Je zit er pas voor de 4e keer op.
Dus moeten jullie nog aan elkaar wennen.
En door haar ongeluk aan het oog moet ze ook de ruiter gaan vertrouwen.
Kwa les zit dat wel goed denk ik zo
Lekker blijven oefenen meid en de rest komt vanzelf
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Les zou ook goed zijn om aan je houding te werken 

ook hier heb ik het idee dat je te statisch blijft in je armen. misschien is het juist jouw gedachte van "ik mag niet aan de voorkant zitten, ik mag niet aan de voorkant zitten" waardoor je zoveel spanning opbouwt in je armen. ik zou zeggen, zit aan die voorkant! zoek het contact op. een paard moet nageven op jouw hand. op dit moment zou ik juist mijn paard naar voren drijven zodat ie het contact weer opzoekt. als je paard het bit loslaat ben je nergens meer. ik kan het weten, ik heb zeker een jaar gespendeerd om die van mij het bit te laten durven aannemen. die dook namelijk direct weg. lekker los dacht je dan, maar eigenlijk liep ze met haar kin op haar borst. nu pas durft ze aan te nemen en ook laag te komen. dus hals te strekken e.d.
) , maar je zit recht, je rechterarm is gebogen en oogt ontspannen. ( zie je wat een verschil dat maakt met bijv foto 8? ) het paard loopt fijn, je hebt ligt contact, maar wel contact! en dat is belangrijk.
na bijna drie jaar zijn we er nog aan aan het sleutelen. en ik moet ook nog steeds leren om te ontspannen) je trekt hier je hakken wat op, je helt wat voorover en je armen, hoewel gebogen, zijn gespannen. alles in je houding wijst erop dat je je spant. ontspan! laat het paard het werk doen, jij hoeft haar niet iedere galopsprong te dragen, juist andersom
rijdt haar met zit en benen actief vooruit.
gewoon een vervelend moment op de foto. op een naar moment genomen want uit jouw houding blijkt niet dat je erg gespannen zit. je zit zelf netter dan op de vorige.
en je laat haar veel te los. uitstappen na een galopje is vaak juist het moment om ze de ruimte te geven om lang en laag uit te stappen. dus houdt gelijk contact. omtspannen contact en duw haar met zit en benen naar je hand toe. zit mee, laat haar ruimer stappen. de vaart en opwinding van de galop zit er nog in dus ze zal actief genoeg zijn, maar galop is ook een inspanning dus de kans om te ontspannen zal ze graag aanpakken. 

en van daaruit naar aanspanning)
en van mn houding ben ik me ook allang bewust 
maar met les komt dit allemaal wel goed, heeft tijd nodig 

moet namelijk erg vroeg mijn bedje uit dus ga nu naar bed haha. vind het sowieso al fijn dat je er werk van hebt gemaakt!
lezen aub.
plaats deze reactie via mijn telefoon dus dat gaat wat lastiger

DeadxStar schreef:Als ze niet ontspannen zou zijn in haar rug, waarom zou ze dan wel 'in de krul' blijven lopen..?
Juist doordat ze ontspant, gaat haar hoofd zakken. Zoals foto 9 bijvoorbeeld, daar zie je goed dat ik niet aan de voorkant zit

Terugrijden voor de wending is een goede tip, dankjewel 
)
Heb nog wel ergens foto's dat ik mn benen onwijs naar voren heb, was op een ander paard, gelukkig gaat dat nu al beter 
En die er zelf dus ook ervaring mee heeft.
Ook omdat ik erg onzeker ben op een paard, en omdat de galop niet altijd soepeltjes gaat. Dan bouw ik (onbewust) weer spanning op, en dat moet ik proberen niet te doen.
Dit was ook niet gelijk na de galop hoor, eerst nog even een drafje aan de lange teugel gedaan. Helaas geen foto's van

armanike schreef:sorry dat ik het zeg, maar doe ajb niet zo door.

en ik leer nog steeds om stil te zitten in de galop 

Komt goed, is een hele goede vriendin van me. En ze kan lekker lesgeven 

Het komt vast goed 
Wij weten wel beter toch

Mooie merrie.