Fjord Vriska voor het eerst op Bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xPlayboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 13:13

geweldige fjord meis !
denk alleen nog een beetje om je houding .
en wat betreft de thiedemann als jij het goed vind rijden en je paard reageert er beter op dan moet je dat gewoon doen ! *D
niet zoveel zeuren mensen hier.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 13:21

Ik herken eigenlijk alle problemen die ik ook had met mijn houding & paard.
Paard begon ik te rijden toen ik 9 was, en was nooit doorgereden. Paktte het bit vast en racen maar, ze had moeite om op eigen benen te lopen en dat lostte ze zo op. Zwáár zitten, veel tempo-wisselingen en overgangen rijden helpt al een heel stuk, veel volte's meepakken ook. Wel heb ik op aanraden van mijn instructrice een ander bit geprobeerd, een HKM Dangerbit, een dubbelgebroken trens die kan functioneren als stang. Dit helpt echt super!

Daarnaast mijn houding, er lag een zadel op die een erg vaste, gedwongen zit had en daar kon ik niet mee overweg. Ging van kwaad tot erger, trok mijn rug hol, mijn benen stak ik naar achter en mijn handen te veel omhoog. Als je het lukt om goed zwaar te gaan zitten en duidelijk je houding te corrigeren is dit geen probleem, maar mij lukte dit niet en daarom heb ik een zadel aangeschaft met ongedwongen zit.

Succes, uiteindelijk kom je er wel. :)