Nog meer longeerfoto's, nu van Baloe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 16:40

Ik ken 3 paarden die zich ook continue lieten omvallen, zelf had ik er eentje van.
Tsja, ik heb het met geweld opgelost, vooral zorgen dat hij niet in een hek kan vallen, probeer hem voor te zijn en als hij dan toch op de grond ligt meppen tot hij gaat lopen.

Later hoorde ik van een kennis dat zij haar paard er voor weggebracht had naar een zeer gerenomeerde handelsstal en daar hebben ze eigenlijk niets anders gedaan dan ik. Was ook trouwens niet zomaar een paard, echt een enorm talent en bloedmooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 16:54

Kawa was eerst ook een paard wat je niet kon bijzetten.
raakte meteen in paniek
tot ik de volgende tip kreeg

Aan de singel onder de buik doe je een riem met een oog eraan.
ik heb hier een martingaal gepakt.

en dan neem je 1 touw
en die haal je door het oog heen
en dan doe je de uiteinden, ieder aan 1 kant uiteraard, door het ook van zo'n gogue hoofdstuk en dan naar het bit.

Ik heb er een grote foto bijgedaan waar je het kunt zien.

Dit was het eerste hulpmiddel wat Kawa verdroeg onder het longeen.
misschien heb je er ook wat aan.

Afbeelding

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:46

baloe ziet er netjes uit hoor!!wel een heel verschil toen hij bij ons stond was hij heel mager.....maar hij is heel mooi geworden

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:16

Idd nimmendor, t beest krijgt nu genoeg te eten, en dat maakt een werels van verschil

KAwa, bedankt voor je tip. Misschien helpt dit wel bij mijn paardje... En anders ga ik hem wel wegbrengen, want op deze manier werkt het ook niet meer...

Sjimmie, slaan heeft geen zin. Hij heeft geen ontzag voor de zweep. Als hij dat wel had, kon ik hem wel door laten lopen. MAar helaas. ONtzag voor zweep heeft ie nog nooit gehad...

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 00:00

Ik neem aan dat je Sjuimpje bedoelt...
Het is dat het te ver is anders had ik het graag eens willen proberen, ik heb 1 keer een paard gehad wat geen ontzag voor de zweep had en ook neit meer kreeg, maar dit paard was dan ook al door andere eigenaren murw geslagen. Bij een redelijk groen paard als dit kan ik me niet voorstellen dat dat ontzag er niet in te krijgen is.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 21:14

tja, hij had al geen ontzag toen hij kwam Boos!
Ik heb ook geen idee wat de vorige eigenaar met hem heeft gedaan. BEn alleen bang dat dat niet veel goeds is...

Maar mocht je een keer in de buurt zijn.... Mijn zegen heb je Haha!

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 21:24

mooi beesie loopt ook mooi