vur schreef:KG_Images schreef:vur: Ben het daar niet met je eens, want daar breng je het niveau alleen maar mee naar beneden en krijg je teleurstellingen. Niet eerlijk tegenover jezelf of tegenover je paard! Door de meeste goede jury's wordt te diep lopen in het Z namelijk wél afgestraft. Je moet natuurlijk niet gaan hopen op een sinterklaas jury zodat je een keer een puntje krijgt. Als ik de TS was zou ik thuis verder doortrainen en dan starten.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar zo heel diep vind ik hem niet lopen op de foto's en het is maar Z1. Hij hoeft ook nog niet zo super op het achterbeen te lopen. Een beetje verzameling is al genoeg. Als je dat nog niet helemaal haalt, is dat niet zo ramp als de rest wel voor elkaar is. Je kunt dan toch wel punten rijden als de rest (impuls, aanleuning, lengtebuiging etc) voor elkaar is. Ze kan toch al vast wat ervaring opdoen en langzaamaan richting Z2 gaan trainen. Ze heeft wat de verzameling nog een heel eind te gaan voordat haar paard in een GP-houding loopt. Ik bedoel daarmee, dat ze nog tijd heeft voordat ie helemaal op het achterbeen hoeft te lopen.Ik vind hem in ieder geval een heel fijn beeld geven en dat ontbreekt er bij heel veel Z-ruiters wel aan, dus ik denk dat ze al goed op weg is.
Oké, dan verschillen wij op dat gebied duidelijk van mening. Ik vind dit, zeker voor het Z, namelijk geen fijn beeld geven. Ik heb het ook niet over GP houding, maar wel meer oprichting en bovendien neusje eruit. Nu wordt er teveel terug gewerkt en loopt het paard te diep, iets wat naar mijn mening, maar ook in mijn ervaring, streng afgestraft wordt. Je zegt, het is 'maar' Z. Z is wel de hoogste klasse in de basissport, daar moet je niet te licht over denken.
Ik vind hem in ieder geval een heel fijn beeld geven en dat ontbreekt er bij heel veel Z-ruiters wel aan, dus ik denk dat ze al goed op weg is.
) daar misschien nuttige tips uit kunnen halen.