dressuurzadelkeuze

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:41

En ik zal maar niet vertellen hoe mijn telefoongesprek met Hulsebos verlopen is toen ik op zoek was naar een zadel Lips are sealed Toen duidelijk was dat het niet om een nieuw zadel ging werd de hoorn er nog net niet opgeknald... Mijn instructrice is er nogal weg van, dus op haar advies heb ik hem gebeld, nou dat was ook eens maar nooit weer. Is later wel weer recht getrokken, via haar heeft hij het uiteindelijk netjes opgelost, maar een zadel koop ik er niet!

Wil je echt maatwerk, kwaliteit en service, kies dan voor Daaleman, daar heb ik veel betere ervaringen mee!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 21:10

Ja, he. Daaleman. Erik is ook een erreg leuke jongen en die komt altijd aan huis te passen, dus ook dat is weer mooi meegenomen Bloos Haha! Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 22:47

Ook ik heb een erg slechte ervaring met Hulsebosch en zal van hem nooit meer iets kopen, zelfs geen hoevenkrabber

Om op dressuurzadels terug te komen, ik heb al 10 jaar een County Competitor en die bevalt me prima.
Z´n leeftijd is hem zeker niet aan te zien maar de zitting wordt wel wat harder.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 01:14

Ik heb echt gelukt gehad. mijn pony heeft niet een gemakkelijk ruggetje, maar toen we zadels gingen passen was er 1 die paste, en 1 die ik lekker vond zitten, een passier, welke weet ik niet. Maar ik werd niet in een bepaalde houding gedwongen wat bij de andere zadels wel was, bovendien had hij weinig kniewrong en dat vond ik ook fijn.

Lientie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 10:22

Zeg kattebeest,
Als ik jouw was liet ik ze thuis komen en ging ik al die zadels uitproberen. Op je vraag waarom iemand kiest voor een zadel met dikke kniewrongen kan ik alleen maar zeggen dat dat aan de bouw van die persoon ligt. Iemand met dunnen benen kan beter een zadel met dikke kniewrongen nemen voor een betere been ligginen en iemand met redelijk dikke bovenbenen kan beter minder dikke kniewrongen nemen. Ander kan je voorover geduwt worden in het zadel. Ikzelf heb een JC die eigenlijk aan vervanging toe is. Dit is een zadel dat op bijna alle paardenruggen past en je hebt heel veel contact met de rug. Het zijn ook relatief goedkope zadels. ik heb de mijne indertijd gekocht voor 1250 gulden compleet. Ik wens je veel succes, en laat je goed informeren.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 10:46

hartstikke bedankt voor de reacties alvast.

roxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 11:37

hm best moeilijk, moet ook een nieuw zadel hebben en weet t ff niet meer er zijn er zo veel, hoorde dat er ook eeen nieuwe anky bonfire is? iemand hier iets van gehoord? Verward heb trouwens zelf vrij dikke boven benen maar vindt het juist wel lekker dikke wrongen en heb niet t idee dat ik voor over geduwd word.
zit ook te denken om een kieffer 3000 of een kn tango te proberen.
iemand nog een goed advies voor mij?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 11:46

Van de afgebeelde zadels vind ik er geen 1 geschikt, Kieffer niet omdat het bagger kwaliteit is en die Zadli's hebben naar mijn smaak een veels te diepe zit en veels te grote kniewrongen.
Voor mij geen tierelantijnen maar een gewoon eerlijk recht toe recht aan zadel, zoals mijn Passier GG en Daaleman. Ik heb wel altijd extra lange zweetbladen omdat ik over het algemeen iets grotere paarden heb en het dan net wat afgekleder staat, voor mijn eigen benen heb ik het op zich niet nodig.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 12:35

Nee he Sjuim geen tierlantijnen maar wel een ander zadel voor ieder paard (en voor Ozep een bruine combi met stang en trens hoofdstel en een gewone en ook nog een zwarte combi?) Schijnheilig Haha!. Nee je hebt er top kwaliteit op liggen!

Ik heb een Euroriding Diamant, voorheen had ik een County Competitor (ehm Verward ja volgens mij schrijf je dat zo) en beide zadels lijken wel wat op elkaar. Al gaat het wel wat kriebelen om een nieuw zadel te kopen (gewoon voor de heb Bloos ), maar ik doe het niet! KN vond ik ook een heel fijn zadel om op te zitten.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 12:39

daaleman? da's iets nederlands zeker?
heb er ooit eentje in belgie gezien. een vzh, maar dat ding, (was echt een ding) was volgens mij al heel oud en onverzorgd!

roxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 12:41

nou sjuimpje t is maar waar je van houd, passier vind ik juist weer niks, en die lange zweetbladen lijken me alleen maar handig als je lange benen hebt, want met korte heb je echt geen goed contact dan

roxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 12:43

mijn paard is 1.78m en ik zelf 1.70m heb wel aan langere zweetbladen gedacht, maar wordt toch afgeraden, is echt voor mensen met hele lange benen

flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 14:14

Ik heb pas een avond over zadels gehad, het is vooral belangrijk hoe de binnen kant van je zadel is. Of deze een kunststof boom heeft of een die met de hand gemaakt is en die beweegbaar is. Vaak is het zo dat de goedkopere merken een kunststof boom hebben en minder beweegbaar zijn. Als er een beweegbare boom in zit is het voor je paard wel fijn omdat dat de beweging dempt op zijn/haar rug.

