Zie hier... Mini Salinero @ Work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Zie hier... Mini Salinero @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:17

Ziet er netjes uit, zoals in eerder reacties is aangegeven vind ik dat je ook wat meer lang en laag mag rijden. Op sommige foto's vind ik hem iets te 'bekrompen' lopen.

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 18:58

Amy_92 schreef:
Super schattig zeg. Het meisje dat er op rijdt past er netjes op. Ze moet enkel een beetje letten op haar handen, dat ze die mooi rechtop houdt, niet op elke foto maar soms kantelt ze die een beetje. Start ze ook met hem?

Ik ben het zelf die er op rijd! ;)
Ik ga waarschijnlijk wel met hem starten!

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:26

Jullie zijn een erg leuke combinatie! <3
Je mag je handen iets meer dragen en voor je kijken! Je kijkt teveel naar je paard.
Ik zou hem graag iets lager willen zien lopen zoals de andere zeggen!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 00:01

het is een leuk ponytje maar het zadel én dekje zijn echt veel te groot!
het ligt half op de kont van je pony, dat ligt echt niet lekker...
ik vindt hem ook wel erg stevig, vooral qua buik, het front van je pony vindt ik wel mooi dus misschien vertekend het ook wel een beetje omdat jij eigenlijk ook wat te groot bent voor je pony.(en dan nog in combi met veel te groot dekje+zadel).
verder moet de achterhand nog veel meer ondertreden, hij loopt afentoe nog wat op de voorhand.

pony blijft wel braaf staan met aansingelen! :D
en hij heeft een mooi voorbeentje ;)

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:21

Op sommige foto's lijkt het of zn achterhand iets meer onder zich moet plaatsen.
Maar bij die laatste galopfoto loopt ie wel weer heel mooi vind ik:D

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 11:13

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:19

Ziet er leuk uit!
Ik zou zelf gaan voor een ander zadel, hij ligt te ver naar achteren, en doordat het een veelzijdigheidszadel is ook te ver op z'n schouder.
Lijkt me niet lekker lopen voor je pony :n
Je kan met de eigenaar overleggen, misschien dat ze (een gedeelte) willen betalen, en anders kan je ook kijken voor bijvoorbeeld een pinokkiozadeltje. Ik denk dat jij daar nog wel makkelijk in kan zitten, en ik denk dat dat beter is dan dit zadel. (Op Marktplaats of Bokt heb je zo'n zadeltje al snel voor 50 euro ;) )

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 12:46

Marloes schreef:
Ziet er leuk uit!
Ik zou zelf gaan voor een ander zadel, hij ligt te ver naar achteren, en doordat het een veelzijdigheidszadel is ook te ver op z'n schouder.
Lijkt me niet lekker lopen voor je pony :n
Je kan met de eigenaar overleggen, misschien dat ze (een gedeelte) willen betalen, en anders kan je ook kijken voor bijvoorbeeld een pinokkiozadeltje. Ik denk dat jij daar nog wel makkelijk in kan zitten, en ik denk dat dat beter is dan dit zadel. (Op Marktplaats of Bokt heb je zo'n zadeltje al snel voor 50 euro ;) )

Ik neem echt geen pinokkio zadel, hoor.
We hebben er wel één, maar die is veelste klein.
Het is een wedstrijdshet! Hij heeft spieren en hij is wel 1.13 meter!

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:38

Je hebt ook aardig grote, en dit zadel ligt echt niet goed. Waarschijnlijk gaat ie nog beter lopen als ie een beter passend zadel heeft.
Misschien toch eens gaan overleggen met de eigenaar?

