4 jarige Bowi (v. Placido) @ Dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 11:33

Femmz schreef:
Ik zou nog beter letten op je handen netjes naast elkaar. Verder lijkt het ofdat je pony onder je uit wilt lopen. Dit kan je verbeteren door meer overgangen te oefenen dat je hem zelf weer onder controle krijgt. Verder is het een mooi paardje hoor ! :)

Vraag me af hoe je erbij komt dat mijn paard onder me uit loopt. Aangezien ze eerder sloom is dan snel en erg makkelijk te corrigeren en te controleren is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:35

lovehannah schreef:
anneliesdj schreef:
Leuk paard zeg, ziet er helemaal niet slecht uit voor B niveau ;)
Is het een makkelijk paard in omgang?

Ja, ze is heel makkelijk in de omgang, laat zich makkelijk corrigeren etc.

O grappig, ik heb Placido gekend en die was ontzettend hengst in zijn gedrag, zocht ook heel erg de grenzen op enzo maar blijkbaar geeft hij dat dus niet zo door.

_kelly87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:25

Ziet er leuk uit! Probeer wel je onderbenen iets meer naar voren te houden!

tessadc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 10:13

Hannah echt leuke foto's! Op die 3e van boven loopt ze echt heel netjes bij je.
Zoals de rest gezegd heeft over je hakken dat weet je nu wel, voor de rest zou ik er gewoon op letten dat je kijkt waar je rijdt. Daardoor ga je meer rechtop zitten waardoor het evenwicht op de rug van je paard beter wordt, waardoor het makkelijker wordt voor haar om na te geven.
En oja: beter ga jij BINNENKORT starten met haar!
You're doing great! xxxxx

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:44

he leuk dier hoor, gaat vast goed komen.
lekker veel overgangen rijden. met les en tijd worden jullie een super combi
zie wel wat bekends in je merrie , ik heb een 1, jarige waar ook placido in zit :D

Jotjahh

Re: 4 jarige Bowi (v. Placido) @ Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 14:08

Vind het een super leuk paardje en ziet er leuk uit!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 14:52

Leuke merrie, Als ik gauw kijk vindt ik het er goed uitzien. Als ik beter kijk zie ik toch wel wat puntjes:

1. Je mag je handen ietsjes meer dragen, zodat de lijn vab het bit naar jou elleboog 1 rechte lijn wordt;
2. Je mag je handen ook iets meer bij elkaar houden, lijkt op deze manier alsof de merrie zich heel sterk maakt en jou dus ook;
3. Probeer je hakken meer uittedrukken, blijf je namelijk ook weer makkelijker op je kont zitten;
4. Probeer je tenen wat meer naar binnen te draaien en te drijven met je kuiten;
5. Probeer haar toch wat beter aan het been te krijgen, lijkt nu net of je steeds aan het drijven bent;
6. Probeer te kijken naar waar je heen wilt, je zal vast geen geld vinden in de bak :P ;
7. Probeer plezier te hebben en smile *D

Verder vind ik jullie een hele leuke combinatie en voor een 4-jarige vindt ik haar al erg netjes lopen.

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 16:26

Dankjewel! Tips zijn goed!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 06:29

Leuk jullie samen!

wanneer ga je met hem starten? naja iig dan heel veel plezier! :D

Plumeautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:38

Ja ik vind jullie ook een erg leuke combinatie.
En je kan duidelijk zien dat je er plezier in hebt! Ga zo door!

Disaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:41

Ziet er netjes uit hoor! ;)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:37

Ziet er al beter uit Hannah! Ik heb wel het idee dat je niet helemaal de controle hebt over zijn lopen, probeer die wel te vinden,zonder controle over zijn lichaam,kan je niet erg veel verbeteren, hij lijkt me wat stug in de buiging?

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 18:42

vilouma schreef:
Ziet er al beter uit Hannah! Ik heb wel het idee dat je niet helemaal de controle hebt over zijn lopen, probeer die wel te vinden,zonder controle over zijn lichaam,kan je niet erg veel verbeteren, hij lijkt me wat stug in de buiging?

