Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
senna21 schreef:Misschien eens een andere instructrice/instructeur vragen om advies.
Het kan aan zoveel dingen liggen (fysiek, dominantie, te onduidelijk zijn naar het paard toe, etc.)
Het paard is 6 jaar, kan dus ook nog flink 'puberen'.
Meestal kom je met een rustige, consequente en zeer duidelijke manier van omgaan een heel eind komt.
Iedere keer iets nieuws proberen, (zonder deskundige begeleiding) werk vrij vaak averechts.
Succes.
(ik hoop dat je het paard niet vaak longeert zoals op de foto...... want dan heb ik wel een vermoeden waar het verzet vandaan komt)
Talonius schreef:senna21 schreef:Misschien eens een andere instructrice/instructeur vragen om advies.
Het kan aan zoveel dingen liggen (fysiek, dominantie, te onduidelijk zijn naar het paard toe, etc.)
Het paard is 6 jaar, kan dus ook nog flink 'puberen'.
Meestal kom je met een rustige, consequente en zeer duidelijke manier van omgaan een heel eind komt.
Iedere keer iets nieuws proberen, (zonder deskundige begeleiding) werk vrij vaak averechts.
Succes.
(ik hoop dat je het paard niet vaak longeert zoals op de foto...... want dan heb ik wel een vermoeden waar het verzet vandaan komt)
Wellicht kun je dit onderbouwen voor de TS?