Moxica's 1e keer @ HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:31

ik vind dat het al goed gaat..juist in de galop niet in verlichte zit (maar dat zei je zelf al) en soms de tippen iets meer naar binnen...
Met geduld en oefening komen jullie er zeker...vertrouw op je paard en probeer hem goed aan te voelen...geef ook hem het gevoel dat hij jou kan vertrouwen tijdens het rijden zodat hij minder problemen zal hebben met de galop (je gaf aan dat het waarschijnlijk komt door zijn gebrek aan vertrouwen aangezien hij langs één kant bijna blind is)

maar vooral...veel plezier gewenst met je kanjer ;)

PaysBas

Re: Moxica's 1e keer @ HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:31

Wat een hoop goede & uitgebreide tips heb je al gekregen. Al wat in de praktijk uitgeoefend?

Jessybelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 09:19

Hello iedereen!

In elk geval aan iedereen een dikke merci voor de vele nuttige tips!
Jammer genoeg heb ik nog niet al te veel kunnen uitproberen, zondag ben ik met hem op wandeling gegaan, maar we waren verloren gelopen in het veld (echt niet handig want alles lijkt op elkaar!) waardoor we dus uiteindelijk bijna 4 uren zijn gaan wandelen, en meneertje nu een beetje stijf is en ik hem niet wil overbelasten. Heb dus eigenlijk alleen maar heel veel kunnen stappen, maar tijdens het stappen heb ik wel de rechtrichtoefeningen gedaan die Xmar zei, deed deze ook al wel met mijn instructrice maar nu dus nog wat vaker, maar ik vermoed dat het resultaat niet zo vlug komt en dat het een beetje afwachten zal zijn. Ik probeer er nu ook op te letten dat ik niet in zijn mond speel, en dat hij op de juiste manier naar beneden gaat ook al vind hij dat wat saai na een tijdje als we de hele tijd stappe en dan wilt hij liever rond kijken hihi. K'hoop dat hij snel weer beter is !
Groetjes, Jessy & Moxjee

Jessybelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 09:20

Ohja, en van de wedstrijden, ik ga eraan beginnen van zodra hij de rechtergalop constant juist wilt aannemen, en hij iets flexibeler is, hopelijk heel snel maarja, wil niks overhaasten!

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:21

inderdaad niets overhaasten...en alles langzaam opbouwen
alvast nog veel succes en plezier gewenst ;)

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:33

normaal reageer ik niet zo nsel, maar ik heb eveneen vraagje; heb je al nieuwe stijgbeugelriemen gekocht?

je beugels zitten ongelijk waardoor je benen ongelijk tegen het paard aanliggen en jij inknikt net boven je heup (heel kritisch naar de eerste foto kijken)
als jij recht zit, is het ook makkelijker om recht te richten.

iig heel veel succes met dit leuke paardje ( gaaf kleurtje heeft ie ook!)