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:15

XhorsegekkyX schreef:
Ik neem echt geen pinokkio zadel, hoor.
We hebben er wel één, maar die is veelste klein.
Het is een wedstrijdshet! Hij heeft spieren en hij is wel 1.13 meter!

wedstrijdshet nogwel??
wat ik hier zie is gewoon een shet die met een nietpassend zadel rondloopt
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 18-08-10 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gefixd

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:32

Ik zie hier zeker wel een "wedstrijdwaardige Shet" en niet "gewoon een shet" Lekker denigrerende opmerking voor iemand die zelf pas 14 jaar oud is. Meid je mag met recht trots zijn op je shet, je hebt hem keurig aan het lopen en het is echt niet verboden om een een shet van 4 wat meer opgericht te rijden. Uiteraard blijft het wel belangrijk dat je je paard ten alle tijden op iedere gewenste halslengte kunt rijden. Lang laag blijft wel belangrijk als basis. Als je nu ook nog een passend zadel kunt vinden maakt dit het plaatje compleet. Tot die tijd zou ik zonder zadel gaan rijden. Ik wil je nog heel veel succes wensen, jullie zijn een leuke combinatie! menig bokkertje mag je jaloers zijn als ze hun shet zo hebben lopen.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:08

LOCA schreef:
Ik zie hier zeker wel een "wedstrijdwaardige Shet" en niet "gewoon een shet" Lekker denigrerende opmerking voor iemand die zelf pas 14 jaar oud is. Meid je mag met recht trots zijn op je shet, je hebt hem keurig aan het lopen en het is echt niet verboden om een een shet van 4 wat meer opgericht te rijden. Uiteraard blijft het wel belangrijk dat je je paard ten alle tijden op iedere gewenste halslengte kunt rijden. Lang laag blijft wel belangrijk als basis. Als je nu ook nog een passend zadel kunt vinden maakt dit het plaatje compleet. Tot die tijd zou ik zonder zadel gaan rijden. Ik wil je nog heel veel succes wensen, jullie zijn een leuke combinatie! menig bokkertje mag je jaloers zijn als ze hun shet zo hebben lopen.

natuurlijk is het een wedstrijdwaardige shet maar ik vind het nogal een domme opmerking dat ze omdat ze wedstrijden wil rijden er maar een niet passend zadel oplegt.
da's niet eerlijk voor de pony, als je er een goedpassend zadel oplegt gaat ie nog mooier lopen ;)

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 22:18

mimeslosydy schreef:
LOCA schreef:

natuurlijk is het een wedstrijdwaardige shet maar ik vind het nogal een domme opmerking dat ze omdat ze wedstrijden wil rijden er maar een niet passend zadel oplegt.
da's niet eerlijk voor de pony, als je er een goedpassend zadel oplegt gaat ie nog mooier lopen ;)

Ik kan geen ander zadel kopen!!!!!
Ik ben niet rijk.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 18-08-10 00:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Caps lock uit bericht verwijderd

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:44

Je hoeft niet zo heftig te reageren, daarmee lok je alleen maar vervelende reactie's/discussies uit.
Zoals ik al eerder heb gezegd, overleg met de eigenaar/je ouders met de vraag of ze een gedeelte, of het gehele bedrag kunnen betalen. Desnoods doe je thuis klusjes (auto wassen enz) waarmee je 'geld verdient', niet echt natuurlijk, maar dat dat er dan weer voor zorgt dat je ouders (mee)betalen aan het zadel.
Maar het belangrijkste; overleg met de eigenaar, leg hem/haar het nut van een goedpassend zadel uit en laat zien dat dit zadel niet goed ligt. Natuurlijk wel gewoon aardig en voorzichtig, maar ik denk dat het dan zeker wat moet opleveren. Succes :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 00:48

Moderatoropmerking:
Reacties tegen de regels van RT-HAW verwijderd. Verder wil ik de TS verzoeken om wat respectvoller om te gaan met diegenen die de moeite doen om dit topic te lezen en erin te reageren. Ze hebben het beste met je voor en proberen voor oplossingen te zoeken, dan hoef je niet terug te schreeuwen.

