bakrand kleven.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sierdable55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:31

Zeer goede methode. Ik lees uit je schrijven dat je de ontspanning van je paardje zoekt.
dan pas begint met de oefeningen dit is ook je succes af te komen van dit nare kleef gedrag.
Klasse dat jij ook weet dat je aleen maar een ontspannen paard iets kan leren. Helaas zie je
dit niet zo vaak.

BestHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:50

mijn pony deed dit een half jaar geleden ook wel eens dat kwam om dat hij zich verveelde, hij doet het nu ook nog wel eens met uitstappen, daarmee wil hij duidelijk maken van : ga nou van mij af ik wil weer in de wei! :+ ;) :D haha.

maar ik heb het zo opgelost: de hele tijd bezig houden, figuren, overgangen, binnenhoefslag, en je hebt het al geprobeerd maar een zweepje aan de buitenkant, en idd niet steeds het zelfde rondje rijden! misschien heb je het allemaal al geprobeerd maar toch Succes! :j

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:54

@ sierdable55: Thanks :-)

In het begin is het bakrand kleven erg vervelend en ga je er enorm opletten met als gevolg dat het alleen maar erger wordt... Gespannen paard, gespannen ruiter. (Heb hier zelf ook een topic over geopend om tips!) Door nu zo te rijden als ik omschreef, gaat het echt stukken beter!

Ik hoop dat de TS hier wat aan heeft gehad :-).

BestHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 16:44

Afwisseling! Succes! <3

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:37

Is het niet een idee om De binnen hoefslag aan te nemen? :)

LotteR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:53

Je moet hem leren die juiste evenwicht te vinden.
Bij ons doen ook heel veel paarden dat.
Ik heb geleerd dat je ze eerst op de binnenhoefslag moet laten lopen.
Ik denk dat ie het dan vanzelf wel beter gaat doen