Zizo zijn eerste onderlinge wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:26

Ik vind het er heel netjes uitzien, voor de 2 maanden (ondertussen :P) dat je hem rijdt. Aan de galop wordt al gewerkt, lees ik (al valt het me alles mee!). Je hebt goede tips gekregen, daar heb ik verder niets aan toe te voegen.

Maar kijkend naar je foto's vroeg ik me af of je beugels niet net een tikkie langer kunnen? Dat maakt misschien ook net dat beetje verschil in rechtop zitten. Denk verder (vooral als je met spoortjes rijdt) er aan dat je geen kapstokjes krijgt!

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:55

Eerste keer? :\
Ziet er echt super uit!!
Maar dat is ook wel te zien aan de punten die je hebt gekregen!
Ga zo door!

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 16:49

xApple schreef:
Hartstikke netjes voor jullie 1e wedstrijd! Gefeliciteerd met je punten.
Hij ziet er prachtig uit, en jij trouwens ook hoor (leuk jasje!)

Hij loopt best heel netjes, alleen een beetje braafjes. Dat zie
je ook aan je houding. Ga lekker rechtop zitten , kijk vooruit
en wees trots op je mooie paardje! Mag best een beetje
arrogant op je paard zitten.

thanks, haha trots ben ik zeker wel, van de zenuwe ga ik voorover zitten en ook deels omdat ik bang ben in zijn mond te zitten, dan gaatie namelijk snel te diep lopen of hij gaat lopen trekken:P
Maar zal er op letten hoor!

Coldplay90

Re: Zizo zijn eerste onderlinge wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:44

Wat een ontzettend leuk paard heb je, de aanleuning ziet er heel vriendelijk uit. Wat de galop betreft, ik heb er op het moment twee staan met hetzelfde probleem. Springgefokte paarden hebben zoals gezegd vaak de neiging om vlak te galopperen. Ik zou de oplossing persoonlijk niet alleen in de galop zoeken, maar ook in het versterken van de achterhand. Hier zijn genoeg oefeningen voor die je ook prima in draf kunt doen. Wat het galopperen zelf betreft is het HEEL belangrijk dat je zo min mogelijk in de mond zit. Als jij er te veel met je hand bij zit krijgt je paard de gelegenheid op je hand te gaan hangen en dan gaat ie inderdaad op de voorhand kletteren. Het beste werkt het om met zo min mogelijk mondcontact lekker voorwaarts te galopperen en vooral veel overgangen in galop rijden (tempowisselingen), stukje teruggalopperen en dan weer een zijde lekker vooruit. Op een kleine volte zal hij sowieso op zijn achterhand moeten, dus probeer ook veel kleine voltes te galopperen, zonder in de verleiding te komen er teveel met je hand aan te zitten. En voorwaarts houden, ook op een kleine volte! Beetje lang verhaal haha, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 19:40

Coldplay90 schreef:
Wat een ontzettend leuk paard heb je, de aanleuning ziet er heel vriendelijk uit. Wat de galop betreft, ik heb er op het moment twee staan met hetzelfde probleem. Springgefokte paarden hebben zoals gezegd vaak de neiging om vlak te galopperen. Ik zou de oplossing persoonlijk niet alleen in de galop zoeken, maar ook in het versterken van de achterhand. Hier zijn genoeg oefeningen voor die je ook prima in draf kunt doen. Wat het galopperen zelf betreft is het HEEL belangrijk dat je zo min mogelijk in de mond zit. Als jij er te veel met je hand bij zit krijgt je paard de gelegenheid op je hand te gaan hangen en dan gaat ie inderdaad op de voorhand kletteren. Het beste werkt het om met zo min mogelijk mondcontact lekker voorwaarts te galopperen en vooral veel overgangen in galop rijden (tempowisselingen), stukje teruggalopperen en dan weer een zijde lekker vooruit. Op een kleine volte zal hij sowieso op zijn achterhand moeten, dus probeer ook veel kleine voltes te galopperen, zonder in de verleiding te komen er teveel met je hand aan te zitten. En voorwaarts houden, ook op een kleine volte! Beetje lang verhaal haha, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Hee ja, ik heb gister voor het eerst les met hem gehad en daar hebben we het ook geoefend! Hij is in de galop scheef en niet sterk genoeg, waardoor hij tegen mijn rechterbeen aan loopt. Veruimen gaat wel, maar zodra ik terug wil rijden, en dan met name op de rechterhand, gooit hij zijn schouders naar binnen. Dan moet ik dus binnenbeen geven en mn handen naar binnen zetten, en dat doorvragen op de volte, en dan vooral, eigenlijk alleen maar, op mijn zit terug rijden:)

In ieder geval bedankt!!

zoExpres

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:42

Het ziet er erg leuk en onspannen uit zeg!
Erg netjes!
Ook een leuk beestje heb je daar<3

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 23:30

cennamitch schreef:
Het ziet er erg leuk en onspannen uit zeg!
Erg netjes!
Ook een leuk beestje heb je daar<3

dankje! hij is ook echt mijn maatje

yaelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:40

Wat een leuk beestje! ;)

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 22:58