6 jarige palomino Ivanhoo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

QueLee

Re: 6 jarige palomino Ivanhoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 16:22

haha ja ook ik zit hier :P

ja hele mooie foto's he ;) heel professioneel vindt je niet?:P
nee ben er echt superblij mee hoor!

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:40

haha ja inderdaad :+ als ie nou ook nog wat liever tegen die van mij gaat doen. wil ik wel vaker fotos van hem maken hoor ;)

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 19:43

ik zal eens met hem 'praten' :P hahaha!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:41

Wat een stoer ding zeg! Hij is ook iets meer in de bespiering volgens mij hahaha :P Het enige puntje is dat je op je teugellengte moet letten die is af en toe wat lang. Echt een gaaf dier zeg!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:22

QueLee schreef:
@Romytjuuh: Hij is los zat das 't probleem niet ;) ik heb niet voor niks zulke losse en ontspannen teugels.. ik kan mijn handen ook gewoon 'neerzetten' als hij eenmaal loopt waar ik hem hebben wil.. ;)

Laag rijden probeer ik meestal in het begin.. met losrijden. Alleen meneer moet de eerste 5 á 10 minuten even uitrazen dus naar beneden wil die niet echt haha! hij is daarintegen wel meteen heel soepel en los.. halverwege doe ik altijd even halsstrekken en dan zakt hij wel mooi en over de rug!

Wat ik graag zou willen weten is: Hoe krijg ik hem nog meer op de achterhand? Dus hoe zorg ik dat hij echt van achter naar voor gaat lopen? zijn daar bepaalde oefeningen voor die ik kan doen? Ik rijd al veel overgangen, maar hij 'vertrekt' soms nog niet echt als ik aandraaf...

Oh dat kon ik er van de foto's niet afzien. Zie geen constante aanleuning. Van achter naar voren lopen oefen je door middel van veel overgangen rijden. Verzamelde draf, middendraf, verzamelde galop naar middengalop enz. en waarom rijd je hem in vredesnaam met losse teugels als je hem van achteren naar voren wilt laten lopen?

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 17:07

Romytjuuh schreef:
Oh dat kon ik er van de foto's niet afzien. Zie geen constante aanleuning. Van achter naar voren lopen oefen je door middel van veel overgangen rijden. Verzamelde draf, middendraf, verzamelde galop naar middengalop enz. en waarom rijd je hem in vredesnaam met losse teugels als je hem van achteren naar voren wilt laten lopen?

Mijn teugels hangen soms idd wat los, dit komt omdat hij vroeger nog wel eens ging hangen en volledig op mijn handen ging steunden.. Ik wil dat hij op zijn eigen benen loopt en zijn eigen hoofd tilt. Tuurlijk houdt ik wel wat druk alleen soms net iets te weinig en komen mijn teugels dus te hangen. Ik wil geen paard dat geforceerd naar beneden loopt en waaraan je moet plukken en trekken dus houdt ik hem zo licht mogelijk van voor ;)