AUB TIPS! voor de houding op je paard, tijdens rijden?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laura_power

Re: AUB TIPS! voor de houding op je paard, tijdens rijden?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 07:29

Heb gister mn eerste les gehad en het ging zo super goed! Ik merkte de eerste 10 minuten al verschil:D echt geweldig, ben er heel tevreden over.
Ze wees me er goed op dat ik op mn zit moet rijden en niet op handen, dat ik moest ontspannen en me benen lang maken etc, ging echt heel erg goed.
merkte een groot verschil, kijk al uit naar de volgende les!:o

Silke071

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:15

doe de punt van je voeten naar de neus van je pony (dit zorgt dat jou benen beter vast zitten in het zadel),
doe je handen een beetje uit elkaar(dit zorgt voor meer contact met de mond van je pony) en
beweeg mee met je pony

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:07

Ik vermoed dat het zeker niet verkeerd bedoelt was, maar ook ik ga er van uit dat je nu mssn pas echt kan beginnen met het leren paardrijden.
Jouw zit is niet correct, je balans is niet correct, hulpen komen dus niet of verkeerd of onduidelijk door, .... dus is niet echt paardrijden.
Stap af van het idéé dat je idd al meerdere jaartjes bezig bent, nu werkt het niet meer en moet je dus aan jezelf gaan werken om weer een correct contact met het paard op te bouwen.
Heel goed dat je een ZZ instructrice gaat hebben, maar is in dit probleem zeker geen garantie op succes, dat valt nog af te wachten.

laura_power schreef:
nou misschien heb ik het verkeerd omschreven maar het is niet het geval dat ik totaal niet kan rijden. alleen mijn houding is niet goed genoeg, maar dat kan bij iedereen altijd verbeterd worden toch? :j
beetje flauw om te zeggen dat ik niet goed kan paardrijden.. :\ zo komt 't tenminste over..
zal misschien niet zo bedoeld zijn hoop ik?
maar ik ga dat allemaal zeker doen! en dan zien we hoe het loopt. want ik oefen er al heel veel mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:57

Omdat dit een topic uit 2010 is en niet actueel meer plaats ik hier een slotje.
Voor wie wil discussieren of tips delen is er dit topic: [RT-D] houding Topic.