Na eindelijk les te hebben Nevell Pride @ work. Tips welkom!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JustPaddOow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:52

duChambre schreef:
naar beneden rijden hoort imo júist bij de basis.
wanneer dat hoofd rustig naar beneden gaat betekent dat dat je paard ontspannen is. je zegt zelf dat je naar die ontspanning toe wilt werken, maar je weet hem dus nog niet helemaal te herkennen.
aan de teugel lopen is niet zomaar een trucje, maar vanuit dit punt kan het paard beter zijn lichaam gebruiken waardoor hij zijn lichaam beter traint en zo het werk beter aankan. wanneer het hoofd zoals nu in de lucht staat drukt hij zijn rug weg en is het dus moeilijker om stelling te nemen en goed te bewegen.
rond rijden is dus écht wel belangrijk ;)

Over de rug rijden is inderdaad heel erg goed voor je paard!
Zo leert hij juist meer te ontspannen en ben het hierin zeker met je eens.

Doordat hij laag rond loopt ontspant hij meer en kan je hieruit verder gaan trainen aan je oefeningen!
Succes!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:16

Een paard kan niet nageeflijk lopen zonder correct te ontspannen, het is dus andersom zoals jij het steld. Het komt vanuit een vertivale en horizontale balans, is die er niet dan kan een paard ook niet voor 100% ontspannen in de rug.
Een paard wat in een krul loopt kan nog heel goed vasthouden in de rug en schouders etc.

TS is dus, voor zover ik kan zien nu goed bezig en hoeft daar geen verandering in te brengen.
Geduld is een schone zaak :j

xMelissaa

Re: Na eindelijk les te hebben Nevell Pride @ work. Tips welkom!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 15:24

x_Marr; Dankje zo vind ik het dus ook. Gedult heb ik genoeg al moet het nog een paar jaar duren, dan duurt het nog een paar jaar dat maakt me niet uit.

randasangel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:37

Een tip: Kijk eens goed naar je rug. Je trekt vooral onder in je rug je spieren erg aan. Probeer die eens los te laten. Want als jij je rug spant zal je paard dat ook doen. Ik leer het kinderen vaak door te zeggen: "doe eens een zak aardappelen na. Als los en zak om je paard heen." Probeer maar eens een paar keer en kijk wat er gebeurd. Verder lekker rustig voorwaarts blijven rijden, je bent op de goede weg.
Veel succes!

xMelissaa

Re: Na eindelijk les te hebben Nevell Pride @ work. Tips welkom!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 16:12

randasangel; Dat doe ik omdat ik veel problemen met mijn rug heb en dan gaat het vanzelf. Ik zal er wel eens op letten!

Dankje!