Bonte knappe Paddy aan het werk voor de 20e keer!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daphaan

Re: Bonte knappe Paddy aan het werk voor de 20e keer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:33

het ziet er mooi ontspannen uit :)
let er wel op dat je hem mooi op twee teugels blijft rijden, het lijkt op de foto's soms zo te zijn dat hij zijn hoofd een beetje kantelt. mooi voorwaarts blijven en niet teveel aan de mond zitten op zo'n moment.
maar voor nog maar zo kort bezig: top :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 23:21

Mooi beestje, volgens mij loopt hij erg goed voor een paard dat net ingereden is!

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 07:37

Daphaan: Klopt vooral als je probeert hem om je been te buigen heeft hij de neiging te kantelen, merkte ik gister ook met m`n les.. dan ben je teveel geneigd je binnenteugel erbij te pakken omdat ik het alleen met mijn benen niet redt en dan buigt hij niet om je heen maar kantelt zeg maar. Maargoed hij doet het al super, kan niet teveel van hem verwachten, maar wel een punt om op te letten. Verder ben ik ontzettend zachtaardig in mijn handen hoor... dat vertekend misschien op de foto`s omdat je soms even net een moment wat vraagt. Hij loopt van zichzelf zo rond en is heel ontspannen en volgt ook heel goed mijn hand. Kreeg gister al te horen als dit een paard is wat in de verkeerde handen terecht komt er in een korte tijd ontzettend veel van hem verwacht wordt en te snel gaat.. waardoor hij dus na een poosje helemaal kapot is omdat hij zo snel wordt opgeleid.. we doen alles rustig aan, maar consequent.

Overigens zijn we bezig dat hij dus moet "wijken" voor m`n beendruk.. volte sluiten en openen etc. en gister ook 2 meter van de hoefslag afwenden en proberen opzij te zetten met druk van het binnenbeen. Hij reageerde eigenlijk al super dus das top! Zo doen we kleine stukjes.. ik ga niet gelijk bij c afwenden en wijken natuurlijk.. dat lukt ook niet. Maar we willen hem bewust maken van kuitdruk.

Daarnaast gister met een pepermuntje opgestapt. Iemand gaf hem dat en ik stapte zelf op, niemand had hem vast en hij bleef keurig staan! Liefde gaat door de maag he haha...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 07:47

Wat een leuk getekend dier zeg! En een aansprekend koppie erop!

Ik denk dat je rijtechnisch keuring bezig bent voor zo'n diertje wat nog zo groen onder het zadel is. Niet teveel druk, gewoon lekker laten lopen vanuit de ontspanning. De rest komt vanzelf wel...

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 08:57

Suelza: Tnx.. dat doen we ook! En zeker niet te hard gaan aangezien hij het zo makkelijk doet.. dan vraag je teveel dus gewoon nog stapje terug :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 09:05

wat betreft krukje; gewoon op de poetsplaats een krukje neerzetten en regelmatig vanaf het krukje poetsen enz. Als hij opgezadeld staat ook veel doen alsof je opstapt, klopje op de kont geven, even aansingelen, wat frunniken aan de beugel met wat druk enz enz. En zo opbouwen totdat hij er niet diedelig van wordt.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 09:35

Ik sta altijd al naast hem op een krukje op de poetsplaats als ik hem invlecht haha.. anders kom ik er niet bij :D

Ga het eens proberen! Ben alleen zo bang dat ik het er ook fouten mee kan maken dat hij het krukje tussen z`n benen krijgt etc. Eerst maar even zo opstappen en als dat goed gaat krukje pakken denk. moet er niet aan denken dat hij in paniek raakt, ben ik nog verder van huis. De pepermunt heeft ook gewerkt, dat maar eerst eens proberen.

Maar bedankt voor de tip en het meedenken!

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 14:16

xIndyraah schreef:
heel mooi!
waar heb je die kleur van anky pad btw gekocht ?

Is geen Anky Pad, maar een QHP Pad.. Is gekocht bij Mr. Ed. in Maasland.
Moet zeggen dat ik dit een hele goede kwaliteit pad en helemaal niet duur (29,95).

MowSuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:17

aaah super leuk paardje!
Met die mooie hoge witte sokken!
Voor de 20ste keer al erg netjes hoor!
Heel plezier veder met hem, ik hoop over een tijdje nog een keer een toppic te zien!
xx

LaurenZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:18

Heel mooi paardje! Met die witte sokken ook vooral! Echt lief koppie, het rijden ziet er ook goed uit! Ga zo door ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:53

dan moet je een ikea krukje nemen, die zijn heel erg stevig en is veiliger dan plastic omdat dat kan breken en verwonden.

