Impala (v. Equador) in training!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_helga_

Re: Impala (v. Equador) in training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:58

Leuk paard met een nog leuker roze setje <3

probeer goed voor je te kijken dan zit je al gelijk een stukje rechter op verder ziet het er netjes uit :D

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:02

Wat een leuke foto's :)
genoeg puntjes waar nog aan gesleuteld kan worden maar met les zal dit ook beter gaan :j
Waar ik vooral blij van wordt is dat het er verder allemaal heel ontspannen uit ziet!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:17

Chaos schreef:
Ik denk dat het reuze meevalt met het hinderen van het paard.. Hij wordt niet gehindert in zijn beweging, wat veelal wél voorkomt.

En het wordt pas schadelijk op het moment dat je druk hebt op het heiligbeen, dit is niet het geval. Dus het zal hoogstens iets onprettig zijn, maar zelfs dat betwijfel ik.

Ik denk dat het super is dat deze merrie nog zo loopt, na haar ziekten en leeftijd.

Niet in haar beweging, wel in het ontspannen van de rug. Ze ontspant hier haar hals/nek netjes, maar komt dan niet verder doorlopend naar de schoft en rug. Te zien aan de spier die je ziet.

Een zadel is niet bedoeld om op de achterkant te zitten maar om op het middelpunt te zitten, zodat de druk gelijk en goed verdeeld wordt. Als dat niet zo zou zijn zou je net zo goed met een barebackpad met beugels kunnen gaan rijden, daar wordt de druk ook niet bij veel verdeeld maar komt het op 1 punt.

Zeg ook nergens dat dat niet zo is, maar als de ruiter goed in het zadel past(en misschien is dat al door de beugels langer te maken) kan ze nog lekkerder lopen. :)

Wil je in discussie gaan over de drukverdeling van het zadel dan raad ik je aan om een topic te openen om daar in discussie te gaan met mensen die er meer verstand van hebben, en niet dit topic te vervuilen.
Het is aan de TS wat ze er mee doet en ik geloof dat de TS heel goed voor haarzelf kan reageren, dat hoeven anderen dan niet te doen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:21

Ik reageer niet voor de ts, ik reageer altijd namens mezelf. ;)
Bovendien ken ik ruiter en paard, dus kan ik het ws beter beoordelen dan jij.. :) En ik zeg nergens dat ik het niet met je eens ben dat het misschien niet helemaal past, maar ze doet haar best! En het paard moet vooral ook nog leren over de rug te gaan, het is niet opstappen en wegrijden..

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:08

Voor een 20 jarig paard ziet ze er nog goed uit! En ze loopt heerlijk ontspannen.
Over je zadel, zoals je er nu in zit kan niet. Maar waarschijnlijk word het al heel anders als je je beugels langer maakt. Waarom doe je ze niet gelijk op de goeie maat, weekje rijden en het is gewend hoor. En doe je je paard meer plezier mee dan dat je het zo langzaal opbouwd.

Even off-topic: Ik heb liever dat mijn bijrijder in een goed passend zadel rijd voor zowel haar als het paard. Dan dat ze op mijn zadeld door rijd wat haar niet zou passen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:30

Ik vind het knap dat mensen van een paar rij foto's al kunnen zien dat het zadel te klein is voor TS. Jammer dat ik die gave nou net niet heb...

Volgens bokt zou de buik van mijn paard ook allang over de grond heen moeten schuren. Over al zadel plekken hebben zitten, en stok kreupel moeten lopen.

@ TS: Probeer ipv jou rug spieren je buikspieren aan te spannen. Het lijkt nu net of je in zakt. Ook kan er dan bij helpen om je schouders wat over dreven naar achteren te houden. Ik denk ook dat als je je beugels wat langer zou doen, dat je dan meer in het midden van het zadel komt te zitten. Wat wel kan helpen is om het zadel een keer goed op te laten vullen. Misschien dat de eigenaar van het paard dat wel ziet zitten!

Je doet zeker ook dingen goed! Anders zou het paard niet zo ontspannen met zijn hoofd zakken! Vind jullie een leuke combinatie!!

