Hier de eerste eigenaresse van Sya in ned. ik heb haar in 2005 verkocht en taff is de 3e eigenaar erna.
Ik wilde toch even uitleg geven over mijn stelling. Ik reed Sya altijd alleen buiten zonder problemen maar omdat we alleen waren hoefde we dus geen rekening te houden met andere die ons niet bij konden benen. Vandaar dat Sya altijd in mijn gang haar tempo mocht lopen en dat ging altijd goed! Maar stap was dan ook echt stap geen gedribbel dat wilde ik niet hebben! Zelfde voor draf = draf en galop = galop. Dit werkte bij ons heel goed en ik reed haar zelf zonder zadel en hoofdstel buiten alleen een plukje manen of een touwtje was genoeg. Wel was Sya altijd rustiger als ze haar ei kwijt kon in de galop of een flink draf stuk. Maar ook al deden we alleen een stap rit stap bleef stap.
Ik denk dat je daar heel duidelijk in moet zijn. Maar geef haar ook de kans (als je rug dit trekt) om haar ff flink te laten lopen.
Sya is wel een pittige tante die heel graag even een sprintje wil trekken.
Ik hoop echt dat het snel gaat zoals je zou willen! Jullie zijn zo'n leuk stel! Sya is zo op jou gericht en ze laat echt niet zomaar iemand toe in "haar comfort zone".
Nog 1 ding
probeer goed te ontspannen wat ze ook doet, ga lekker zingen oid zodat je rustig blijft. Daar is ze heel gevoelig voor. Let goed op je ademhaling, Sya kwam vroeger altijd netjes terug op uitademen.