Paard vindt met springen alles eng!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Re: Paard vindt met springen alles eng!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 17:02

Leuke tips en trucs :D Paard springt thuis alles. Slootjes, sprongen met dekens er over, muren, balken verwisselen. Leuk vind hij en wij het ook. in de springles vind hij het vooral leuk om hoog te springen. Met inspringen voor wedstrijd trekt hij echt op de sprong aan. In het parcours is dit juist andersom.

Heb gister nog even met instructeur overleg gehad. die zegt eigenlijk hetzelfde als schoentje. Aanpakken. Ga zondag weer een oefenparcourtje springen en hij moet er hoe dan ook overheen.

In tegenstelling tot quincy123 ben ik gelukkig wel vaker rond gekomen :) heb ook wel 7 punten in de B gehaald.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:35

En.... Hoe gaat het?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:28

muc schreef:
En.... Hoe gaat het?

Zou afgelopen zondag oefenparcourtje gaan springen maar wedstrijd was afgelast. Tot nu toe geen update dus. Als ik weer een keer ergens heb kunnen springen laat ik het hier natuurlijk weten ;)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:59

kleine update:

Parcourtje bij andere vereniging op onderlinge wedstrijd gereden. 70 cm ging prima, had 1 balkje, paard was weer erg gespannen op het moment dat ik in galop aansprong maar wel alles gesprongen. Daarna nog parcourtje op 80 cm gesprongen met borden en hekjes etc er onder. Ging prima en foutloos.

Het grappige is dat het wel lijkt alsof hij bang is voor hetgene wat komen gaat. Het 2e parcours heeft hij alles al een keer gezien en word hij zelfs heet en trekt erg op de sprong aan (wat hij in het eerste parcours totaal niet doet) Misschien dat het ook wel aan de bodem ligt. Sprong nu in een viltbak inplaats van op gras..