Na bijna een jaar nietmeer gereden te hebben..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ltjba

Re: Na bijna een jaar nietmeer gereden te hebben..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 08:29

ik vind het er ook netjes uitzien ;)
je zit hem niet te veel in de mond, en zit hem ook niet constant te schoppen..
Alleen doordat jij zo vriendelijk rijd is hij wel te weinig actief.
Maar dat is al meerdere malen genoemd!
Ik zou proberen iets minder hoog uit je zadel te komen, en je moet iets meer een boogje in ja armen hebben! :)

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:33

Complimenten voor jou, maar dat paardje... Jeetje wat ziet die er slecht uit. Drukt keihard zijn rug weg en dat nekkie, jeetje blijft niets van over! Wat een mager ding. No offence, niet op jou gericht hoor! Kun jij natuurlijk niet helpen, niet jou paard.

Jij zit er ernstig netjes op na een jaar niet gereden te hebben! Alleen kom je enorm zwaar in het zadel terecht tijdens het lichtrijden, de te korte beugels zijn hier ook een oorzaak van ben ik bang. Je komt veel te ver achterin het zadel terecht waardoor elke keer dat jij gaat zitten het zadel naar achteren kiept. Kan niet lekker zijn voor de rug, vandaar ook dat hij zo keihard zijn rug weg drukt denk ik.

Jij heel veel plezier met de verdere lessen, met jou houding is verder weinig mis. Succes!

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:50

Als je een jaar niet gereden heb, vind ik dat je het goed heb opgepakt. De puntjes waar je op moet letten geef je zelf ook al aan.
Dus ik kan alleen zeggen, ga zo door en veel succes!

kussies19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:59

Ik heb ook een jaar niet gereden vanwegen mijn zwangerschap en heb vorige week weer eens gereden. Je heb er echt plezier in en dat zie je :o

thoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:01

Tips:
- Meer impuls
- Probeer 1 te zijn met je paard door bv eens zonder stijgbeugeld wat rustig te draven. Zo weet je direct op welk tempo je paard draaft want je hebt nu de neiging om te ploffen in je zadel en dus ook sneller op en neer te gaan dan het tempo van je paard.

Maar voor de rest ziet het er goed uit hoor! :)

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 11:50

wow dankje voor de leuke reacties !

en persoon die iets over de leuke bak zei; ja, 't is een nieuwe bak :) we hebben een extra binnenpiste gekregen :D

Ik ben nu wel weer sinds toen nietmeer gaan rijden, maar hoop snel weer terug te gaan :D

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 12:47

Wat een lieverd is dat diertje zeg! lijkt me ene goed leerpaard. Dat het paard nu niet actief loopt, de achterhand gebuirkt etc. Dat is voor jou nog niet aan de orde, dit leer je gaanderweg. Dit paard is ene prima paard om je balans op te vinden en je vertouwen terug te krijgen, de rest komt later. Neem niet weg dat het beestje er niet zo goed uitziet. Ook stoort het mij dat ze bij de meeste maneges nog steeds niet kunnen opzadelen & passende zadels hebben voor de paarden, zo ook hier dus. Het zadel oogt veel te ver naar voren waardoor het iets achterover helt en jij wordt gedwongen in een " stoelzit" Het lichtrijden kost hierdoor meer moeite (had je niet onwijse spierpijn) en gaat minder als vanzelf. Ook is het door zo een zadel wat net niet helemaal goed ligt lastiger om je balans te vinden. Verder zie ik dat je echt onwijs je best doet. Wat ik ook goed vindt is dat je instructeur je veel laat afwenden en figuren laat rijden. Je zou er nog wat meer op kunnen letten dat je op het goede been lichtrijd, en wat meer overgangen maken. Heel veel succes met je verdere rijlessen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:03

Zooo ik vind het knap dat je het lichrijden hebt kunnen volhouden... := Het wordt nu namelijk echt sta-zit-sta-zit lichtrijden wat absoluut niet licht is voor jezelf. Door het paard moet je eigenlijk omhoog geveerd worden.. jammer dat de instruteur er niks over heeft gezegd dat het paard wel wat actiever mocht, want dat had het veel makkelijker gemaakt voor je.

