Fotoshoot Volinda v. metall

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Re: Fotoshoot Volinda v. metall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:59

Wat een vooruitgang weer zeg!
Heel leuk om te zien!

Verder zijn er al genoeg opmerkingen gemaakt en je bent je zelf ook bewust van je "foutjes".

Leuk ook om Volin zo te volgen!

Karine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:49

Wat een mooi beestje zeg!
Je ben inderdaad goed vooruitgegaan. :)

Tja, aan de foutjes kan ik niets toevoegen,
volgens mij is alles al zo'n beetje gezegt.
Nog succes met het rijden in de toekomst. :)

assy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:40

ziet er goed uit vio,

je foutjes weet je zelf al,

maar even een vraagje, hoeveel muntjes lagen er op de grond??

angelynnxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:16

Een heel mooi paard heb je, die heel
goed kan bewegen.
<3 Maar ik heb het idee
dat je hem op beide kanten té veel
met je binnen hand rijd. Hij loopt op veel
foto;s met te veel stelling.

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:26

Viootjuh schreef:
Allemaal bedankt voor de leuke en opbouwende reacties! Het te diep lopen ben ik me van bewust en zal minder worden naarmate ze verder aansterkt en nog losser wordt in haar lijf! Ik ga haar nu niet in een houding dwingen omdat ze haar spieren dan niet op de juiste manier gebruikt.

Ik wilde het niet doen maar kan het toch niet laten ;) Wil toch wat kwijt over die opmerkingen over te diep lopen. Ten eerste vind ik het zonde als mensen hun paarden (en zeker groenere paarden) alleen maar in een hogere of wedstrijd houding trainen. Zeker een groener paard zal dan de neiging hebben zijn lijf vaster te gaan zetten, waardoor een verkeerd lichaamsgebruik en spanning ontstaat. Bovendien is het heel belangrijk om rug spieren te trainen en dat doe je door een paard lager te laten lopen. Als jij je paard nou zo laag had laten lopen en veel kortere teugelvoering had, dan was het niet goed geweest. Maar jij hebt jouw paard wat langer en dan lager lopen, een goede trainingshouding. Bovendien is te zien op foto 12 t/m 15 dat jij hem weer wat hoger hebt ingesteld. Afwisseling van hoofd-hals houding is heel belangrijk! Ik train zelf met mijn jonge paard het eerste gedeelte voornamelijk dieper/lager en pak hem op de helft af en toe meer op in wedstrijdhouding en op het eind doe ik een aantal oefeningen volledig in wedstrijd houding. Ik vind het belangrijk dat ik mijn paard met zijn hoofd hals kan laten varieren omdat hij dan niet vastroest in een houding, zijn hele lijf leert te gebruiken en onafhankelijk van mij leert te lopen. Maar ieder zijn ding natuurlijk...

Zo.... dat lucht op ! :Y) :x

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 19:06

Bedankt weer voor de leuke reacties! Ik ben ook heel erg blij met de vooruitgang.

As: ik kon er geen een vinden daarom bleef ik maar zoeken ;)

Moes: ik ben heel blij met jouw reactie, zo zie ik het namelijk precies hetzelfde. Jouw antwoord is een langere versie van de door jou gequote zin van mij (snap je het nog ;).

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:33

Leuk een metall, heb er ook 1 tje gehad, die overigens ook altijd te diep liep..

Ziet er keurig uit en als je ziet waar jullie vandaan komtn mag je ontzettend trots zijn!

Let op het te diep komen, maar verwacht dat als je van achter mee gaat activeren dat het wel goed komt. Het ziet er ook niet vervelend uit, dus zou me er niet teveel zorgen om maken.

In galop mag ze er weer wat meer doorheen.

Verder ziet het er keurig uit!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 23:32

Hmm. Vind t paard erg diep lopen, zoals eerder gezegd. Het loopt achter de loodlijn; Zijn hoofd moet eigenlijk recht staan ^^.

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 05:35

Karlijn: Bedankt voor je reactie! Ik vond jouw Metall ook altijd zo'n leuk dier, jammer dat het niet goed is afgelopen met haar!

CoolestnoudJ: Het diep lopen heb ik meerdere malen uitgelegd, als je het niet erg vind verwijs ik je daar naar.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 05:58

Ziet er goed uit Viootjuh! Jullie zijn zeker erg vooruit gegaan ten opzichte van het vorige topic! Fijn hoor!
Enige wat me opviel is inderdaad wees voorzichtig met je binnenhand. Heb daar zelf ook veel last van, dus ik weet hoe lastig het is om die niet teveel te gebruiken ;)
Verder ziet het er prettig en ontspannen uit! :)

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 05:43

Zucchero en Indyraah! Bedankt voor de reacties! Haha ze glanst inderdaad goed ja dat is weleens anders geweest.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:23

Leuk paardje hoor!

Vind wel dat je hem ruim diep hebt lopen.. voor de rest kan ik er wijnig op aanmerken, ben dan ook niet zo'n rijtechnish expert :D

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:22

Fijn beeld om te zien!
Ook ik vind haar te diep lopen, MAAR, ze komt alsnog iets met de schoft omhoog, en heeft een mooi rug gebruik. Ook het achterbeen komt heel netjes mee. Kan natuurlijk beter, maar het ziet er los en ontspannen uit.
Ergens in het beeld zie ik toch nog iets van spanning, maar kan mn finger er niet echt op leggen waar dat in zit... Ik ken de voorgeschiedenis van het paard ook nie wat niet helpt natuurlijk, maar kan het zijn dat er in het bekken ergens nog wat spanning zit? Dat zou verklaren waarom ze wel netjes nagevelijk is van voren, en iets met de schoft omhoog komt, maar daarbij wel ff te diep gaat lopen.

