Coldplay90 schreef:Wat een ontzettend leuk paard heb je, de aanleuning ziet er heel vriendelijk uit. Wat de galop betreft, ik heb er op het moment twee staan met hetzelfde probleem. Springgefokte paarden hebben zoals gezegd vaak de neiging om vlak te galopperen. Ik zou de oplossing persoonlijk niet alleen in de galop zoeken, maar ook in het versterken van de achterhand. Hier zijn genoeg oefeningen voor die je ook prima in draf kunt doen. Wat het galopperen zelf betreft is het HEEL belangrijk dat je zo min mogelijk in de mond zit. Als jij er te veel met je hand bij zit krijgt je paard de gelegenheid op je hand te gaan hangen en dan gaat ie inderdaad op de voorhand kletteren. Het beste werkt het om met zo min mogelijk mondcontact lekker voorwaarts te galopperen en vooral veel overgangen in galop rijden (tempowisselingen), stukje teruggalopperen en dan weer een zijde lekker vooruit. Op een kleine volte zal hij sowieso op zijn achterhand moeten, dus probeer ook veel kleine voltes te galopperen, zonder in de verleiding te komen er teveel met je hand aan te zitten. En voorwaarts houden, ook op een kleine volte! Beetje lang verhaal haha, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
Hee ja, ik heb gister voor het eerst les met hem gehad en daar hebben we het ook geoefend! Hij is in de galop scheef en niet sterk genoeg, waardoor hij tegen mijn rechterbeen aan loopt. Veruimen gaat wel, maar zodra ik terug wil rijden, en dan met name op de rechterhand, gooit hij zijn schouders naar binnen. Dan moet ik dus binnenbeen geven en mn handen naar binnen zetten, en dat doorvragen op de volte, en dan vooral, eigenlijk alleen maar, op mijn zit terug rijden:)
In ieder geval bedankt!!