Lientie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 14:28

Ik ben ook op zoek naar een nieuw zadel want die van mij gaat kapot ( is al heel wat jaartjes meegegaan ) en ik heb ook al gekeken naar een zadel waarvan de kussens gevuld zijn met lucht. Heeft iemand daar al ervaring mee? Het leek mij op zich wel vriendelijker voor de paardenrug.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 16:03

Anoukie schreef:
Nee he Sjuim geen tierlantijnen maar wel een ander zadel voor ieder paard (en voor Ozep een bruine combi met stang en trens hoofdstel en een gewone en ook nog een zwarte combi?) Schijnheilig Haha!. Nee je hebt er top kwaliteit op liggen!

Ik dacht ook altijd dat je voor ieder paard een ander zadel nodig had, maar io met Erik Daaleman heb ik nu twee zadels die op alle drie mijn paarden passen. De een ligt op het ene paard ietsje mooier en de andere ietsje beter op de andere twee, maar ze liggen echt goed. Het zijn alle drie paarden met een redelijk normale bouw - en dan hoeft het dus niet zo te zijn, dat je voor ieder paard altijd een ander zadel nodig hebt.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 16:04

lientie, ik ken een man die zo'n zadel heeft omdat ie anders z'n kont openrijdt.
zo'n air-systeem zit in een kunststofzadel, maar ik weet niet juist meer welke. als je wil zoek ik het wel effe op?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 16:05

roxie schreef:
mijn paard is 1.78m en ik zelf 1.70m heb wel aan langere zweetbladen gedacht, maar wordt toch afgeraden, is echt voor mensen met hele lange benen

Wat een onzin, je moet gewoon op een zadel gaan zitten en dan kijken of je het nodig hebt. En als je 't wel mooier vindt: baat het niet, schaadt het niet (toch?).

Lientie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 16:07

Ik weet dat Wintec een nieuwe heeft. Die is geloof ik wel van leer of in ieder geval iets wat op leer lijkt. Dit zadel is ontworpen in samenwerking met Isabelle Werth. Ik ben alleen benieuwd of het voor het paard verschil maakt?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 16:09

Lientie schreef:
Ik ben ook op zoek naar een nieuw zadel want die van mij gaat kapot ( is al heel wat jaartjes meegegaan ) en ik heb ook al gekeken naar een zadel waarvan de kussens gevuld zijn met lucht. Heeft iemand daar al ervaring mee? Het leek mij op zich wel vriendelijker voor de paardenrug.

Een kennis van mij heeft om deze reden een tijdje 'op lucht' gereden (had het zadel op proef). Zij is er weer mee gestopt, omdat ze het alleen geschikt vond voor mensen die echt heel erg superstil zitten, anders heeft je paard er alleen maar last van. Er zijn trouwens wel topics geweest over luchtkussens, dus via zoeken kom je vast wel verder.

Lientie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 16:19

Thanx Kendra!
Vormde het zadel bij je kennis niet zich genoeg naar de rug van het paard? Daar ben ik namelijk bang voor, dat het een beetje boven de rug blijft zweven als het ware.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 16:20

Met zadels valt het met mij nogal mee hoor Haha!
Ik heb een Passier met gewone kamer welke past op de hengst en merrie, een Daaleman op maat omdat op Ozep geen enkel ander zadel pastte en een springzadel... Kan er geen 1 missen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 16:31

Ik ga voor Passier, het enige zadel wat ik echt superfijn vind zitten, en daarnaast het voordeel dat het bijna op ieder paard goed ligt.

Voor het springen blijf ik stubben het fijnst vinden. Zo min mogelijk wrongen en onzin eraan.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 16:33

passier vind ik persoonlijk nogal hard. tja, niet ieder kont is dezelfd he.
ik laat jullie beslist weten wat ik ga doen!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 16:36

Ik wil juist een wat harder zadel,
ik heb een hekel aan die puddinkjes Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 16:41

Ik vind dat hele zachte juist niet fijn, van die zadels waar je echt in zakt.
Ik heb een Passier in handen gehad, er ook mee gereden, zat erg fijn, maar paard is zo'n zeldzaam exemplaar waarop het dus niet paste, erg jammer!

Gewoon veel zadels uitproberen, niet over 1 nacht ijs gaan, iedere stalgenoot met een interessant zadel aan z'n vestje trekken en het kan ook geen kwaad om de persoon waar je les van krijgt erbij te betrekken, die weet wat jouw zwakke punten zijn qua zitten.