dit soort reacties verwachten. Mensen zeggen iets over je beenhouding en dan ga je het goedpraten door te zeggen dat je pony zo klein is.
Wat betreft die kleine ruitertjes, dat was meer een algemene opmerking hoor. En vaak zijn die kleine pony's het eigenwijst. Erg grappig!!! Maar soms ook lastig ja, want dan kunnen die kleine kinderen het gewoon niet aan.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 12:58

Nou okee even duidelijk dan.

Ik vind mezelf wel te groot voor dresseur, en voor het plaatje ben ik ook te lang. Maar voor buitenritten, zwemmen enzo. vind ik dat het gewoon nog kan qua lengte, en ze heeft er altijd harstikke veel plezier in en is vrij fris en energeik, dus dat is voor mij een teken dat het nog wel gewoon kan. Natuurlijk moet ik niet veel meer gaan wegen, maar nu gaat het nog wel.
Maarja nu moest dresseuren even en daar wil ik dan ook tips voor eigenlijk kan het niet meer maar ik vind dat ze soepel blijft en luisterd toch iets belangerijker weer dan dat is eigenlijk te groot ben.

Ja haha echt een fris paardj. Vooral als ik met andere rijd kan er echt geen kind op zitten. Toen was ik er zelf bijna afgevallen echtt zo'n uitslover. Haha!
Ook als er mensen staan te kijken ofzo. wil ze hard gaat ze die voetje's hoog optillen echt leuk.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 13:05

Heb je ook gelijk in!!! Maar je kan verwachten dat mensen dan ook over jouw houding gaan beginnen. Want over je handen begon je bijv. wel zelf. Wel eens aan gedacht dat je dat soepel maken ook dmv longeren kan doen? Daar kan je (als je het goed doet) heel veel mee bereiken en niet alleen voor de soepelheid.
Het is een goed teken dat ze nog zo lekker fris is. Zeker omdat ze niet zo heel jong meer is (toch?). Al ziet ze er nog wel jong uit.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 13:17

Ja lonfgeren is een goede optie hoor, maar bunny staat gewoon in een achtertuin dus een longeer bak heb ik niet. Je heb wel een goed longeer stukje erachter, maar toen kwam er een man van de gemeente zeuren over boete's enzo bla bla bla Boos! Kan haar idd weleens een stuk verder longeren, gaat ze gewoon mee met de fiets Haha!
Ze is 16 of 17 ( van 1986) nooit kreupel enzo echt nog super fit en echt in een hele goede conditie. Meestal word ze ook een jaar of 8 geschat.

Owja ze staat sinds gister op ijzers en is nu wel 1 cm groter Tong uitsteken haha

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 13:24

Haha, vervelend he die gemeentemannetjes. Had ik vroeger altijd last van met mijn verzorgshetlanders.
Als ik die foto's zo zag had ik haar ook jonger ingeschat. Echt mooi beestje!!!!