Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Tigra_ schreef:Dat kan best maar zoiets is heel gemakkelijk als je paard het kent. Paard kent echt wel verschil in ruiter en zullen vast wel wennen dat het bij jouw werk betekend. Om daar nu mee te stoppen vind ik best wel overdreven. Je moet niet zo snel opgeven het zijn beide jonge paarden die dat gewoon nog niet kennen.
Simpel voorbeeldje maar als ik op mijn verzorgpaard rijdt is er geen probleem stapt er iemand anders op ja dan wil hij alleen maar bij het hek gaan staan. Ga ik er vervolgens weer op doet hij niet eens een poging omdat hij weet wie er op zit dus dat is gewoon een kwestie van wennen. Naarmate je de paarden langer rijdt gaat dat vanzelf steeds beter.
In het begin was dat wel anders want dan probeerde hij dat bij mij ook maar het lukte hem niet. Uiteindelijk merkt hij meteen het verschil wie en erop zit.
Odessa1 schreef:Ik heb dat ook gehad en kan nu ook nog wel af en toe merken dat ik het paard deel.
In de B en L had ik er nog niet zoveel last van maar toen we richting M (en meer) gingen trainen werd dat echt heel erg lastig.
Ik ben toen ook gestopt het paard te rijden. We hebben er nog over gepraat en de ander rijdt nu ook serieuzer en dan werkt het wel.
Het blijft echter wel zo dat als de andere gereden heeft ik bijv. ook kan merken dat hij meer door mijn binnenbeen valt, net niet zo alert geageerd ed. Ik heb op maandag altijd les en vaak rijd op zondag de ander dat is soms wel minder leuk. Dan heeft hij die foutjes in het begin en dan krijg ik te horen van intructrice dat hij dat doet, het lijkt dan alsof ik daar niet op train. Maar meestal is dat na het inrijden alweer over en is hij weer gewend aan mij.
Ik denk dat het met mijn eigen paard niet zou werken als ik haar zou delen. Dat is een merrie met sowieso wat gecompliceerder karakter. Alhoewel mijn hub daar wel mee buiten heeft gereden en dan had ik er ook niet echt "last" van. In de bak vond hij haar sowieso niet leuk.

claudia_lady schreef:Tigra_ schreef:Dat kan best maar zoiets is heel gemakkelijk als je paard het kent. Paard kent echt wel verschil in ruiter en zullen vast wel wennen dat het bij jouw werk betekend. Om daar nu mee te stoppen vind ik best wel overdreven. Je moet niet zo snel opgeven het zijn beide jonge paarden die dat gewoon nog niet kennen.
Simpel voorbeeldje maar als ik op mijn verzorgpaard rijdt is er geen probleem stapt er iemand anders op ja dan wil hij alleen maar bij het hek gaan staan. Ga ik er vervolgens weer op doet hij niet eens een poging omdat hij weet wie er op zit dus dat is gewoon een kwestie van wennen. Naarmate je de paarden langer rijdt gaat dat vanzelf steeds beter.
In het begin was dat wel anders want dan probeerde hij dat bij mij ook maar het lukte hem niet. Uiteindelijk merkt hij meteen het verschil wie en erop zit.
Ik snap wat je bedoeld , maar het is niet dat de paarden "stout' zijn , ze snappen mij gewoon niet meer ...
liedje89 schreef:Ik denk dat het inderdaad best kan. Vooral als je er echt een andere manier van rijden op na houd. Kunnen de meisjes niet alleen met de sydney ophouden dan. Als die ander er beter tegen kan terwijl die minder ervaren is denk ik dat het bij die ander misschien nog wel beter/makkelijker word.
Lowara schreef:ik heb hier ook last van met mijn 2 merries.
gaat om een 13 jarige en een 5 jarige.
de 13 jarige loopt 2 keer per week een middag/ochtend in beginnerslessen rond, en zowel de 13 als 5 jarige worden enkele malen per week bijgereden door iemand die lager reed dan ik.
geen probleem,want vond aandacht en verzorging erg belangrijk voor ze.maar merkte wel regelmatig dat er flinke fouten inslopen die ik er elke keer weer uit moest zien te rijden.
vooral in de galop bij allebei erg drama soms
ik loste het op dat als ik concoursen had, m'n verzorger gewoonweg niet mocht galloperen enkele dagen ervoor, en tijdens de beginnerslessen hield ik de galopkant aan die m'n merrie goed kon.
dit werkt tot nu toe redelijk goed, maar merk wel echt dat de paarden na 1/2 keer rijden door een ander, altijd een stuk minder goed luisteren

amsterdam_30 schreef:Vind zelf dressuurpaarden ook geen geschikte hobbel- en verzorgpaarden voor jonge meiden die nog niets kunnen??

Yessy schreef:Ik vind het niet heel vreemd, het zijn jonge paarden en die hebben daar nu eenmaal meer moeite mee dan oudere. Toen ik van mij als 3 jarige kreeg kon ze ook dagen van slag zijn als iemand andere hulpen gaf dan ze gewend was (je wil niet weten hoe de eerste keer was dat ik erop ging!). Inmiddels zijn we jaren verder en maakt het niet uit, al stapt er 5x een ander op, als ik ga zitten gaan we gewoon verder waar we waren
In jouw geval zou ik heel erg de neiging hebben om te zeggen 'zoek het dan maar zelf uit met je paarden'. Wat is het doel van jou en van de eigenaar? Want constant onbegrip tussen jou en je paard lijkt me vreselijk frustrerend...
Roos_s schreef:amsterdam_30 schreef:Vind zelf dressuurpaarden ook geen geschikte hobbel- en verzorgpaarden voor jonge meiden die nog niets kunnen??
misschien off topic maar wat heeft het er uberhaupt mee te maken dat het een dressuur of springpaard is?? Bovendien zijn deze paarden ook niet dressuurgefokt
verder denk ik dat het probleem is dat de paarden nog jong zijn, weinig ervaring en deze paarden hebben regelmaat nodig. Ik weet ook niet hoevaak jij de paarden daarnaast ook nog rijdt? zou ze zelf meer rust gunnen wat dat betreft... mn die vanaf juni pas ohz is
LegendLover schreef:Je hebt gelijk, dit is niet eerlijk tegenover de paarden.
Dus of met de eigenaar gaan praten, of proberen die meiden iets te leren?
En ken je anders misschien hun instructrice?
Om het nou even heel vuil te spelen, je kunt naar de instructrice toe gaan, en als ze je aardig lijkt en jouw standpunt snapt (wat een goede instructrice toch zou moeten?), zou je kunnen vragen of ze iets voor je wil doen. Want als die meiden niet gewoon naar jouw adviezen willen luisteren, willen ze dat misschien wel als de instructrice een keer roept; maar oh (jij) kan goed rijden, die kan jullie vast wel eens lesgeven!
Om maar even creatief te zijn