Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Heel moeilijk, zeker als ze zo drammerig doen maar is van groot belang voor gewichtsbelasting, gevoel en hulpen 
Je zit precies goed volgens mij
Dankjewel!
Het is natuurlijk niet makkelijk maar als je het goed wil leren.. Moet je afzien
Maar nadien wel een super gevoel natuurlijk
Ikzelf heb heel lang afgezien in L2 (deze winter start ik M1) en steeds uitvluchten gezocht etc. Maar het komt maar op 1 ding neer telkens hoor: dat als de ruiter het zelf niet goed doet, wat moet je dan nog van het paard verwachten? Zo oneerlijk voor dat beest eigenlijk. En nu gaat het goed en blijf ik vooraan hangen en dan heb je zelf ook zoiets van ja zo moet het dus en niet zoals ik dacht. En dat is soms een hele knop omdraaien, wat ik heel moeilijk vind maar achteraf kan ik er wel mee omgaan en gebruik ik dat ook. En zo komen we er wel ooit hoop ik

. Het ziet er steeds weer beter uit, stap voor stap komen jullie er echt wel hoor. Volgend jaar deze tijd zit je ws gewoon lekker in het Z met m
.
Tel daarbij op dat die uitzichzelf zo opgericht gaat lopen dat ik amper kan zitten en niks voor kan bereiden en je hebt een idee van mijn overlevingspogingen in proeven
Gaat langzaam aan steeds iets beter, ooit komt er een dag dat ik op wedstrijd hetzelfde kan rijden als thuis