. Je moet over het algemeen gelijke verbinding hebben, maar in dit geval moet de TS op de buitenteugel gaan rijden en de binnenteugel even met rust laten, die kan je er altijd weer bij pakken. Je buitenteugel is je aanleunings teugel. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Je moet over het algemeen gelijke verbinding hebben, maar in dit geval moet de TS op de buitenteugel gaan rijden en de binnenteugel even met rust laten, die kan je er altijd weer bij pakken. Je buitenteugel is je aanleunings teugel. x_Marr schreef:De volte verkleine tot of net voor hij op de binnenschouder valt, dan de volte weer vergroten naar de normale grote, gebeurt het weer dan weer hetzelfde herhalen. Ze moeten leren om over al hun benen het gewicht te verdelen.
Met je been stuur je de achterhand dus daar heb je niks aan alsie over de schouder valt. De schouders stuur je met je aanleuning. Wel meedraaien in je zit natuurlijk, anders ben je een blokade.
Loopt hij in stap en draf wel recht? Anders natuurlijk eerst daar mee bezig.
Vierkante volte's ed. zijn ook erg handig hiervoor maar minder uitvoerbaar in galop
randie schreef:TS zegt dat bij het longeren het paard recht loopt, dus hij loopt normaal gesproken gewoon ok. Alleen waarschijnlijk doordat de TS te veel met haar binnenbeen en binnenteugel bezig is, werkt ze hem zelf naar buiten. Je moet over het algemeen gelijke verbinding hebben, maar in dit geval moet de TS op de buitenteugel gaan rijden en de binnenteugel even met rust laten, die kan je er altijd weer bij pakken. Je buitenteugel is je aanleunings teugel.

probeer je te focusen op je overgangen zoals mijn vorige reactie Gentlegiant schreef:Het stuur van je paard zit in het zadel (de ruiter/amazone dus)
Ik heb mijn teugels echt niet nodig hoor om mijn paard alle oefeningen te laten doen...
de hoogte doe je indd met activeren van de achterhand maar je mag het best met je teugel begleiden
Naja laat die hoogte dan zitten?
Je teugel is voor de lengte buiging
Missmoonie86 schreef:Mijn paard was enorm scheef en dan ga je bij stap 1 beginnen de stap, die is nu mooi recht dat eenmaal onder de knie begin je met stap 2 de draf, die heb ik nu ook mooi recht, vierkante voltes, dubbel gebroken lijnen etc dat gaat allemaal prima. Nu eenmaal aangekomen aan stap 3, merk ik dat het behoorlijk moeilijk is ( altans voor mij dan ) door de bak galloperen kan iedereen ( na mijn mening ) maar als je je paard dan mooi recht op de volte wilt hebben en je paard gallopeerd dan over de schouder weg, dan begin ik me toch het een en ander af te vragen.. Aan de longe is het minder erg dan dat wanneer ik er op zit, dus ligt het probleem bij mij.. Ik denk dat ik het paard blokkeer in de galop waardoor hij het idee/seinen krijgt weg te galloperen over de schouder...
En wil dit niet oplossen door hulpteugels etc te gaan gebruiken!
Gentlegiant schreef:randie schreef:TS zegt dat bij het longeren het paard recht loopt, dus hij loopt normaal gesproken gewoon ok. Alleen waarschijnlijk doordat de TS te veel met haar binnenbeen en binnenteugel bezig is, werkt ze hem zelf naar buiten. Je moet over het algemeen gelijke verbinding hebben, maar in dit geval moet de TS op de buitenteugel gaan rijden en de binnenteugel even met rust laten, die kan je er altijd weer bij pakken. Je buitenteugel is je aanleunings teugel.
volgens mij zitten wij redelijk op een lijn
Ts indd zonder bijzetzooi andere bitten gewoon zo oplossen je wilt het probleem verhelpen en niet verbergen
Gentlegiant schreef:Ik denk dat je dan eerst eens moet beginnen met 1 volle volte stappen 1 volle volte midden stap enz
Want 1/4 stappen 1/4 midden stap is een te snelle schakeling voor een paard wat het niet snapt
En probeer die schakelingen dan niet met je teugels te maken hooguit een ophouding en dan ook gelijk los
je armen in een 90 graden hoek want met je polsen voel je meer als met je schouders tenslotte
los bedoel ik dan ook mee je teugel vast houden tussen duim en wijsvingers en de andere vingers los ontspannen
Citaat:volgens mij zitten wij redelijk op een lijn
, Ts moet even andere manier van rijden door krijgen. Het is even omschakelen,
. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen dus er is hoop
. Overigens hoe gentlegiant
. Die heeftLiseFederer schreef:Gentlegiant schreef:Ik denk dat je dan eerst eens moet beginnen met 1 volle volte stappen 1 volle volte midden stap enz
Want 1/4 stappen 1/4 midden stap is een te snelle schakeling voor een paard wat het niet snapt
En probeer die schakelingen dan niet met je teugels te maken hooguit een ophouding en dan ook gelijk los
je armen in een 90 graden hoek want met je polsen voel je meer als met je schouders tenslotte
los bedoel ik dan ook mee je teugel vast houden tussen duim en wijsvingers en de andere vingers los ontspannen
Oke misschien als je zonder les rijd is dit beter
randie schreef:Citaat:volgens mij zitten wij redelijk op een lijn
Denk het ook, Ts moet even andere manier van rijden door krijgen. Het is even omschakelen,
geloof het van mij want ik heb als 13jarige ook geleerd een paard op de binnenteugel rond te
krijgen. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen dus er is hoop
. Overigens hoe gentlegiant
en ik het verwoorden, wordt nog eens onderbouwd door mijn paardenfysio Guy Bloem. Die heeft
me het juist aangeraden op mijn vorige paard, heb bewust een aantal rijlessen toen bij hem genomen
omdat ik wilde weten wat ik zelf deed, en hoe ik mijn paard zo optimaal mogelijk kon rijden.
de drie punten waar je op moet letten:
- paard aan je been
- binnenteugel afblijven
- buitenteugel is je aanleunings teugel.
- draai je bovenlijf mee in de richting waar je naar toe wil rijden
@ Marr. je kunt echt een paard sturen zonder teugel en zelfs laten stoppen zonder teugels. Allemaal met gewicht..
Hoe doen de onbeteugelde ruiters dat anders?