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:35

Sorry, maar ik vind dat dit zadel echt te klein voor je is, snap niet dat je zo fijn kunt rijden.
Ik heb een tijdje gereden met een iets te klein zadel en toen leek het al alsof ik boven op mijn paard zat.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:38

hee,
ik vind dat je erg veel bent verbeterd, maar denk erom dat je je rug recht houd en in mijn ogen lijkt het een beetje alsof je een wat te strenge buitenhand hebt, als dat zo is: doe je buitenhand een keer helemaal naar voren. zo leert je paard dat er niet alleen maar druk op de buiten hand zit, maar dat de buitenhand ook kan ontspannen.

succes!

carley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:44

He!

wat leuk dat ik dit tegenkom!
Ik heb dit paard ook een keertje gereden.
mijn vorige instructrice heeft haar tot M dressuur en M springen gereden ;)

Veel plezier ermee!!

oh.. ik lees dat je ook bij haar gaat lessen! :p

Zwiebertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:31

Wow, al 20 en nog zo soepel? Wel ik vind het er heel mooi uitzien.
-> wel nog wat rechter zitten.
Mooi setje. Mijn vorig paard was ook afstamming equador( ircolando x equador)

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 15:04

Monster_tos; Als ik de beugels gelijk gaten langer doe zit ik voor mijn gevoel heel wiebelig en slingeren mijn benen alle kanten op (voor mijn gevoel) dus dat komt niet ten goede van het paard. Dus doe nou zo'n 2 x in de week een gaatje langer :).

Pub; Thnx voor je tip! Ga er aan denken! Zadelmaker komt geregeld geloof ik, dus dat wordt in de gaten gehouden :).

Moelly; Ik haal af en toe inderdaad mijn hand wat van de hals, maar ze loopt eigenlijk zo fijn en ontspannen dat ik niks in handen heb :).

Watch_me: Ik heb eigenlijk pas 1 x in een goed passend zadel gereden, eerder heb ik alleen maar op maneges gereden.. Dus ben het 'gewend' .. Al zat dat goed passende zadel érrug lekker!!

Carley; Haha wat grappig :P! Dan was jou instructrice ook de oude eigenaresse of niet :)?

Zwiebertje; Ja, ze is echt 10 maar niet heel soepel hoor. Moet d'r lang los rijden voordat ze dit doet :). Geeft ook niet, op die leeftijd! Oh leuk! Zal wel een groot paard zijn geweest of niet?

pien80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:44

Ziet er lekker ontspannen uit!
Je mag idd nog wat meer rechtop gaan zitten.

Ik heb zelf ook een afstammeling van Equador. Altijd leuk om paardjes te zien met dezelfde vader!

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 19:18

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:27

Wat leuk dat jij en Impala zoveel plezier hebben! Ze ziet er niet uit als 20 hoor. En mooi setje! ;-)

_kelly87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:29

Probeer veel overgangen te rijden, daar worden ze sneller van! Hou m goed voorwaarts en dan kan je m daarna iets ronder gaan rijden

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 08:08

Hihi, roze is mooi :P!

Heb de gaten alweer 2 maten langer, alleen kwam ze gevoelig terug in de rug van Prinsjesdag, dus voorlopig alleen ff longeren..

JustPaddOow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:04

Ziet er netjes uit!
Probeer alleen je teugels iets meer op contact te houden!

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:16

Ziet er netjes uit, vind dat je je paard heerlijk de ruimte van voor geeft om zelf te zoeken naar de juiste ontspanning tijdens het rijden! helemaal top (y)

Verder vind ik wel dat je wat meer achterover mag gaan zitten en je hakken wat meer uitdrukken...je trekt op sommige foto's je hak heel erg op en bij dezelfde foto's val je helemaal voorover in het zadel ( kan natuurlijk een momentopname zijn )

verder vind ik het er leuk uitzien.

Schapenvacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:53

Leuke paardje! Probeer idd iets meer contact te hebben. En dat je je binnenteugel op sommige foto's iets losser hebt is helemaal niet erg. :)

carley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:04

hi.

duurt even voordat ik reageer:p

maarr... dat was niet de eigenaresse.
ze heeft m voor iemand anders gereden.
zij reed haar ook op de plek waar de foto's zijn gemaakt ;p

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:20

Wanneer ga je op les dan? :))

Lovesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:05

Wat een mooi paard! en dat voor dr leeftijd..
ik zou misschien je beugels wat langer doen.
heb het idee dat je best kort rij..

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 21:15

Hello!

De beugels zijn inmiddels langer :). Alleen is ze niet goed terug gekomen van prinsjesdag, gevoelig in d'r rug.. Dus we hebben nu lekker lang en laag gelongeert en morgen er weer op, kijken hoe het voelt!

Nikki; Als ze weer goed loopt (weet ik dus morgen :P) gaan we gelijk les nemen!

Carley; Ohh, okee :P. Dan weet ik wie je bedoelt ;).

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:11

Misschien ben je wat teveel bezig met de voorkant, maar ik vind het er vriendelijk en rustig uitzien.
Ik hoop dat ze snel weer in orde is :)

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:18

Heej Rachel,

Leuke foto's. Ik zie een lekker ontspannen paard. Het meeste is al gezegd maar kort gezegd heb ik maar een ding; trots gaan zitten!!