Nuovo Case's Zilverado (Rhodium X Amethist) @ wedstrijd M1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miran88

Re: Nuovo Case's Zilverado (Rhodium X Amethist) @ wedstrijd M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:38

Ik vind het er ondanks wat spanning echt nog wel goed uitzien.
En gezien je ervaring met andere paarden ook weet ik zeker dat het je ook met dit knappe paard gaat lukken!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:16

Knappe Beeb :+:

Het ziet er goed uit Merel, je weet zelf ook wel waar je aan moet werken zo te lezen. Het enige wat ik je nog wil mee geven is dat hij inderdaad wat meer over de rug mag blijven, misschien in de proef tijdelijk om zowel voor jou als voor beeb de rust te bewaren hem een fractie lager in te stellen. Dan kan je hem zelf ook wat makkelijker over de rug houden en wordt het net wat simpeler. Als jij en beeb dan meer op je gemak zijn kan je weer wat hoger in gaan stellen.

In galop verliest hij inderdaad wat takt, middengalop wordt beter. hij mag in galop wat meer 'rollen' misschien iets meer toestaan voor en aanvullen achter.

Verder ziet het er echt goed uit, beeb is erruuug gaaf!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 08:38

Dat heb ik de wedstrijd erna idd geprobeerd en dat ging stukken beter! In galop mag hij idd meer blijven rollen, ik zoek nog even de middenweg tussen hard en goede tact en rustig en geen tact :+

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:22

Hej,

Ik vind dat jij een ongelooflijk chique paard hebt, maar waar je dubbel zoveel uit kan krijgen!
Die foutjes in galop komen vaak doordat je je gewicht niet op de juiste plaats houdt (door de stress kan dit, want dit heb ik zelf ook)
Wat je kan doen, en wat je ook goed ziet, is toen je de linkergalop ging aanspringen, valt hij over de schouder naar buiten, vandaar je verkeerde galop. Neem een beetje schouderbinnenwaarts aan (heel onopvallend) en dan zou dat beter moeten gaan (komt volgens mij ook van de verkeerde gewichtsbelasting van jou)
Je middendraf? Is veeeel te weinig! Ik denk dat je het heel moeilijk had om hem regelmatig te houden? Maar die moet dus veel meer voor mij.
Het opwaartse gevoel heb je volgens mij en dat zie je ook. Maar een paard me zo'n draf moet echt meer kunnen strekken.
Je wissels komen (volgens mij) doordat je iets teveel neemt met je binnenhand. Voelen op je buitenhand en binnenhand begeleidt.
En vooral op je achterste zitten :+ Heel moeilijk, zeker als ze zo drammerig doen maar is van groot belang voor gewichtsbelasting, gevoel en hulpen :j

In ieder geval, nog heel veel succes! Je paardje is zeer kwijlbaar en je bent een mooie combinatie!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 11:25

Au :o Je zit precies goed volgens mij :o Dankjewel!

Middendraf moet idd stuk meer, en kán ook veel meer, maar dan nog regelmatig houden. Keer hiervoor in deze bak gingen we namelijk wel beter weg, maar vlogen we vervolgens na een tactfout in galop :=

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:49

Het is ook niet echt makkelijk om na een overgang al direct op de diagonaal te moeten maar daar begint natuurlijk die moeilijkheidsgraad in die proeven.. Anders zou de uitdaging toch weg zijn he moest het zo simpel blijven :+ Het is natuurlijk niet makkelijk maar als je het goed wil leren.. Moet je afzien :') Maar nadien wel een super gevoel natuurlijk :j Ikzelf heb heel lang afgezien in L2 (deze winter start ik M1) en steeds uitvluchten gezocht etc. Maar het komt maar op 1 ding neer telkens hoor: dat als de ruiter het zelf niet goed doet, wat moet je dan nog van het paard verwachten? Zo oneerlijk voor dat beest eigenlijk. En nu gaat het goed en blijf ik vooraan hangen en dan heb je zelf ook zoiets van ja zo moet het dus en niet zoals ik dacht. En dat is soms een hele knop omdraaien, wat ik heel moeilijk vind maar achteraf kan ik er wel mee omgaan en gebruik ik dat ook. En zo komen we er wel ooit hoop ik :o

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 08:04

Moeilijkste vind ik dat met oude pony er nooit sprake was van spanning. Die kon moeilijk zijn, maar nooit gespannen. Deze kan dat wel enorm en de ene keer kom ik dan erdoorheen en de andere keer(hier dus) blijft hij gespannen. Ach het maakt ook weer niet uit, we gaan toch al heel hard. :)

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:41

Dat is zeker! Maar hoe gevoeliger zij zijn, hoe gevoeliger en beter jij aan het rijden komt natuurlijk :j Maar jullie zijn inderdaad super bezig :)

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:39

Ik vind het ondanks de spanning er helemaal niet zo slecht uit zien!
Zoals meer zeggen idd gewoon regelmatig op pad gaan.
En zelf ook rustig blijven!
Jullie komen er wel!! :D :j
Heerlijk paard heb je toch!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:55

Als je ook bedenkt waar je vandaan komt, kan je hier toch ook al behoorlijk tevreden mee zijn denk ik :j :). Het ziet er steeds weer beter uit, stap voor stap komen jullie er echt wel hoor. Volgend jaar deze tijd zit je ws gewoon lekker in het Z met m :j ;).

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 16:36

Dank jullie wel :D :o

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:37

Hoi. Een hartstikke leuk paard heb je zeg. Daar kun je best ver mee komen. Om de aanleuning te verbeteren, zou je hem nog meer over de rug moeten rijden. Dus iets meer nageeflijk en iets meer de hals naar beneden rijden. Dat opgerichte is te veel en geeft storingen. Ik vind hem trouwens voor de M1 opgericht genoeg lopen, dus wat minder mag ook wel en geeft denk ik een rustiger aanleuning. Daar kun je nog veel punten op halen.
Verder zou je ook meer kunnen/ moeten werken aan de lengtebuiging. Als dat beter lukt, dan kan je paard zich ook weer beter ontspannen en nageeflijker blijven. Nu ontrekt ie zich door te recht te blijven heb ik het idee. Dus echt buigingsoefeningen gaan op kleine voltes.
Je vormt een leuke combinatie en je zit er netjes op, dus dat gaat zeker goed komen met jullie 2. Succes. ;)

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:47

Wat een vreselijk stoer paard is die Zilverado van jou toch, leuk om hem nu eens op film in de proef te zien! Jammer van de spanning die je toch wel duidelijk terugziet op deze filmpjes, heb het idee dat hij in de draf soms een taktfoutje maakt daardoor (kan dat?) en de galop zou van mij iets meer doorgesprongen mogen zijn, nu breekt hij als het ware iets af. Waarschijnlijk als de spanning weer wat minder wordt zal dit wel weer verbeteren en krijg jij ook meer de tijd om de proef verder af te werken natuurlijk. Succes!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 15:57

Idd, met spanning gaan we tactfoutjes maken en dan gaan we in 4tact galoperen :j Tel daarbij op dat die uitzichzelf zo opgericht gaat lopen dat ik amper kan zitten en niks voor kan bereiden en je hebt een idee van mijn overlevingspogingen in proeven ;) Gaat langzaam aan steeds iets beter, ooit komt er een dag dat ik op wedstrijd hetzelfde kan rijden als thuis ;)