Missmoonie86 schreef:Pfff zo te horen moet ik nog heel wat leren, ga het er zeker met mijn intructrice eens over hebben.. Net zoals andere hier wil ik mijn paard optimaal laten lopen.. Ga er keihard aan werken en niet alleen in galop maar ook in de stap en draf..

Missmoonie86 schreef:Pfff zo te horen moet ik nog heel wat leren, ga het er zeker met mijn intructrice eens over hebben.. Net zoals andere hier wil ik mijn paard optimaal laten lopen.. Ga er keihard aan werken en niet alleen in galop maar ook in de stap en draf..
x_Marr schreef:Ja maar hoe begrens je daarmee de schouder?
TS, ben je trouwens ook bezig met longeren om in galop de volte te verkleinen en te vergroten? Bij het verkleinen moeten ze meer gebruik maken van hun binnenachterbeen, die zal dus sterker worden wanneer je gaat verkleinen. Dat maakt het onder het zadel dan ook weer wat makkelijker.
Gentlegiant schreef:x_Marr schreef:Ja maar hoe begrens je daarmee de schouder?
Zoals ik al zij je mag best met je teugel begrenzen maar daar heb je geen teugeldruk>mond voor nodig

x_Marr schreef:Gentlegiant schreef:
Zoals ik al zij je mag best met je teugel begrenzen maar daar heb je geen teugeldruk>mond voor nodig
Wel aanleuning. Druk heb je nooit nodig, ja als noodrem
Maar het is dus niet wat jij beweert dat je zonder teugels een perfecte volte kan maken.
Gentlegiant schreef:Ik woon in Arcen bij Venlo in de buurt
Moet zo nu en dan eens naar Heerlen/Kerkrade een vriendin van mij woont daar namelijk