Ik had altijd enorme medelijden met haar omdat ze zeer grof is gereden. Hoog ingesteld, op druk en vreselijk veel wedstrijden gelopen ivm de prestatiedrang van haar bijrijdster. Haar rug was net een schommelstoel, oftewel uitgezakt. Ik ben zelf Orun instructrice en heb echt met ontzet gezien hoe ze gereden is. Patrice is een lieverd maar enorm op haar hoede en snel afgeleid wat je toch wel bemoeilijkt tijdens het rijden.
Vorige eigenaresse kon niets met haar dus er kwam een bijrijdster in beeld, dit was het begin van een hoop ellende voor haar helaas. Ik zal je de details besparen maar het is behoorlijk ver gegaan.
Ik raad je aan om via methode de Bodt te gaan rijden. Je zult merken dat ze met veel meer schwung zal gaan lopen. Ik heb Patrice gekend vanaf het moment dat ze bij ons op stal kwam en ze zo lenig als een kat was maar kwam uiteindelijk doordat ze zo hoog werd ingesteld met rijden (zogenaamd nageeflijk.....
) niet verder dan een stekerig middendrafje. Ze kan haar voorbenen met gemak tussen haar oren vouwen.....
Alleen ze gebruikt haar rug nu/toen incorrect. Ze dient haar buikspieren aan te spannen zodat ze haar rugspieren kan ontspannen iets wat altijd andersom is uitgevoerd vandaar haar rug! Je zult merken dat ze dan als een stofzuiger over de grond gaat en steeds ruimer en losser in haar bewegingen zal worden! Ook haar schrikkerigheid zal stukken minder worden gezien het feit dat ze niet meer "valt" op haar schouder....is ietwat moeilijke materie als je hier niet bekend mee bent, maar ozo simpel en zeker effectief!
Anyway ze is gezien de foto's en je verhaal al enorm vooruitgegaan maar er is mijn inziens nog heel wat meer uit te halen.
Ik hoop dat je nog vele jaren plezier mag beleven aan je paardje! Ze ziet er in ieder geval stukken beter uit.