Zhygo in nieuw setje @ work bitloos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dasalijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 07:46

x_Marr schreef:
:o? Wat corrigeerde je dan?

Hij werd iets voor de foto genomen werd wat gespannen en bracht zijn hoofd omhoog.

Silence

Re: Zhygo in nieuw setje @ work bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 07:54

Dan vind ik dat absoluut de verkeerde manier van corrigeren :j
Dit is een erg dwingende hand, dat kun je anders oplossen.

Verder vind ik het leuk om een bitloze combi te zien.
Het ziet er netjes en ontspannen uit, maar probeer die ontspanning dus wel te houden.

En of het nu lekker zit of niet, rijschoenen/laarzen en een cap zijn niet voor niks uitgevonden ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:07

dasalijn schreef:
x_Marr schreef:
:o? Wat corrigeerde je dan?

Hij werd iets voor de foto genomen werd wat gespannen en bracht zijn hoofd omhoog.

Iets wat niet fout is moet je niet corrigeren, als jij gespannen bent wordt er toch ook niet een je getrokken? Dan wordt er rustig met je gedaan zodat je weer ontspannen raakt. Anders raak je die spanning niet kwijt.
Gooit hij dus zijn hoofd weer in de lucht dan is dat geen probleem, dan rijd je door opzoek naar ontspanning, dus als bijv. makkelijker ontspant als hij moet buigen maak je een volte of pak je even contrastelling.

Marye_Esprit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:03

Ziet er netjes uit voor zo'n jong paardje! Zonder cap rijden vinden ik zelf nooit zo verstandig, je weet nooit
wat er gebeurt. Verder heb ik niet zoveel verstand van bitloos rijden, maar ik vind het er fijn uitzien!

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:37

dasalijn schreef:
Dankje!
Ik heb foto 6 er ook speciaal op gezet omdat ik hem juist even corrigeerde.
Heel bokt moet zijn paard af en toe corrigeren en zo laat ik zien hoe ik het doe.
Ik vind het veel fijner om 1 moment mijn handen daar te brengen dan te lopen trekken en sleuren.

Ik snap wat je bedoelt hoor maar het is toch beter om ze wel op hun plek te houden zodat je zelf kunt voorkomen dat je ze vastzet. Waarmee ik niet wil zeggen dat je dat doet maar een hand die wat hoger zit is moeilijker vast te zetten. Het is namelijk makkelijker aangeleerd dan afgeleerd vooral als het in ruiters ogen de juiste uitwerking heeft, vandaar deze tip. Als het gaat om stelling of sturen kun je de binnehand wel van de hals brengen maar niet naar beneden. Verder is het een fijn beeld hoor :j

Joscaa

Re: Zhygo in nieuw setje @ work bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:43

Ik ben het eens met het commentaar over foto 6, daar wilde ik zelf ook op reageren, maar dat hoeft dus niet meer. :)

Vind jullie verder een leuke combinatie, al zouden wat meer verantwoorde kleding/schoenen/cap het niet verkeerd doen.

Garnaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:12

Wauw! Wat loopt jouw paard er heerlijk ontspannen bij! Dat zou ik bij iedereen wel willen zien :*

Ik zal niks zeggen over je kleding. Daar ben je zelf het beste bij denk ik. (Daarbij stap ik zelf ook zonder cap en rijbroek op :o Wel met veilige schoenen :+ )