Maakte hem niet uit..Thiedeman werkt 'beter' in, in zo'n geval.. Is mijn mening dan

Wanneer een paard echt z'n hoofd in de lucht gooit.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maakte hem niet uit..
SheeNegro schreef:Ik zou normaal zeggen, leer het terugnemen in de bak heel duidelijk, maar aangezien ze zo lam is..
Een hulpteugel zou idd een uitweg zijn en jah, een paard is een gewoonte dier.. Een paar keer maar niet laten gaan op die plek, maar rustig proberen te stappen.
Gaat ze te snel , halthouden. Benen is stap en geen draf.
Succes !
Apple schreef:Hangt er een beetje vanaf wat er aan de hand is. Ikzelf ben ook niet zo'n fan van stilzetten. Ik zoek liever een stuk op waar ik echt een lang stuk kan draven, dan raak je vanzelf wel die extra energie kwijt.
Veel afwisseling in je ritten houden, voldoende uitdaging. Als je bijvoorbeeld altijd ritten maakt van 1 uur en je paard is alleen maar druk dan voor de verandering eens 2 uur op pad gaan. Als dan dat paard na 1 uur alle energie heeft opgebruikt en tot de ontdekking komt dat het ritje nog niet voorbij is dan valt het kwartje ook wel......

Miss_Malfoy schreef:Ik zeg niet dat je het bij ieder paard moet doen, hier ging het gewoon om een paard dat lekker haar eigen ding deed en lol liep te trappen, of eigenaar het nou leuk vond of niet. Die was het redelijk snel beu. Michien niet echt gezond om te doen, maar goed als je het goed doet wel heel effectief.
Irma_Maandag schreef:Miss_Malfoy schreef:Ik zeg niet dat je het bij ieder paard moet doen, hier ging het gewoon om een paard dat lekker haar eigen ding deed en lol liep te trappen, of eigenaar het nou leuk vond of niet. Die was het redelijk snel beu. Michien niet echt gezond om te doen, maar goed als je het goed doet wel heel effectief.
Bij een bepaald type paarden werkt deze truuk ver*omt goed...... spreekt uit ervaring

)
)
, bij mij zojuist wel, gewoon met lang teugeltje.... (Ik heb em na het harde werken ook wel laten weten hoor, dattie zich braaf gedragen had.)Emaartje schreef:even een vraag tussendoor wat is het verschil of voor en nadeel van slof opzij vastmaken of onderlangs? bijv mijn paard bokt graag uit baldadigheid hoe kun je hem dan het beste vastmaken? en gebruik alleen als nodig is en de rest laat ik hem los erbij hangen...rijdt ook veel met thiedeman maar als hij teveel energie heeft of te jolig loopt hij daar nog door heen vandaar.
Irma_Maandag schreef:Emaartje : aanvulling...
Ik las dat jouw paardje ging lopen bokken....
Da's voor mij nog een reden om de -evt- slof aan de zijkant vast te maken; bij onderlangs trek je het hoofd naar beneden (=mogelijk maken om te bokken). Bij slof zijwaarts kun je het hoofd beter omhoog houden (= niet mogelijk om te bokken, daarvoor moet de rug namelijk gebold worden... hoewel er best lenige paarden zijn die het dan alsnog kunnen, maar gemakkelijker wordt het iig niet) thanks dat is zekers waar!!!![]()
Daarnaast blijft het uiteraard de bedoeling om een hulpteugel tijdelijk te gebruiken en ondertussen te werken aan de gehoorzaamheid en het paard laten wennen aan het maken van een buitenrit, zonder hittepetitgedrag.