Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
felicity schreef:Mijn instructrice ligt er momenteel even uit. Die zit met een gebroken kaak thuis. Vandaar dat ik hoopte dat jullie tips hadden.
Vorige week heeft ze wel nog meegeken wat er gebeurd.
Volgens haar is mijn paard niet goed genoeg aan het been en is ze van achter niet actief genoeg. Waardoor ze niet vloeiend in een beweging weg draaft maar eerst dat huppeltje maakt. Volgens haar probeert mijn paard gewoon uit en moet ik strenger optreden.
Maar dan is mijn vraag hoe treed ik strenger er op? Als ik meer been geef galoppeert ze weg. En van het steeds terug nemen naar stap om het opnieuw te proberen word ze dan weer 'heet' waar door ze gaat dribbelen en het langer duurt voor dat ze weer stapt.
@laulapaula
Ze doet het inderdaad op beide handen. Minder kracht van achter klinkt ook bekend. Ze vind de galop ook nog erg moeilijk. Vaak wil ze dan der neus flink naar voren steken en flink hard gaan. Ze vind het erg lastig om meer op het achterbeen te komen.
Tijdens het longeren wil ze het ook doen. Dan gaat het 3x goed en dan weer 7x mis.
Had die van jou ook dat ze wat heter werd en dan ging dribbelen tijdens overgangen?
felicity schreef:@laulapaula
Ze doet het inderdaad op beide handen. Minder kracht van achter klinkt ook bekend. Ze vind de galop ook nog erg moeilijk. Vaak wil ze dan der neus flink naar voren steken en flink hard gaan. Ze vind het erg lastig om meer op het achterbeen te komen.
Tijdens het longeren wil ze het ook doen. Dan gaat het 3x goed en dan weer 7x mis.
Had die van jou ook dat ze wat heter werd en dan ging dribbelen tijdens overgangen?
felicity schreef:Maar wat doe ik dan als ze weg gallopeert. Even door laten galoperen en dan weer rustig terug nemen. Moet ik dan weer terug naar stap en het dan opnieuw proberen. Of juist schijnovergangen gaan rijden in draf en gewoon verder gaan.
Ik neem der nu na een paar galopsprongen weer terug naar draf-stap en probeer de overgang opnieuw te maken. Maar daar word ze dan weer wat dribbelig van. En vaak galopeert ze de tweede keer weer gewoon weg.
Kan wel merken dat ik nog erg onervaren ben.
Gewoon terugnemen en effe heel duidelijk zijn; "Ik wil stap! Geen gedribbel!" desnoods maar effe naar halt en rustig terug aanstappen, gedribbel? Doen we nie, terug op de rem en terug naar stap.
(voor vandaag dan).