Ik ga het ook proberen, morgen in de les, kan ik gelijk aan mijn instructrice tips vragen. (Hoe toevallig, ik heb een t-shirt aan waarop staat: back to basic
) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) 

) Ik zit nog lang niet goed hoor, dat niet, maar rijden gaat wel weer fijne kant op (soms iets te rustig
)
&actief, ja ik reed bij een vriendin in de wei met haar pony, en samen zijn die twee meestal erg actief. 
(Kwestie van oefenen natuurlijk)
Janine1990 schreef:Zonder zadel ga je in mijn ogen alleen maar je zit forceren waardoor je juist in een negatieve spiraal komt. Even als zonder beugels rijden.
Kempkes schreef:Dit is absoluut niet het geval, maar dan zal je het waarschijnlijk niet genoeg gedaan hebben. Of te wel jij hebt een hoop steun nodig van beugels en je zadel en dus juist je paard in de weg zitten. Ik heb een tijd gehad dat ik makkelijk zonder zadel (met barebackpad dus) kon rijden dan met. Je moet met gevoel rijden. En spieren los kunnen laten in je kont.
_iza_ schreef:Nou, sta-sta-zit lukte inderdaad niet... Na wat oefenen plofte ik in ieder geval niet meer hard terug in het zadel, maar blijven staan lukte gewoon niet. We blijven oefenen, met verlichte zit ga ik ook oefenen
claudiaM33 schreef:Nogmaals een ander (lees: dressuurzadel) dat goed passend ligt op pony èn voor jou erop doen en je zult zien dat je stoelzit verdwenen is.
Je kan bijna niet in een veelzijdigheid dat richting springen is voorkomen dat je stoelzit creëert, zeker niet als zadel ook nog eens kiept.
gr Claudia
Janine1990 schreef:claudiaM33 schreef:Nogmaals een ander (lees: dressuurzadel) dat goed passend ligt op pony èn voor jou erop doen en je zult zien dat je stoelzit verdwenen is.
Je kan bijna niet in een veelzijdigheid dat richting springen is voorkomen dat je stoelzit creëert, zeker niet als zadel ook nog eens kiept.
gr Claudia
Indien je het tegen mij hebt...
Ik heb een heel prettig, naar mijn paard opgevuld kieffer dressuurzadel, en nog heb ik een stoelzit.
Op een ander paard had ik een perfect passend JC Saphir, en nog had ik een stoelzit...
Ligt dat aan het zadel en de pasvorm?
NEEN!
Dat ligt aan mij... Ik zit lichamelijk, technisch, gewoon compleet verrot in elkaar...