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 09:45

Ik heb het natuurlijk allang gevraagd, maar mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder heeft nu zelfs moeite om eten te kopen, omdat we dat niet kunnen betalen!
De eigenaar wil ook niet betalen, omdat hij het niet gelooft.
Hij stamt nog uit de oertijd volgens mij :+
Hij wil maar niet geloven dat Mickey een ander zadel nodig heeft!

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:42

Zo'n reactie kan ik wat mee! :)
Dan word het inderdaad erg lastig...
Zo nu en dan zonder zadel rijden zal ook goed zijn, maar volgensmij doe je dat ook wel?
Succes met je thuissituatie, dat lijkt me erg lastig :(:)

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 17:33

Ik heb vanmiddag idd nog zonder zadel gereden.
Ik rij ongeveer elke week 1 keer zonder zadel en ik stap ook altijd uit zonder zadel.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:47

Hee,

Wauw wat een knappe shet <3 ,
Je hebt hem echt goed aan het lopen vooral voor een 4jarige en helemaal vergeleken die van my ( ook 4).
Ik vind het nog netjes passen en je bent ook echt al helemaal niet te zwaar! Toppie!

Dat zadel is idd wel te groot en het dekje ook,
Maar zoals je al zegt het is je verzorg pony en vind ik het logisch als je ouders het ook niet kunnen betalen dat je dan geen nieuw zadel koopt ;) , Misschien kun je een paar reactie's van dit Topic aan de eigenaar laten zien ( uitprinten ofzoo) of vragen of er een zadelpasser bij mag komen omdat jij het zielig vind als je rijd op een pony met een te groot zadel, maar ik begrijp wat je zegt in dit topic hoor.
En dan kun je altijd nog een passend goedkoop dekje zelf kopen!

Nou heel veel suc6 en ik denk dat je nog best ver komt met zo'n knapperd <3

suprleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:50

Leuke pony !
en wat t zadel betreft, misschien kun je via via wel aan een leuk passend tweedehandsje komen.
je weet t nooit. succes

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:01

Hey Joel! :)

Ik vind Mickey echt een leuke Shetlander, lekker stoer en hij heeft zeker potentie. :j

Rijden ziet er netjes uit. Ga lekker veel figuren rijden, zo min mogelijk op de hoefslag. Lekker linksom en rechts om...veel slangevoltes met veel bogen. En veel schakelen. Pasje naar voren en pasje terug. Veel basis dingen doen met een normale contact teugel. En dan gaat hij vanzelf lekkerder lopen en sjouwen.

Succes meid! :)

xxIloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:25

Hee Joel
Mickey loopt echt goed
en over dat zadel de eigenaar denkt dat een dekje al een miljoen kost laat staan een zadel.
Maar misschien moet je toch dat andere zadel gebruiken die mickey eerst had

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:44

XhorsegekkyX schreef:
Ik heb het natuurlijk allang gevraagd, maar mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder heeft nu zelfs moeite om eten te kopen, omdat we dat niet kunnen betalen!
De eigenaar wil ook niet betalen, omdat hij het niet gelooft.
Hij stamt nog uit de oertijd volgens mij :+
Hij wil maar niet geloven dat Mickey een ander zadel nodig heeft!

dat is vervelend maar normaal reageren kan ook.
ik zou dan niet meer gaan rijden met dit zadel, als je echt van je pony houdt zorg je dat ie een goedpassend zadel heeft of je rijdt niet ;)

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 22:27

Aardbeitjuhh schreef:
Hee Joel
Mickey loopt echt goed
en over dat zadel de eigenaar denkt dat een dekje al een miljoen kost laat staan een zadel.
Maar misschien moet je toch dat andere zadel gebruiken die mickey eerst had

Ja, en dan jij zeker mijn zadel gebruiken :z
Maar als hij op Mickey al te groot is, laat staan op Wendy.

Danij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:12

leuke shet!
Als ik jou was zo ik je iets minder richten op het echt aan de teugel lopen! Gewoon lekker onspannen neusje naar beneden heeft je pony meer aan!
ook ik denk dat je zadel niet helemaal past
veel sucses!