Werk uitbreiden jong paard, teveel of goed te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:39

ilse_dgraam schreef:
Ik zou kijken wat je paard aan kan. Sommige zijn 4, en rijden 4x in de week dressuur, springen en ga maar door. Paarden die ik ken lijden er persoonlijk niet onder, maar sommigen hebben dat natuurlijk wel.

Kijk naar je eigen paard wat die aangeeft!

kun je al in de toekomst kijken? denk als je je paard op jonge leeftijd al flink balast door meer dan 4 keer pw te rijden dan is zo'n paard ook eerder versleten....

opzich kan het misschien wel TS zou alleen het uur iets minder maken, maar goed dat moet je zelf beslissen ;)

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 16:53

Sancha schreef:
Ik zou een keer een sprongetje er tussendoor doen :) Daar worden ze vaak echt blij van.

Dus twee dagen dressuur/bos. Twee dagen mennen, en dan een keertje misschien een sprongetje. Hoeft echt niet hoog en vermoeiend te zijn, een klein kruisje een paar keer is al voldoende.
Of vrijspringen :)

Ja we springen heel af en toe, maar wil dat nog niet teveel doen,omdat het toch wel belastend is voor zijn spieren, pezen etc. Maar hij vindt het al wel heel leuk.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:56

Ik vind het prima kunnen, en er zit ook voldoende afwisseling in. Springen zou ik eerlijk gezegt nog niet te veel doen, behalve met balkjes werken in draf en galop.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 17:02

En ik heb besloten om het te gaan proberen, nu het steeds slechter weer wordt zullen we toch meer binnen zijn en zal het mennen buiten weer minder worden, dus dan wordt het 1x mennen (3/4 uur les) en 3x rijden (3/4 - 1uur/keer) en daarnaast heel veel lol met allerlei andere dingen, zoals wandelen, VD (wat hij heel erg leuk vindt) longeren (max 15 minuten) en gewoon lekker samen spelen in de bak.

Ik merk het snel genoeg of het wel of niet gaat, hij geeft dat altijd erg goed aan en dan kunnen we altijd weer het trainingsschema veranderen. Hij vindt gewoon alles leuk, wil echt werken en pakt alles goed op.
Ik vindt het namelijk erg belangrijk dat HIJ alles leuk blijft vinden en gelukkig geeft hij dat ook aan.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie reacties en respecteer iedereens mening!! Ik vindt dat elk paard weer anders in elkaar zit en anders reageert op dingen en dat je nooit 1 weg hoeft te kiezen, maar dat er vele leiden naar Rome....We gaan deze weg eens proberen en zien hoe hij erop reageert.