Klopt, ze is niet erg fijn vooruit te rijden en ze buigt ook niet makkelijk. Dit komt omdat ik van mijn instructrice redelijk streng moet rijden met mijn handen.
Ik heb gister mijn handen volledig ontspannen, ze was het vertrouwen totaal kwijt. Aan het einde wou ze wat meer zakken en gaf ze ook wat meer na. Vooral het stuk achter de schoft zakte goed! En ze begon vanuit zichzelf naar voren te lopen. Dus we gaan het vanaf nu anders aanpakken. Ze liep al een paar dagen niet meer goed en nam ontzettend veel spanning aan dus was het tijd voor verandering. :)

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:53

het eerste wat in mij op kwam was: wat een fijne combinatie! moeten nog wat puntjes op de i, maar ik zie ontspanning en een paard dat in zijn waarde wordt gelaten! +:)+

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 09:42

probeer ook lekker te ontspannen dan hele tijd druk op je benen dus dan ook gwn je benen lekker lang laten voor de rest is het echt leuk paardje ;)

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:20

lovehannah schreef:
Femmz schreef:
Ik zou nog beter letten op je handen netjes naast elkaar. Verder lijkt het ofdat je pony onder je uit wilt lopen. Dit kan je verbeteren door meer overgangen te oefenen dat je hem zelf weer onder controle krijgt. Verder is het een mooi paardje hoor ! :)

Vraag me af hoe je erbij komt dat mijn paard onder me uit loopt. Aangezien ze eerder sloom is dan snel en erg makkelijk te corrigeren en te controleren is.

Misschien dat het op de foto zo?
Er wordt gezegt dat het zo lijkt, niet dat het zo is!
Probeer je wat minder snel aangevallen te voelen!
Verder leuke foto's!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:24

Citaat:
O grappig, ik heb Placido gekend en die was ontzettend hengst in zijn gedrag, zocht ook heel erg de grenzen op enzo maar blijkbaar geeft hij dat dus niet zo door.

Niet alle Placido's over 1 kam scheren, ik heb echt een viezerik gehad uit deze hengst! Niet te rijden, liet zich achterover klappen en kon net zo lang zo misselijk bokken tot je er op de kop af ging!

Qua lichaam heeft ze veel weg van jouw Bowi
http://thijs.starba.net/shiba/cache/Foto/full.foto2.jpg (met veulen aan de voet, veulen is inmiddels van bokker nameless)

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 08:59

PercyLeen schreef:
Citaat:

Niet alle Placido's over 1 kam scheren, ik heb echt een viezerik gehad uit deze hengst! Niet te rijden, liet zich achterover klappen en kon net zo lang zo misselijk bokken tot je er op de kop af ging!

Qua lichaam heeft ze veel weg van jouw Bowi
http://thijs.starba.net/shiba/cache/Foto/full.foto2.jpg (met veulen aan de voet, veulen is inmiddels van bokker nameless)

Bowi is ook een duiveltje geweest hoor, maar die is bij de vorige eigenaresse een keer achterover geklapt en daarna deed ze het niet weer, was voor haar zelf blijkbaar toch een te grootte schrik geweest. In die tussentijd is ze naar een springstal geweest om verder doorgereden te worden. En nu heb ik er volle plezier van. *D

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:08

Gelukkig maar dat die van jou het heeft afgeleerd! Die van mij heeft tot 2x toe op een africhtingsstal gestaan en is uiteindelijk via de achterdeur verkocht. Voor mij iig nooit meer een Placido, hoor vooral negatieve verhalen over nakomelingen van deze hengst!

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 09:29

Ach, ik denk maar zo, zolang ik er plezier van kan hebben is het leuk. Als ze gevaarlijk wordt gaat ze eruit.

Coldplay90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:21

Hee, wat leuk, ik heb ook een Placido! (foto´s staan in mijn profiel) Heel typisch, die van mij heeft zich in het begin ook achterover gegooid bij het inrijden en ik ken nog een Placido die dat doet/deed. Het zijn niet altijd de makkelijksten, maar ik heb die van mij nu 4 jaar (sinds ie 1 is) en het is wel een ontzettend lief beest. Is die van jou ook zo gek op springen, of spring je er nog niet (los) mee? Ik vind de foto´s er in ieder geval leuk uitzien, je rijdt netjes! :)

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 07:50

mooie combinatie
let wel op je handen en je hakken, je benen liggen nu erg naar achteren

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:11

Wat heb je een knapperd onder je kont :)
Voor de rest is alles al aangegeven..

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 18:00

Bedankt voor de tips etc! :)