aangalloperen lukt niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:41

JessAndHope schreef:
CasanovaLY schreef:
het valt me hier op dat hier alleen het advies gegeven word dat het helpt met je stem (dat is ook zo) maar misschien moet je ook een keer naar de pony kijken of die geen pijn heeft ergens of dat de ruiter iets verkeerds doet ;) het kan natuurlijk ook zijn dat het een eigenwijs paardje is en als het met die instructeur/instructrice? niet lukt zou ik iemand anders zoeken...

Ook waar.... je mag van een instucteur/trice wel verwachten dat ze dit aan weten te pakken...

daar ben ik het met je eens :)

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:41

is het een draver ?

andreaaa93

Re: aangalloperen lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:01

Nee het is volgensmij geen draver.

sweetgirl96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 16:13

JessAndHope schreef:
Wat een vriendelijke reacties weer... pffff.... ze vraagt niet om afgezeken te worden, maar om tips!
Ik zou inderdaad ook eerst op stem aanleren, en dan de hulpen er later bijnemen. Zie het als het africhten van een compleet onbeleerd paard, dat doe je ook stapje voor stapje

owkee bedankt voor het opnemen;)
haha owkee dus eerst op stem maar aps je dan zegt galop ofzo, moet je tog ook been geven zodat die weet dat galop wat sneller is(zegmaarxD)
of gewoon wachten tot ze reactie geeft bij het woord galopxD
wel bedankt;)
xxx

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:16

sweetgirl96 wat voor paardje heb je ?

sweetgirl96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 16:19

alison_belle schreef:
Ik zie dat je 14 bent.
Heb je een echte instructeur of help een kennis je?

Haha jaa ik ben 14;) het is een pony van een vriendin en die is wat jonger dan mij;)
ja ze krijgt echt les van een instructrice en die helpt ook wel;)
en ik help ook welleens met het rijden omdat ze best nog wel eigenwijs kan zijn maar ik kan haar zeggen dat ze ook bij de instructroce moet vragen en ik wacht nog op wat extra tips:D
zodat ze extra kan oefenen want in een wedstrijdje moet t ook lukken;)
xxx

sweetgirl96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 16:20

fuego3 schreef:
sweetgirl96 wat voor paardje heb je ?

Zelf heb ik een fjordenveulen maar het gaat om de haflinger van een vriendin;)
xxx

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:20

Ik zou toch nog eens extra uitleg vragen aan de instructeur/trice, deze kent namelijk het paardje wat beter dan wij vanachter ons scherm.
Maar het lijkt mij inderdaad wel nuttig om het paard op je stem te laten reageren.
Veel succes!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:24

het zou wel helpen als je eens een filmpje plaatst van het proberen te galoperen , al moet je dat wel aan het meisje vragen waar de haf van is dan ,

en misschien vind hij het wel moeilijk om rond te galloperen , misschien eens iemand vragen of die het tijdens een buitenrit wil proberen , recht toe recht aan zeg maar .

sweetgirl96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 16:30

fuego3 schreef:
het zou wel helpen als je eens een filmpje plaatst van het proberen te galoperen , al moet je dat wel aan het meisje vragen waar de haf van is dan ,

en misschien vind hij het wel moeilijk om rond te galloperen , misschien eens iemand vragen of die het tijdens een buitenrit wil proberen , recht toe recht aan zeg maar .

Ik zou graag een filmpje willen plaatsen maar dat kan niet omdat mijn camera kapot is en k geen snoertje heb van me mobiel om het op de pc te zetten;)
die zat blijkbaar niet in het doosjexD terweil t wel handig was geweest;)
ehmm en k weet ook niet hoe het anders kan:(
hmm eventjes denken, k zal vanavond wel eens een filmpje met me mobiel maken en dan kijken hoe k die erop kan zetten en of dat mogelijk is;)
xxx

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:33

met bleuthoot naar iemand met een draadje voor de pc sturen ? hih , anders weet ik het ook niet .

shartjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 16:40

Je hebt les, waarom vraag je niet aan de instructrice wat je moet doen? je moet toch vast wel is galoperen in de les? en dan ziet ze/hij toch dat ie dat niet wil of kan?

Sarah83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 07:46

Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje en ik hoop dat iemand een goede tip voor me heeft.
Tijdens buitenritten krijg ik mijn 3 jarig paard zo in de galop (zonder een bok), maar zodra ik met hem in de buitenbak rijdt, bokt hij als ik hem in de galop wil krijgen en dan nog krijg ik hem niet in de galop.