Let erop om mee te draaien met je lichaam wanneer je een wending rijdt, niet alelen heenkijken waar je heen gaat maar ook in je schouders en bekken mee sturen, maakt het een stuk makkelijker voor het paard.

Knap hoor dat je weer gegallopeerd hebt! :)

Als ik het goed heb ga je dus een andere manege zoeken dan deze?

LOCA: helemaal met je eens wat betreft het zadel.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 13:25

Dankjewel LOCA voor de handige uitleg :)

Zelf vind ik ook wel dat de paardjes over het algemeen daar wat aan de magere kant zijn, ook om die reden ben ik op een andere manege gaan kijken, en daar zijn de paarden meer forser gebouwd (ook wel haflingers etc. dat is meer mijn ding :D).
Normaal heb ik rond de herfstvakantie daar mijn eerste les, want mijn meter kan niet eerder. Maar misschien ga ik ervoor nog eens rijden :)

MrBojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:43

goed hoor, veel plezier verder :)

michelle1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 11:07

Je rijd erg goed ook al ben je erg onzeker zou het paard meer voorwaarts rijden hij sloft op sommige stukken. Door hem meer woorwaarts te rijden gaat het paard meer opletten en is meer gericht op wat jij aan het paard gaat vragen en het is beter voor de balans van het paard. Maar door het gewoon te doen ( het rijden ) ga je zeker je onzekerheid overwinnen en blijf ontspannen dat is makkelijker voor jou en het paard een paard voelt namelijk alles !!! zou zo door gaan *D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:41

Ik heb ook eens twee lessen op die manege gereden en dat was allesbehalve een succes zowel qua lesgeven als qua paarden.
Met dat in gedachten en jijzelf die een jaar niet gereden heeft, vind ik dat het er heel netjes uitziet.
Met betere lessen zal je snel vooruitgang boeken.

Mag ik zo vrij zijn te vragen waar je nu gaat lessen? ;)

MowSuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:59

Hee,
Na een jaar niet gereden te hebben ziet het er inderdaad netjes uit!
Je beugels zijn alleen wat kort, daardoor plof je ook wat meer in het zadel! (dit komt waarschijnlijk ook omdat je zolang niet gereden heb!)
Ik rijd zelf ook altijd vrij kort, dus weet wel wat voor gevoel dat geeft!
Let er alleen wel op dat je paard een stuk meer voorwaarts is, ik heb niet het hele filmpje kunnen zien, maar zeker in de eerste 5 minuten zie ik geen verbetering in het tempo.
Het paard zelf heb heel erg de neiging om terug te vallen naar de stap!
Dus dat is misschien een goede tip voor je volgende lesje!
Veder zag het er prima uit!
Heel veel succses met je volgende lessen, en blijf door gaan hea, het verbeterd altijd met de tijd!
Groetjes,

Femmz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:18

Leuk dat je nu je angst overwonnen hebt voor te galoperen, ga zo door !

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:35

voor lange tijd geleden te zijn, vind ik dat het er best netjes uitziet. ik ken behoorlijk wat mensen die na een "stop" veel slechter te paard zijn dan jij (mezelf incluis). En je geniet en duft terug te galopperen, super dus.

mijn puntjes van commentaar naar de toekomst toe, stijgbeugels een gaatje langer en vooral gelijk, ik had op sommige beelden/foto's het idee dat je niet gelijk zat. en hoe minder hoog je uit je zadel komt van hoe minder hoog je neerploft in het zadel.
in de eerste beelden vind ik dat je wat onder tempo rijdt, paard is achteraan niet actief, wat er achteraan niet is, kan je vooraan niet opvangen, wat waarschijnlijk mede de oorzaak is van je contactverlies
ook de galop ziet er best netjes uit,maar probeer niet te verstrakken in je handen/armen

veel plezier in de toekomst