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:58

Wauw }> Wat een leuk paard, ik hou eigenlijk niet zo van bonte paardjes, maar die van jou is prachtig met niet teveel wit op zijn lijf en van die mooie gelijke witte benen.. En volgens mij doet hij het al super lekker voor de 20e keer dat je erop rijdt! Ga zo door..!! En mocht je van hem af willen laat het me weten.. hahah ;)

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 18:12

opisop_shop: We hebben een stevig houten krukje.. maar toch.. Het is lief bedoeld van je, ik probeer het eerst nog even met een pepermuntje aangezien dat nu goed werkt

Lisette: Tnx! :D en dan zeiden mensen bij z`n geboorte dat ze hem lelijk vonden...

xIndyraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:14

Texas1 schreef:
xIndyraah schreef:
heel mooi!
waar heb je die kleur van anky pad btw gekocht ?

Is geen Anky Pad, maar een QHP Pad.. Is gekocht bij Mr. Ed. in Maasland.
Moet zeggen dat ik dit een hele goede kwaliteit pad en helemaal niet duur (29,95).

Ah ok dankje ,
ik vind het een hele mooie !

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:37

volgens mij is het nog niet gezegd, maar rijd je nou op het verkeerde been licht, op de eerste foto's dan? of ben je aan het doorzitten.
Want ik zou niet teveel doorzitten op een jong paard:P

Wel wil ik zeggen dat ik het een super leuk ding vind en het er verder ontspannen uitziet!
wel rechtop blijven zitten, maar dat is al gezegt:D

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 15:57

Doorzitten doe ik helemaal niet.. en rij zeker wel op t goede been licht.. misschien lijkt het zo? Of heb ik me wel vergist.. kan het me niet voorstellen, want al zit ik op t verkeerde been voelt t niet fijn aan...

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:17

Texas1 schreef:
Doorzitten doe ik helemaal niet.. en rij zeker wel op t goede been licht.. misschien lijkt het zo? Of heb ik me wel vergist.. kan het me niet voorstellen, want al zit ik op t verkeerde been voelt t niet fijn aan...

op de eerste 2 foto's zit je wel, en zijn buitenbeen gaat naar voren:P
maakt verder niet uit, kan een x gebeuren! Maar is wel iets om op te letten:P
Het is verder niet dat je echt 'zwaar' zit als ik het zo mag zeggen, want je kan zitten en zitten natuurlijk:P

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 17:23

Ja ik heb gekeken naar die foto`s.. t zal wel.. Maak me eigenlijk niet zoveel uit :D

xxmarissaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:15

wat een mooi paardje echt een helemooie kleur !

en dat paarse dekje maakt het plaatje helemaal compleet

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:09

Texas1 schreef:
Ja ik heb gekeken naar die foto`s.. t zal wel.. Maak me eigenlijk niet zoveel uit :D

Maakt het je niet uit dat je op het verkeerde been lichtrijd? dit lijkt mij namelijk best belangrijk, vooral bij het inrijden van een paard.
Ik heb een tijdje een paard gereden en die ging kreupel lopen als je op t verkeerde been zat. Dus lijkt mij een best belangrijk punt om op te letten...

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 09:55

Ik zei toch dat ik nooit op het verkeerde been lichtrij aangezien dat echt zo onnatuurlijk als wat zit ... dus ik weet niet hoe dit moment van de foto dan is.. misschien wisselde ik wel net van been en zat ik even 1 keer door? Geen idee... kan het me niet meer herrineren, ik weet hoe ik hem rij en weet dat ik op t goede been lichtrij... gelukkig is niet elk paard hetzelfde, overigens vraag is me af wat de ernst is van op het verkeerde been lichtrijden... ben ik dan wel benieuwd naar..

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:09

Een jong paard kun je uit balans halen met op het verkeerde been lichtrijden. En het lijkt inderdaad alsof je verkeerd zit op de eerste twee foto's.. Geeft niet, overkomt de beste..

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 11:25

Waarom is dat dan soms zo bepaald dat het buitenbeen het goede been is en niet het binnenbeen. Ik weet wel dat als ik niet optijd van beenwissel met hand veranderen dat dan hij uit balans is.. maar waarom ook als ik de hoefslag volg? Puur omdat ik hem dan blokkeer? Breng ik hem dan ook uit balans?

Overigens denk ik gewoon dat ik net van been wisselse ofzo.. of niet zo ver uit t zadel kom? Ik zit ook niet op m`n kont heb ik het idee.. en inderdaad overkomt de beste, maar ik zou wel erg graag de achterliggende gedachten willen weten..

Daarom zei ik ook t maak me niet zoveel uit, ik ben de gene die hem rijdt en weer hoe ik rij (naast een aantal andere mensen) en dat ik dus wel op t goede been rij...
Laatst bijgewerkt door Texas1 op 15-10-10 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 11:26

foutje...