N_jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:57

ik zou zeggen zoek een andere instructie
misschien heeft het paard niet genoeg evenwicht en loopt het niet op eigen benen waardoor het aanspringen moeilijk is.

sarah83: ik denk dat je eerst vollop met hem aan de basis moet gaan werken zodat hij goe op eigen benen loopt en de galop is natuurlijk heel lastig voor een jong paard omdat ze niet genoeg evenwicht hebben en dat makkelijker vinden op lange stukken recht uit wat je dus merkt als je buitenrijd

ik hoop dat jullie er wat aan hebben

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:05

misschien proberen om hem goed te verzamelen voor je aan gaat springen, dat hij moeilijk kan vluchten in een harde draf, maar echt moet springen. En tjah, op buitenrit is het misschien wel makkelijker, want de hoeken kunnen moeilijk zijn.
En goed je binnenbeen op de singel en je buitenbeen er achter,
Heeft hij in het verleden wel gegalopeerd? kent hij je hulpen?
En tjah, een goede instructrice/eur is natuurlijk van grootbelang, die moet zien wat er fout gaat! En moet je kunnen helpen!
Misschien kan je het je instructeur laten proberen.

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:08

oh en die bok van Sarah83 kan komen doordat je hem van voren misschien te veel opsluit, en dan heeft hij geen ruimte om aan te springen. Weet niet of je hem buien meer ruimte geeft?

Danij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:34

en wat doet jullie pony als je hem achter een andere pony aan stuurt die wel netjes in galop aanspringt?

En drijven met je buitenbeen, dat is het been waar je paardje mee moet afzetten in de galop.
sucses.

andreaaa93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:55

Vaak als je hem achter een ander aan stuurd, dan zien ze ook wel een beetje wat ze moeten doen, en dan wil het vaak ook wel wat beter.

Sarah83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 07:37

Allereerst bedankt voor alle reacties...

Zelf neem ik met hem prive lessen omdat het hier gaat om een hengst...
De hulpen kent hij 'denk ik', want als ik ze geef tijdens een buitenrit springt hij direct in de galop, maar zodra hij moet "werken in een bak" en hij merkt dat ik begin door te zitten en de hulpen wil geven gooit hij al zijn kont in de lucht en hoog, want de laatste keer heeft hij mij goed gelanceerd. Mijn lesgeefster zegt dat ik hem hiervoor echt moet straffen en hem flink op zijn kont moet slaan met de zweep,maar dan begint hij ook flink te bokken en dan denk ik dat hij mij weer eraf gooit.

Denken jullie niet dat hij mij uittest hoe ver die kan gaan?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:51

en als je niet doorgaat zitten maar het vanuit een lichtrij positie doet? door het doorzitten willen ze ook nog wel eens gaan "knijpen".. En als je zelf al aangeeft dat je wel een beetje bang bent dat hij je er dan weer vanaf gooit breng je dat altijd een beetje over op het paard. Eerst volledig vertrouwen krijgen in elkaar, gewoon lekker doorrijden, en dan komt die galop vanzelf wel. Eerst zorgen dat de rest goed bevestigd is en anders aan de longe goed oefenen op de stem!
Niet zomaar erop klimmen en denken, zo nu gaan we in galop. Buiten gaat het wrs ongedowngen zoals al gezegd werd, maar in de bak is de ruimte kleiner. Vergeet niet dat zon jong paard nog niet echt balans heeft om een heel rondje rond te kunnen galoperen.

Sarah83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:29

Hoi Wendy83,

Bedankt voor je reactie...
Zag op je profiel dat je ook een haflinger hebt, mooi is ze!
Zelf heb ik 2 haflinger hengsten :D ...

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:35

sweetgirl, ik de pony wel goed aan je been. want een pony die niet goed aan het been is kan ook gewoon door de hulpen heen lopen.
Probeer hem vanaf het begin van de les goed aan je been te krijgen, misschien dat hij het dan wel doet!

En zeker hulp vragen van je instructie!

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 14:43

aan: Sarah83.

Dat heeft mijn pony ook heel lang gedaan.
Het probleem is dan denk ik dat hij het lastiger vind om in een hoek of wending aan te galopperen. probeer hem eerst goed in te rijden. Rijd veel overgangen, wendingen en tempowisselingen in stap en draf.
Daarna probeer je eens op een ang stuk aan te galopperen. doe alsof je buiten rijd. maar voor de bocht moet je weer draven.
Het maakt misschien neit erg veel uit als hij in de verkeerde galop aanspringt maar als je hem toch liever in de goede hebt zorg je dat je een goede stelling hebt. en dan druk je je buitenbeeen aan en met je binnenbeen zet je hem in galop.
Als hij bokt goed achterover zitten en opnieuw.
doe dat neit te vaak.
als hij het goed doet stop je en doe je het een andere keer opnieuw. want dan is het stoppen een beloning.

ik hoor graag nog van je.. heel veel succes.

saartje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:30

ik zal weer terug gaan naar de bassis. Maak een padock, waar je paard los in kan gooien. en daar oefen je de draf stap en galop. Galop iets meer met de zweep er achter aan zitten. Niet slaan of zo. Maar dat het paard wel de neiging heeft om naar voren te gaan. Neem beloning mee, dan zou ik het niet weten waarom het niet zou lukken. Door deze manier leert het paard heel goed op de stem te luiteren. Heb je later heel veel gemak van.

succes.

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:47

Hoe spring je dan aan in galop.