rechtrichten volgens academische rijkunst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kyliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 20:36

Moll schreef:
nee zeker niet onlogish, vergeet alleen niet dat rechtrichten vanaf het moment dat men het paard gaat opleiden tot het moment dat hij zijn laatste adem uitblaas een dagelijks terugkerend onderdeel is, hier zijn echter alle oefeningen voor bedacht door de grootmeesters destijds, en dat die en geen, nu opnieuw het wiel uit proberen te vinden is een beetje achterhaald.
elk paard is scheef dus dat je tegen prpoblemen aan loop vraag ik me af wat voor problemen, want er is imeers geen 1 paard van nature recht.

ja ik heb inderdaad geleerd dat geen paard recht is. Het probleem waar ik tegenaan liep zelf was verzet als stijgeren, niet voorwaards willen, langs 1 kant geen stelling.
Heb nu 1 les gehad en al geleerd dat hij langs 1 kant zijn achterbeen dus niet onder hem plaatst maar langs de massa.
Ik heb nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel te leren hoor. Maar een mens moet ergens beginnen toch?

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:45

xmarliez schreef:
Zelfhouding bedoelen we mee dat een paard zo sterk is dat de oprichting niet vanuit onze handen komt maar vanuit het paardenlichaam, het paard neemt dus zelf de juiste houding aan door de kracht die het paard in het lichaam heeft.

Verder ben ik niet bekend met de klassieke klassieke dressuur, misschien zou u daar mij de verschillen van kunnen vertellen?

Dan begrijp ik het goed mijn dank, echter is dit alleen mogelijk met paarden dit dit van naturen hebben, maar dat wil niet zeggen dat niet teverkrijgen is zonder druk bij paarden die dit niet hebben.

Klassieke dressuur is de voor vader van de AC.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:49

Moll, ik heb je stelling ergens anders ook gesteld en kreeg oa dit antwoord: Alexander Nevzorov vind dat het zonder berijden kan. Hij reed vroeger paard en doet nu het zo genoemde Houte Ecole alleen nog maar vanuit het werken aan de hand. Hij zweert nooit meer op een paard te zullen zitten.
http://www.nevzorovhauteecole.com/en...r_nevzorov.php

Ben benieuwd of ik nog meer reacties krijg. Ik ben het met je eens dat je met je zit meer voelt en kan doen hoor. Toch vraag ik me af of je dit bij werken adh op de een of andere manier niet voldoende kan compenseren. Ik vind het voordeel van geen ruiter ivm balansverstoringen zo groot namelijk.

Gewoon vanuit interesse hoor *D

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:51

Jennyxx schreef:
Moll schreef:
ik vraag U de verschillen tussen de Klassieke Klassieke dressuur en AR

Ook een interessant onderwerp *D Bedoel je dan de verschillen tussen de Franse, Spaanse en Duits/Deense klassieke dressuur? Hoe zou jij de verschillen beschrijven? Of doel je hierbij op het wel of niet werken aan de hand?

je heb franse dressuur met voorbeeld dat er op de lange zijde geen stelling word gevraagd, alleen op de folte of hoeken, en hand over been.

baroke dressuur, verzameling voor het uitgestrekte, hoogeschool

duitse klassieke dressuur is de hedentendaagse dressuur, maar met de juiste aanleuning.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:55

Jennyxx schreef:
Moll, ik heb je stelling ergens anders ook gesteld en kreeg oa dit antwoord: Alexander Nevzorov vind dat het zonder berijden kan. Hij reed vroeger paard en doet nu het zo genoemde Houte Ecole alleen nog maar vanuit het werken aan de hand. Hij zweert nooit meer op een paard te zullen zitten.
http://www.nevzorovhauteecole.com/en...r_nevzorov.php

toen deze man zijn opleining genoot in frankrijk reed hij met bit en niet de zachtste, toen is hij gaan verkondigen dat dit zou moeten zonder, en nu verkondig hij dit, ik heb hier niet zo'n hoge hoed van op.

Citaat:
Ben benieuwd of ik nog meer reacties krijg. Ik ben het met je eens dat je met je zit meer voelt en kan doen hoor. Toch vraag ik me af of je dit bij werken adh op de een of andere manier niet voldoende kan compenseren. Ik vind het voordeel van geen ruiter ivm balansverstoringen zo groot namelijk.

Gewoon vanuit interesse hoor *D

als ruiter zijnde ben je altijd de storende factor in het verhaal, dat is zonder meer waar, vandaag de dag nog meer dan vroeger, want dan werd men uitgeselecteerd, en was de opleiding een levenswijze en geen hobby.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:02

Moll schreef:
Jennyxx schreef:
Ook een interessant onderwerp *D Bedoel je dan de verschillen tussen de Franse, Spaanse en Duits/Deense klassieke dressuur? Hoe zou jij de verschillen beschrijven? Of doel je hierbij op het wel of niet werken aan de hand?

je heb franse dressuur met voorbeeld dat er op de lange zijde geen stelling word gevraagd, alleen op de folte of hoeken, en hand over been.

baroke dressuur, verzameling voor het uitgestrekte, hoogeschool

duitse klassieke dressuur is de hedentendaagse dressuur, maar met de juiste aanleuning.

Met Duits/Deens bedoelde ik in dit geval de Academische Rijkunst. Ik had beter Deens kunnen schrijven. Van de Franse dressuur ben ik op de hoogte. Bv Baucher met extreme halsbuiging, contra-schouderbinnenwaarts en de neus iets voor de loodlijn met het voorbeen meer onder de massa.

Bij de Baroke dressuur, verzameling voor het uitgestrekte, bedoel je dan het uitgestrekte stuwen van de hedendaagse Engels/Duitse dressuur? Dat is bij de Franse en Deense school dan ook zo toch?

Moll

Re: rechtrichten volgens academische rijkunst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:05

wat ik bedoel met verzameling voor het uitgestrekte is het paard eerst piafeerd alvoords er dus weer naar de veruiming gewerkt word, zodat de stuwingomgezet is in het opwaardse