Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Je hebt je knie dus niet aangesloten, je hak trek je op naar achter, waardoor je zelf nog makkelijker voorover valt. Maak jezelf lang en kijk over de sprong naar je volgende sprong/ route. 

maysancho schreef:Knieen heel goed aansluiten, en er niet altijd van uitgaan dat die springt.
jori_X schreef:Als je je knie gaat klemmen leer je jezelf echt een verkeerde houding aan! Je moet juist je hak flink uitdrukken en daarbij kan het best zijn dat je knie loskomt! Als je je knieën gaat klemmen gaan je onderbenen zwabberen en raak je juist uit balans (op lage sprongetjes wil het wel, maar als het hoger wordt krijg je wel een probleem).
Anoniem schreef:nadjajump schreef:achterover, knieën los en been eraan
ohja en lang genoeg wachten!
knieen los? Ik zou zelf eerder denken knieen goed aangesloten houden. Los dan zit ik denk ik alleen maar onstabieler?
Anoniem schreef:Gister even een buiten rit gemaakt, en vooral geoefend op hakken uit drukken. En wachten voor de sprong (van die boomstammentjes in het bos) Ik kwam steeds heel erg achter de beweging. Verder nog geprobeert om mijn beugels 1 gat korter te doen. Helaas was dat geen optie want dan zit ik met mijn knie over de wrong. Aan het sparen voor een springzadel was ik al. Maar helaas is 500-700 euro veel geld voor mij en mijn salaris.

Anoniem schreef:Ik vind het wel meevallen:DMootje schreef:Nina, Kan je dit niet beter aan Rob vragen. Hij kent jou het beste en zal je vast kunnen vertellen waarom dit gebeurt, Rob kennende
Rob zie ik pas 10 okt. weer en wil er eigenlijk nu al aan gaan werken. Maar ik zal het dan zeker er over hebben!
Tody:
Nee in de bak gewoon oefen ik nooit de verlichten zit. Wel als ik ga springen maar niet zo gewoon. Ik zal het deze week een keertje uit proberen. Het probleem bij mij is als ik te lang wacht dan springt mijn pony niet, Of kom ik enorm achter de beweging te zitten.
Quir: Beugels nog een gaatje korter? Ik vind mezelf al erg kort zitten. Maar ik zal het vrijdag bij mijn springles een keer proberen.