Knappe Doeke met S&T

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 23:06

Ja uiteraard van achter, probeer hem echt tegen je hand aan te rijden. Met een zweep kun je hem bewust maken van zijn achterhand, dus niet slaan maar gewoon tegen zijn bil leggen.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 23:08

omdat, wil ik hem op het achterbeen zetten (dus op de achterhand) moet ik hem bovenin rijden (tenminste, dit is bij hem het geval)

maar vind jij dit op meerdere foto's het geval?

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 23:09

anneliesdj schreef:
Ja uiteraard van achter, probeer hem echt tegen je hand aan te rijden. Met een zweep kun je hem bewust maken van zijn achterhand, dus niet slaan maar gewoon tegen zijn bil leggen.

:j begrijp je. hier ben ik ook hard mee aan het werk. Eerst achter actief voor je aan de voorkant kunt beginnen.
Hand zoekt ie wel fijn op. Hij is makkelijk naar de hand toe te rijden. :)

Krijg echt goeie tips. Bedankt allemaal. een keer een ander mee laten kijken kan geen kwaad. Moet ook zeggen dat alles wat ik nu heb bereikt en wat we nog gaan bereiken is voor ons beide nieuw.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 23:11

Vicky_88 schreef:
Wildgirl schreef:
op foto 4 zie je duidelijk het binnenachterbeen buiten de massa staan, op foto 1,4,5 en de laatste 3 voor de oude foto zie ik een paard wat niet op of iets voor de loodlijn loopt, het kan natuurlijk altijd een momentopname zijn.
begrijp me niet verkeerd, het ziet er goed uit, alleen krijg ik bij de laatste foto een fijner gevoel als ik naar jouw paard kijk!
s&t gebruik is keurig overigens, en je bruine tuig staat hem goed

Ik kan het verkeerd zien maar als ik hem wat ronder maak om vervolgens zijn hals uit te leggen kan ik niet van hem vragen om op het achterbeen te lopen. Het achterbeen is wel actief maar niet zodanig eronder als een normale arbeidsstap, verzamelde stap of in draf.

Bedankt voor het compliment omtrend S&T en het tuig :D

Ik denk dat je teveel bezig bent met de voorkant als je zo redeneert, je paard hoort ten alle tijde op dit nivo er van achter bij te zijn en dan kun je alles rijden- lengte, rond, en opgericht.het risico is dat hij zich in de rug wegdrukt als je hem hoger insteld -goed te zien op de foto waar je hem wat hoger insteld ,dan loop je vooral bij friezen het risico op de" zwanenhals "het ziet er mooi uit maar er gebeuren dingen die je niet wil. dan liever meer lengte en ernaartoe rijden zoals de laatste foto

Vicky_88

Re: Knappe Doeke met S&T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 23:15

op de laatste foto is hij helemaal niet actief. toen reed ik hem net. denk momentopname met het achterbeen maar daar wist ie helemaal niet wat ie met zijn achterbenen aan moest. dat hing er maar wat bij. Terwijl tegenwoordig komt het toch goed mee. En hee, we zijn nog lang niet uit geleerd. en echt, alle tips zijn welkom!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 23:20

dat is ook de bedoeling ,de foto's op je profiel vind ik aansprekend daar is ie meer naar je hand toe en op lengte . wat wel opvalt is dat je je been snel naar voor legt en je schouder wat terug houdt.
ook dat kan een reden zijn van minder achterbeen gebruik,probeer je voet onder je lijf te plaatsen en je schouders naar voren zo zitten dat als iemand ineens je paard onder je weg zou toveren dat je staand op je voeten land

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 23:22

knollentuin schreef:
dat is ook de bedoeling ,de foto's op je profiel vind ik aansprekend daar is ie meer naar je hand toe en op lengte . wat wel opvalt is dat je je been snel naar voor legt en je schouder wat terug houdt.
ook dat kan een reden zijn van minder achterbeen gebruik,probeer je voet onder je lijf te plaatsen en je schouders naar voren zo zitten dat als iemand ineens je paard onder je weg zou toveren dat je staand op je voeten land

been steekt indd wat makkelijk af (tenminste, neem aan dat je dat bedoeld?)
Hartstikke bedankt voor het bekijken van mijn foto''s en de tips. Ik wil graag leren en rijd een paard wat ook graag wil dus we komen er wel. hebben geen haast :) bedankt!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 23:25

goed zo ,haast hebben met paardrijden is heel verkeerd ;) succes met deze instelling kom je verder!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 23:28

Alle tijd van de wereld!
ben wel heel benieuwd hoe het 5 november zal gaan :D
Ik heb 1 doel en dat is kijken hoever ik kan komen. Ik heb nooit een bepaald niveau in gedachten gehad. alleen maar de vraag: ''hoever kan ik komen''.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 23:38

Het lijkt of je zadel wat achterover ligt, of dat jij wat tever op de lepel zit.

schimanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:59

Netjes gereden hoor. Als het er bij mij straks net zo vriendelijk uitziet, ben ik al heel blij!

