Bueno @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimberleyhof

Re: Bueno @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:54

nou dat is zeker een apart getekend paard, zit wel een mooi koppie op zeg!

teugels mogen van mij ook wel wat korter maar zoals je al aangeeft heeft hij waarschijnlijk last van zn gebit, weet je zeker dat het zadel goed ligt? hierop kunnen ze ook wel eens vervelend gaan doen met hun hoofd..
vind het er verder vriendelijk uit zien, wel opletten dat je je handen boven de manenkam houd. en idd lessen kan geen kwaad ;)

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 20:07

@Kimberleyhof;
Zadel ligt goed. Hij heeft een hele lange tijd een verkeerd zadel gehad waardoor hij zijn rug vast zetten.
Daarna hebben ze dit zadel gekocht en aan laten passen aan hem. En die man vind dat er een bontje onder moet omdat het dan zachter is. :+
Ben me nu heel erg aan het concentreren op mijn handen. Gaat al stukke beter. ook teugels korter word nu goed aan gewerkt. Maar nu wachten op de tandarts. Want hij word zelfs nog wat magertjes.. Dus weg met die zielige haken!

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:11

Wat een mooi appart paard!
Houd je teugels iets korter maar wat je al zegt hij heeft last van zijn gebit. Je handen zouden ook nog iets hoger mogen.
Nog veel succes en plezier

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:17

Wat een grappig paard om te zien. Ik denk alleen dat je bit niet alleen te groot is maar ook veel te laag hangt. Heeft hij wel een of twee rimpels in zijn mondhoeken??

Waarschijnlijk kan je met een ander bitje ook met wat kortere teugels rijden. Dat heeft tenslotte allemaal met elkaar te maken!

Veel plezier met die leuke paard!

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 20:45

Bit hangt 'goed' Maar ik ga binnenkort voor ander bit kijken.
Bit komt aan beide kante nu ongeveer anderhalve centimeter eruit. Dus duidelijk te groot:)..
En hij heeft rimpeltjes in zijn mondhoeken ja :+

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:57

Nies_ schreef:
Ziet er op zich niet slecht uit, maar van dat losrijden van jou wordt hij nou niet echt los van, probeer hem eens lang en laag te laten lopen, dan wordt hij ook wat losser over zijn rug. Rijdt veel voltes, open en sluit deze, maak veel overgangen en houdt zijn achterhand er goed onder.

Let ook op je eigen houding, maar dat commentaar geef je zelf al.

hier ben ik het mee eens.
op jou eigen manier losrijden drukt ie zijn rug weg en loopt met zijn hoofd erg hoog.
ikzelf rijd altijd met de neus over de grond tijdens het losrijden, dat lukt niet in één keer maar ik zou het toch maar gaan proberen.
dan gaat je paard/pony? veel beter over de rug lopen en dat bevordert ook weer de rest v/d training

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 11:45

@mimeslosydy
Ik rij hem ook lang en laag los, Met los rijden bedoelde ik weer even leren dat hij op de benen meot lopen. en wanneer hij dat weer even door heeft. Dan laat ik hem lang en laag lopen ;)
Ben ik nu al tijdje mee bezig. Maar hij meot eerst mijn hand volgen en omdat hij liever met zijn hoofd hoog loopt, Laat ik hem even zo lopen. Omdat hij (meeste door de haken op zijn tanden) Heel veel verzet toond tegen het bit.

Word aangewerkt op dit moment. Binnenkort komen weer nieuwe foto's!

Moet wel toegeven dat hij moeilijker over de rug te rijden is dan een ander paard. Aangezien hij redelijk kort is gebouwt (denk aan kruising tusse paard en pony) Qua schoft is hij een paard.. maar eigenlijk zo lijkt hij meer op een pony.

Maar nu ben ik idd meer bezig met openen en sluiten van het paard. :)

verraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:17

houd je handen hoger en teugels wat korter maar dat kan ook aan zijjn gebit liggen natuurlijk ;)

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:21

Ik heb zelf dat ik mijn hakken niet goed uit druk, en mijn benen wat naar achter liggen waardoor ik voorover ga zitten... Daarnaast moet ik mijn handen verder naar voren doen, en dit helpt ook met recht opzitten (dus handen voor het zadel)... Misschien heb jij dit ook?

Ik vind je paard heel appart ! Echt een leukerd ! <3 Het komt vast goed met jullie !

Selinaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:30

wat een apart paardje!!
hij is wel super leuk!

_kelly87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:30

Ziet er goed uit! Probeer goed je benen eraan te houden als hij met zn hoofd omhoog wil gaan!