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 21:15

Airborn: zoals je in mijn vorige topic kunt lezen (zie link) heeft dit paard heel wat lichamelijk te verduren gehad, het zou dus best wel kunnen dat er nog ergens een beetje spanning zit. Vandaar ben ik nu rustig aan het trainen en richt ik me vooral op lossigheid. Wel is er een paar keer een fysio geweest en de laatste keer kon zij geen spanning meer vinden. Zelf zie ik trouwens geen spanning en voel ik het ook niet, ze is alleen nogal uit conditie geweest en dit wordt nu weer opgebouwd.

PS: Mocht er nou wel nog spanning in het bekken zitten, hoe kom je hier achter en wat kan je eraan doen?

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:21

Ik vind dat je je beest goed aan het lopen hebt hoor en zo te lezen denk je goed na over het hoe en waarom ;)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:57

Viootjuh schreef:
Airborn: zoals je in mijn vorige topic kunt lezen (zie link) heeft dit paard heel wat lichamelijk te verduren gehad, het zou dus best wel kunnen dat er nog ergens een beetje spanning zit. Vandaar ben ik nu rustig aan het trainen en richt ik me vooral op lossigheid. Wel is er een paar keer een fysio geweest en de laatste keer kon zij geen spanning meer vinden. Zelf zie ik trouwens geen spanning en voel ik het ook niet, ze is alleen nogal uit conditie geweest en dit wordt nu weer opgebouwd.

PS: Mocht er nou wel nog spanning in het bekken zitten, hoe kom je hier achter en wat kan je eraan doen?

Hmm, dat idee krijg ik vanwege het feit dat ze opzich heel mooi over de rug loopt en vanuit de schoft omhoog komt, maar eigenlijk niet echt zakt vanuit het kruis. Als de fysio geen blokkades kan vinden, dan neem ik aan dat die er idd niet zijn.
Het zou heel goed kunnen dat dat puur iets is wat verbeterd als ze sterker word, of misschien dat ze net niet helemaal recht is waardoor ze net niet helemaal kan doorkomen met haar achter been.
Ik zie ook niet een gespannen paard hoor, zeker niet, ze loopt heel ontspannen, alleen te diep, en ergens zit er een hmm, dunno, indruk? van spanning in de fotos zegmaar? Kan het moeilijk uitleggen, hehe. Foto's geven ook lang niet alles weer hoor, dus zou best kunnen dat ik gewoon spoken zie.
Of er nog spanning in het bekken zit kun je als het goed is voelen in overgangen, dan vooral in het aandraven. En in de galop. Wat je er aan kan doen, tja, erhmm, osteopaat, en verder recht richten (is natuurlijk altijd goed), en bv springen kan ook helpen, afhankelijk van het probleem. Springen recht namelijk de rug op, en deels ook het bekken.

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 19:06

Weer allemaal bedankt voor de leuke reacties!

Airborn: mm... voel eigenlijk niets vreemds in de overgangen, ze doet het eigenlijk allemaal heel vloeiend, neemt dan ook geen andere halshouding aan ofzo! Springen doen we af en toe wel (een in de 2 weken ofzo) en rechtrichten zijn we erg mee bezig. Ik denk zelf dat het iets is dat beter word als ze nog sterker wordt! En inderdaad op foto´s is het altijd ontzettend moeilijk te zien haha!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 20:23

In dat geval: keep up the good work!

toppaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 20:47

Nou ik vind het erg echt niet slecht uitzien, ik heb zelf het probleem dat mijn paard niet aan de teugel wil lopen terwijl ze dat wel kan hoor :7 maar ze doet het gewoon niet. daarom vind ik het erg mooi om te zien hoe jouw paard aan de teugel loopt!

Loutus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:44

Ziet er best goed uit. Ik denk alleen dat je je handen wat vastzet,ik zou ze meer voor je houden zodat je makkelijker ruimte kan geven en ruimte beperken. Proefgericht zou ik de neus wel er iets meer uit willen zien,nu loopt hij er net iets achter. Maar,voor los te rijden,of gewoon thuis te oefenen zit het er niet verkeerd uit :)

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:57

Jullie zijn erg voor uit gegaan, en wat een knap paard! Gelukkig is alles goed gekomen :)

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 20:41

Dankjewel weer voor de leuke reacties en tips :D!!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:52

Ziet er leuk uit Viooo!

Omdat kritiek moet bij haw ; rechtop blijven zitten ;)

Verder sta je weer op je oude stal bij chantal?

Dars12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:32

leuk paard, ik vind je hand er soms een beetje streng uitzien (vooral foto6) maar dat kan ook aan mij liggen verder ziet het er goed uit!

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 20:25

Dankjewel weer!

Kim: ja ik sta weer op mijn oude stal waar ze meteen heel veel kilo's is bijgekomen (gelukkig). Chantal staat daar trouwens al een tijd niet meer.