Banaantj1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 13:28

Ik vind het er vriendelijk uit zien. en wat een mooie fries is het zeg! <3

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 15:06

se7entje schreef:
Het lijkt of je zadel wat achterover ligt, of dat jij wat tever op de lepel zit.

Ik heb een 16,5 inch zadel, dus past precies. groter zadel is geen optie, daar zit ik niet fijn in. Denk dat dat een vertekend beeld geeft.

bedankt voor de reactie's!

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:43

Keey, dat kan ook. :D
Maar als je zo fijn zit moet je zo blijven rijden, zolang het hem niet hinderd en jij zit lekker is het goed.

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:45

Ik vind het er goed uitzien. Doeke is echt een super leuk beest! :D Ik vind dat je die S&T netjes gebruikt en het is een prachtig hoofdstel! Heel veel succes met je M2 debuut, ben heel benieuwd hoe het zal gaan! :)

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:27

Ik zie de Noor puntjes er in terug, ziet er goed uit!
Het iets achter de LL soms vind ik niet storend, het schijnt voor friezen soms nodig te zijn ze iets ronder te maken om zo de rug goed mee te krijgen.
Dat je vast de stang er in oefent geeft alleen maar voordelen denk ik, en je gebruikt hem netjes.
Op een aantal foto's zie je een goed gebruik van de halsspieren, op de laatste foto's vind ik hem ietsjes gespannen ogen (de foto vóór het halthouden en de een na laatste foto), maar je geeft al aan dat je hier aan werkt dus dit hoeft geen probleem te zijn.
Verder weinig commentaar, ga zo door en veel succes in het M2!
(en inderdaad wat een gaaf koppie!)

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 15:32

super bedankt voor de leuke reacties!

matsje, zou goed kunnen :) hij zag de fotograaf ;)
en indd, omdat friesjes van zichzelf wat stugger zijn is het af en toe nodig om ze een keer er goed doorheen te zetten.
wat leuk dat je stukjes noor terug ziet :D ik heb pas 1 les gehad van haar. 28 november is het weer zo ver.

bedankt!

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:53

ik vind Noor haar werkwijze heel fijn, heb er veel baat bij. Vind het ook leuk dat je altijd via internet nog wat advies kan vragen als je het even niet meer weet. Hoop dat jij er ook veel aan (gaat) heb(ben)t! Wat was trouwens de afstamming van de fries? (of heb ik er over heen gelezen.. ?)

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 13:12

ik heb er die ene les echt heel veel aan gehad! en kijk nu al uit naar 28 november!!

doeke is een Tsjerk 328 :D

Romy130

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:53

let op dat je in de draf niet onderuitzakt

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:30

Mooie foto's :D het ziet er goed uit

Wel opletten dat hij niet te eng wordt in de hals, af en toe durft hij achter de loodlijn komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:59

Op welke cap moeten we dan geen commentaar geven? Ik zie er geen namelijk :D

Ziet er netjes uit :j Apart, bruin op een fries, maar vind het wel echt mooi stiekem :j
Je mag wel wat aan je zit gaan werken, je lijkt een beetje naar een stoelzit te neigen. Dit los je al voor een gigantisch deel op door je hakken uit te drukken.

Succes!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:35

knollentuin schreef:
Wildgirl schreef:
Om heel eerlijk te zijn; de laatste foto die je post laat imo een correcter gereden paard zien, geen koppie achter de loodlijn, niet scheef, los door het lijf.
Tuurlijk, de oprichting en gedragenheid zijn daar praktisch niet aanwezig maar het beeld oogt een stuk natuurlijker.
Ik krijg het gevoel dat jouw paard veel spanning heeft in zijn rug/lendenen......

ik ga met jou mee wildgirl, de laatste foto laat een paard zien dat aanleuning zoekt en lengte in het frame en op bovenlijn heeft. de foto's van nu laten meer strakheid in de bovenlijn zien en een geregeld verkanteld hoofd, ook is het paard op alle foto's flink achter de loodlijn .ook op de foto van vierkant halt mis ik geslotenheid,ke paard staat daar er met de achterhand helemaal uit

ik ga hier ook in mee, ik zou er een trens in doen en het paard meer laten lopen met ruimte in zijn lijf, verder knappe fries en jullie zijn een leuke combi

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 18:53

Ik vind het super zoals je hem rijdt! Juist dat wat ronder vragen om de spieren op te rekken. Achter de loodlijn vind ik helemaal niet slecht zolang het niet achter de teugel wordt :) Juist door iets meer te vragen kan je z'n hele lichaam veel soepeler krijgen en vooral bij friezen die snel graag hoog lopen vind ik het een hele goede oefening!

Verder over S&T, als hij daardoor lekkerder wordt, waarom niet?! Heel veel succes in de M2 en alvast in de Z :)

yaelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:39

Mooi paard! & mooi hoofdstel! :D