Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

horseranch schreef:Die bruine die reserve kampioen werd bij de hengsten was Prismen (Menes x Pristina). Hier heb ik al twee nakomelingen van.Heeft iemand Menzannab Najm gezien ? (die werd eerste in de rubriek van 6-jarige hengsten). Dit is een Prismen zoon uit een merrie van ons (Rimanche)..

vikki schreef:Tsssk... dat heb ik je nog verteld Franca... maar je hebt niet naar me geluisterd
. Menes heeft zijn laatste jaren doorgebracht op de stoeterij van de familie Kuijff in Nieuwkoop.
(ik heb dus wel geluisterd...
) Franca"]
[quote="vikki schreef:Tsssk... dat heb ik je nog verteld Franca... maar je hebt niet naar me geluisterd
. Menes heeft zijn laatste jaren doorgebracht op de stoeterij van de familie Kuijff in Nieuwkoop.
(ik heb dus wel geluisterd...
)
Daarna is het dekgeld volgens mij drastisch gedaald.... dit bedrag was denk ik in zijn "gouden" jaren... en dan nog wel met beperkte dekvoorwaarden... Maar goed, Menes was dan ook werkelijk een prachtig paard... en wat een geluk dat hij die prachtige uitstraling zo mooi door heeft gegeven aan zijn nakomelingen... Ik heb de familie Kuijff wel eens gesproken aan de telefoon en als ik die man zo hoorde denk ik dat Menes geen beter plekje had kunnen treffen om zijn laatste jaren door te brengen...wat een fantastische mensen lijken me dat joh, echt met hart voor hun dieren
. 
Daar staat nl. echt in dat het dekgeld $50,000 bedroeg... met beperkte dekvoorwaarden en dat sheikh zus en zo zijn merries over vloog naar de VS om ze door Menes te laten dekken... zal eens gaan zoeken waar ik dat blaadje heb... Ik vond het ook al absurd duur, maar ach... niks verbaast me wat dat soort dingen betreft in de VS...