Stomme stelling!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:31

annaaube schreef:
aerdenhout1 schreef:
Ik begrijp het niet helemaal, als je echt geen stelling kan vragen, hoe kom je dan de hoeken door?
Dat moet dan als een plank aanvoelen.
Wat zegt je instucteur (trice) dan??

Nou, de hoeken gaat ook voor geen meter :+ meneertje is een hoefslag plakker. maar het voelt niet als een plank aan, want hij loopt niet recht in de hoeken, het is gewoon een rommeltje.
en aan mijn instructrice heb ik niks. die zegt niks nuttigs ( groepsles met een beginnende instructrice die niks ziet en alle andere lessen zitten vol =.= )

Dan zou ik een andere instructrice zoeken, want hier heb je niets aan,,
je kan ook oefenen aan de longeerlijn, dan moet hij wel buigen!

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:35

vaa schreef:
je kan ook oefenen aan de longeerlijn, dan moet hij wel buigen!

Met moeten bereik je op langere termijn niets, mischien kan hij op het moment wel helemaal niet buigen, dus moet je eerst bekijken waarom hij dat niet kan ;)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:25

Ik denk dat je pony gewoon niet snapt wat je bedoeld.
Je moet het voor hem duidelijk uitleggen.
En het is een kwestie van tijd en een kwestie van oefenen.
Gewoon heel veel voltes en achtjes.
Van de een naar de andere hand enzo.
Ook in alle gangen oefenen.
Gewoon buitenteugel eraan, binnenteugel van de hals met niet te veel druk, binnenbeen drukken en buitenbeen lang.
En als hij dan niet op je binnenbeen reageert dan geef je hem een keer een tikje met je zweep.
Of je drukt er bij aan met je zweep.
Ik ken jou in je rijden natuurlijk niet maar ik ben bang dat het probleem is dat jij teveel druk hebt op je binnenteugel
en het daar te veel mee wil doen. Dan gaat je pony simpel weg naar binnen lopen en zal hij nooit op je binnenbeen lopen.

Veel succes!

Mango96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:43

eerst zorgen dat het paard goed door zijn lijf loopt.
idd. goede instructie zoeken, ooit gevraagd aan die instructie
die je nu hebt om uitleg/hulp?

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:09

Goed les nemen, desnoods bij een andere instructrice. Je zei eerder in het topic dat je paard een hoefslag plakker is, daar heb ik wel een goede tip voor. Rij niet langer dan een half rondje rechtuit, blijf constant bezig. Dus veel voltes e.d. zodat hij niet kan gaan plakken aan de hoefslag.
Heel veel succes;)

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 16:12

Maaiike94 schreef:
Goed les nemen, desnoods bij een andere instructrice. Je zei eerder in het topic dat je paard een hoefslag plakker is, daar heb ik wel een goede tip voor. Rij niet langer dan een half rondje rechtuit, blijf constant bezig. Dus veel voltes e.d. zodat hij niet kan gaan plakken aan de hoefslag.
Heel veel succes;)

dies wel handig (:thanx

DanijJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:12

Jij vind het misschien stom, maar voor je paardje is stelling een erg goede oefening.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:10

maai_ke schreef:
Ik denk dat je pony gewoon niet snapt wat je bedoeld.
Je moet het voor hem duidelijk uitleggen.
En het is een kwestie van tijd en een kwestie van oefenen.
Gewoon heel veel voltes en achtjes.
Van de een naar de andere hand enzo.
Ook in alle gangen oefenen.
Gewoon buitenteugel eraan, binnenteugel van de hals met niet te veel druk, binnenbeen drukken en buitenbeen lang.
En als hij dan niet op je binnenbeen reageert dan geef je hem een keer een tikje met je zweep.
Of je drukt er bij aan met je zweep.
Ik ken jou in je rijden natuurlijk niet maar ik ben bang dat het probleem is dat jij teveel druk hebt op je binnenteugel
en het daar te veel mee wil doen. Dan gaat je pony simpel weg naar binnen lopen en zal hij nooit op je binnenbeen lopen
Veel succes!

Ga ik doen zoals jij dit uitlegt, dan trek ik dus zijn hoofd naar buiten ( contra stelling) Juist dan zal het paard naar binnen vallen om zijn evenwicht te bewaren.
Denk aan een fiets...hoofd van het paard is je voor wiel, het stuur je teugels.
Nu rij je op de parkeer plaats een rondje. Trek nu eens meer aan de buitenkant van je stuur..wat gebeurd er, je valt om!
Paard valt niet om natuurlijk omdat hij 4 benen heeft en niet wil omvallen, maar om zijn evenwicht te bewaren valt hij wel naar binnen.
Eerst zorgen dat je paar nageeft op 2 teugels, dan stelling leren vragen en vanuit daar word het allemaal een stuk makkelijker omdat je paard kan gaan buigen.
Maar dit leer je alleen maar met een goede instructrice of teur naast de bak...en dan nog gaan daar heel veel uurtjes in zitten vrees ik!

Sjolvir

Re: Stomme stelling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:03

Mijn instr. zegt altijd heel wijs, je paard tussen 2 stokjes (de teugels ) laten lopen.
Hij moet altijd daartussen blijven, dat bereik je niet met trekken.
De achterkant moet vervolgens achter de voorkant aanlopen.

Tja, is ook niet echt uit te leggen zo... zucht..

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:45

Ik zou een nieuwe instructeur nemen. En goed begrenzen met je buitenbeen en als hij niet naar je binnenbeen wil luisteren tikje achter je binnenbeen. En is hij ook actief genoeg? Als ze niet actief lopen is het ook moeilijk om stelling aan te nemen.