Pepeijn tijdens de clinic van Nelly Abbenes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nygwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:07

SuperPepeijn schreef:
nee hoor ik heb een vaste instructrice waar ik heel erg blij mee ben.

Ik ben vorig jaar van instructrice veranderd, deze werd te duur, namelijk 35euro ik vond dat heel moeilijk want ik had een moeilijk paard en veel vertrouwen in haar
gelukkig heb ik nu een hele goede instructrice gevonden waar ik zelf helemaal op aansluit qua rijstijl.
Ik merk dat het heel goed is om op tijd er eens een ander iemand naar te kijken alleen bij ons in de buurt zijn er niet zoveel goede te vinden. Iemand die vind dat ie goed kan rijden en denkt les te geven zijn er zat, en zo heb ik al veel ruiters met behulp van zo iemand hun paard naar de filesteinen(schrijf je dat zo?) zien rijden.
Zo te zien op de foto is je paard fijn te rijden

abby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 11:19

Pipo schreef
Citaat:
En niet door dit soort kunstjes te proberen. Je wekt enorme irritatie op bij je paard.

Grondwerk is iets dat bij veel mensen onbekend is en waarvan de waarde helaas zeer onderschat wordt. Jammer, want juist door grondwerk kun je een paard zeer sensibel maken en ook bepaalde oefeningen aanleren. Maar, deze discussie is al eerder gevoerd en leidde ook al tot niets.

Om over kunstjes te spreken vind ik niet erg kies van je, niet voor niets vindt de africhting van de hogeschoolpaarden in Wenen en Jereze voor meer dan de helft aan de hand plaats. Waarschijnlijk doen deze paarden ook alleen maar kunstjes? Kijk ook eens naar Von Neindorf, Hinrichs of Kottas. Grote trainers en rijmeesters die veel gebruik maken van grondwerk en hun paarden goed aan het lopen hebben zonder dwang en druk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:36

Grondwerk is bij mij niet geheel onbekend, maar ik vind dat mensen die er geen kaas van gegeten en er alleen maar boekjes over gelezen hebben, het niet in de praktijk moeten na doen. En dat gebeurd teveel naar mijn mening.

Hogeschool in Wenen is naar mijn mening ook geen dressuur zoals anky of isabel het rijd, en dat is in mijn ogen dressuur!!!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:43

Pipo"]
[quote="abby schreef:
Door het paard te toucheren aan het achterbeen krijg je een hele korte en felle reactie van dit achterbeen. Als je het goed doet, trekt het paard het been snel naar boven op. hierdoor worden de spieren sterker en soepeler en went het paard er ook aan dat er aan zijn achterbenen gezeten wordt. Doe je dit meteen vanuit beweging onder het zadel, dan loop je het risico op een paniekreactie en wordt het achterbeen uitgeslagen. Je hebt dan dus geen effect en wel een nare ervaring bij het paard.

Zoveel onzin heb ik nog nooit bij elkaar gehoord. Dus voor die Nelly kwam had jij zijn hoeven nog nooit uitgekrabt of zo?

Het moet toch niet gekker worden......................
[/quote]

M.i. is dezelfde reactie ook te verkrijgen dmv cavaletti?

abby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 11:44

Pipo schreef
Citaat:
Grondwerk is bij mij niet geheel onbekend, maar ik vind dat mensen die er geen kaas van gegeten en er alleen maar boekjes over gelezen hebben, het niet in de praktijk moeten na doen. En dat gebeurd teveel naar mijn mening.

Hogeschool in Wenen is naar mijn mening ook geen dressuur zoals anky of isabel het rijd, en dat is in mijn ogen dressuur!!!

Volgens mij zijn we dan uit de discussie... Voor mij is Wenen wel dressuur, maar eigenlijk meer rijkunst. En dat is waar ik me mee bezig wil houden. Ambitieus? Ach, op wedstrijd gaan voor de punten en het zo goed als mogelijk willen doen kan ook ambitieus worden genoemd tenslotte.

Ik mag hopen dat je uitspraak over kaasetende en boeklezende mensen niet op Nelly Abbenes slaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:51

Nelly ken ik niet, dus daar heb ik geen mening over!

Inderdaad Tyrza, volgens mij is hetzelfde te verkrijgen doormiddel van cavaletti!