is dit op te lossen of is verkopen beter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: is dit op te lossen of is verkopen beter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 17:55

Mijn enige advies is, geef je dochtertje én de pony de tijd om aan elkaar te wennen.
Je dochter heeft dan de tijd om beter te leren rijden en de pony om wat 'makkelijker' te worden.
Succes!

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 10:39

Relaxed schreef:
Daarom snap ik dus niet dat je voor een kind wat nog moet beginnen een groene pony koopt.. Dan kan je er zelf nog zoveel verstand van hebben, je kind moet erop en dit blijkt bij deze pony dus (nog) niet te gaan..

Mijn advies zou zijn om nu alsnog een brave pony te kopen waar ze wel los op kan (die dit ook bewezen heeft!) en eventueel deze als overbrugging te houden..

Het bovenste ga ik in mee. Een jong kind op een groene pony kan gevaarlijke situaties opleveren. Het onderste ga ik ook in mee maar gezien er een ouder meisje op de pony rijdt wat wel goed gaat zou ik dat nog even zou houden. En jullie dochter op een manege laten rijden en toch eens aan de longe op jullie eigen omdat ieder kind natuurlijk graag op z'n eigen rijdt en daar liever geen afstand van doet. Dochter en pony worden vanzelf ouder :+

Ra_chel

Re: is dit op te lossen of is verkopen beter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 21:29

onze dochter rijdt 1x per week in een les mee op de ponys daar, en haar eigen pony loopt tegelijkertijd mee in dezelfde les met een meer ervaren ruitertje erop.(zoals al eerder vermeld.)
verder rijdt mijn dochtertje nog gemiddeld 2x pw zelf op haar pony, eerst aan de longeerlijn en daarna los uitstappen.
stappen is dan ook geen enkel probleem.
hetgeen we teganaan lopen is dat bij los rijden de pony na een paar rondjes draven gaat proberen haar eigen weg te lopen, of plots stil gaan staan, of juist eventjes extra harddraven, en als mn dochter dan probeert om op te treden komt ze in verzet.aangezien ze al eens een keer heeft gebokt in het verleden ben ik daar dus heel voorzichtig mee.
lelijkheid zit er absoluut niet in, want als mijn dochter echt dreigt te vallen gaat ze gelijk terug in tempo, en als ze dan toch valt dan staat de pony acuut stil en naast haar.
maar ja,ze probeert haar toch n beetje uit......miss groeien ze eroverheen, we geven het nu maar even de tijd.(en proberen ondertussen te regelen dat iemand de pony wat vaker kan komen rijden ipv 1xpw)